Gå til innhold

spm ang samlivsbrudd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Slutt mellom meg og mannen. Er ganske ferskt så har ikke fått i orden noen avtale osv. Vi bor foreløpig under samme tak i hver vår etg, skal selge huset osv. Har nå en uenighet ang 17.mai og pinsehelgen. Hvem har rett på barnet den helgen? Mannen vil ha barnet og reise til familien sin på en annen kant av landet fra torsdag til mandag. Jeg vil være her med barnet, evt så kan de dra på lørdag-mandag. Men vil være her på 17.mai, gjerne med min familie. Hvem har rett på barnet? Er under skolealder.

Anonym poster: 352e18046cb16de9fcfdb0e3f77d1f55

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi blir virkelig ikke enig. Og er redd mannen bare drar til flyplassen og ikke bhg på torsdagen.

Skrevet

Ingen av dere som har "rett" på barnet. Er noe dere som foreldre må bli enige om. Hva vil barnet da? Senere vil det kanskje bli annenhvert år.

Anonym poster: d437fc4d1bb7cba6a5269c9b9a6952eb

Skrevet

ingen har rett på barnet...... Dere må bli enige! Jeg foreslår at dere ringer fvk og ber om hastetime til mekling.

Skrevet

Ingen har "rett på barnet". Barnet har rett til å være sammen med DERE. Dere MÅ bli enige og komme til en løsning.

Anonym poster: 9ed3908f8423195c03d90c34898f7146

Skrevet

Barnet er bare 2, 5år og har ingen sterk mening. Får hun velge så vil hun sikkert være med meg. Og så vil far påvirke så vil hun sikkert kjøre fly. Mao hun er for liten til å forstå det. Hun kjenner ikke familien til far så godt pga de bor langt borte.

Skrevet

Det kommer jo helt an på hvem det er sin helg. Er det din, så har du "rett" på barnet, er det hans, så kan han finne på det han vil.

MEN det beste er jo om man kan være sammen på 17. mai, dersom det går. Tenk som så at kanskje det ikke går i år, når det er ferskt og sårt, men kanskje det går neste år.

Anonym poster: 30e36cee316c341c5cdfd46aa6c158ad

Skrevet

Hvordan gjør dere med barnet nå?

Hvis dere nå har startet med annenhver helg så er det vel den som har helgen som får bestemme, og så får barnet være med motsatt forelder neste år.

Anonym poster: 9f66c708c42cbb87279066f7bf694d3d

Skrevet

Vi har ikke startet med annenhver helg enda. Frem til nå har vi pratet sammennog hatt barnet ettersom det har passet, barnet har jo vært heldig sånn sett at ingen av oss har flyttet ut så har ikke vært noen omveltning i bosted enda.

Skrevet

Når barnet er så lite så mener jeg at far burde få ta henne med på ferie til sin familie siden det er langhelg. Jeg hadde ment det samme om det var du som ønsket å ta med barnet til din familie som bodde langt unna.

La barnet få besøke familie sammen med far. Din familie bor nærmere og dere kan treffe dem oftere.

Anonym poster: 201ff35c954ba6ac659d8fb00984af6f

Skrevet

Jeg tenker det samme som siste anonyme her skriver.

Også kan du tenke som så at da får du ha henne neste 17.mai. I tillegg kan det jo være greit med litt goodwill til neste helg dere blir uenige om...?

Hos oss er barna alltid annenhver uke hos pappa og hos mamma, men de litt større dagene, f.eks 17.mai, julaften, nyttåraaften og barnas bursdag alltid er annenhvert år. I år har vi dem på 17.mai, det ene barnets bursdag og nyttårsaften, men ikke julaften og det andre barnets bursdag. For oss funker dette veldig bra.

Anonym poster: cb5c1481a5afe3fdb806a012a1fee8e7

Skrevet

Takk for svar. Er ikke alltid så lett å tenke fornuftig midt oppi en konflikt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...