Anonym bruker Skrevet 30. april 2013 #1 Skrevet 30. april 2013 Ser at mange legger ut lange lister med dels spesielle navn. Er det slik at pappan bare godtar det dere foreslår uten videre? Kjenner jeg blir litt misunnelig...venter min 3. jente, og har alle gangene foreslått litt spesielle jentenavn (dvs andre enn nora, sara, emilie og amalie...), men ikke tale om! Han er så tradisjonell at det er ikke snakk om. Så mine to eldste jenter har topp-ti navn (fine, men likevel), og nå får 3. jenta et fint nok, men relativt vanlig navn hun også . Irriterer vettet av meg. Flere som sliter med pappa´s sterke meninger?? Anonym poster: 8a7b8b483282337d2cb3cb332d81b433
☆☆☆ Skrevet 30. april 2013 #2 Skrevet 30. april 2013 Jada, han legg seg bort i både namneval og andre ting han ikkje har noko med Vi har nokså lik namnesmak, men vi måtte kompromisse på første så ho har ikkje det namnet eg ønska mest. Blir nok slik om vi får ei jente til, gutenamn er vi einige om.
Anonym bruker Skrevet 30. april 2013 #3 Skrevet 30. april 2013 Vi gikk flere runder når vi skulle finne navn, men da han fikk valget sitt på navn krevde jeg og ha mitt etternavn sist slik at hans etternavn er mellomnavn, og det er noe foreldrene hans er sur på meg for. Anonym poster: 543ccef1dc28c01efb17f4b457924399
Anonym bruker Skrevet 30. april 2013 #4 Skrevet 30. april 2013 Selvfølgelig hadde mannen min også meninger om navn, men vi fant da noen vi likte begge to. Anonym poster: e48e846816205d74fb9f695837bdd998
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 30. april 2013 #5 Skrevet 30. april 2013 (endret) Vi strever med å bli enige denne gangen, og har termin om 13 dager... Er ikke bare at vi ikke blir enige, men sliter igrunn med å finne et navn om vi syns passer.. Og mannen har da like stor rett til å være med på navnevalget som det jeg har. Er jo like mye hans barn som mitt. Endret 30. april 2013 av Queen_of_the_road*ny_spire
Fjerdemann på vei Skrevet 30. april 2013 #6 Skrevet 30. april 2013 Jeg forstår det ikke som at HI mener at faren ikke har noe han skulle ha sagt ang navn, men mer at han er veldig tradisjonell mtp navn, mens hun kunne tenke seg mer uvanlige/lite brukte navn. Her er det ikke slik at han bare kan tenke seg tradisjonelle navn, han kan også komme med forslag på lite brukte navn, men da er det ofte amerikanskinspirerte navn. Vi har vel like stor andel vanlige og uvanlige navn på lista vår, men vi er likevel ganske langt ifra hverandre når det kommer til smak av navn denne gangen. De andre tre gangene har det gått veldig glatt å finne navn.
Gjest Thunder Road Skrevet 30. april 2013 #7 Skrevet 30. april 2013 Min har latt meg velge navn til alle barna. "Man venner seg jo til alle navn" sier han
Anonym bruker Skrevet 30. april 2013 #8 Skrevet 30. april 2013 Han har sterke meninger om både barnenavn, interiør og farger, men vi pleier begge å bli fornøyde med kompromisset til slutt. Vi har klart navn til babyen, og det er et vi begge elsket - men de første forslagene mine ble heftig forkastet Anonym poster: 7fb554900398fb45b53f800b1efd0fe3
Anonym bruker Skrevet 30. april 2013 #9 Skrevet 30. april 2013 Mitt forslag med første, hans med andre ungen. Begge var vi enige, da det er sterke, gode navn og oppkalling av flotte folk attpåtil. Navnene er på ingen måte spesielle, men de er ikke topp-navn, noe som var viktig for oss begge. Anonym poster: a414ac967ecfa8bc586fae9101fcfddb
Anonym bruker Skrevet 30. april 2013 #10 Skrevet 30. april 2013 Dobbelt navn, man velger ut de beste navnene og jobber utifra det. Anonym poster: 7609306a18aa494ba429abbd3082ecec
Von Hertelhofen Skrevet 30. april 2013 #11 Skrevet 30. april 2013 Jeg foreslo et svært uvanlig navn til datteren vår, og heldigvis elsket han det. Så vi behøvde ikke inngå kompromiss! Guttenavn var vi overhode ikke enige om, så like greit at vi fikk ei jente
Major HotLips Houlihan Skrevet 30. april 2013 #12 Skrevet 30. april 2013 Vi gikk mange runder med vår første felles barn før vi fant et navn. Et navn som jeg egentlig ikke ville valgt i utgangspunktet, men greit nok. Med vårt andre felles barn så ga jeg han en liste med mine tre favorittnavn og beskjed om at han fikk velge ut i fra de så nå er vi godt fornøyde begge to
Anonym bruker Skrevet 30. april 2013 #13 Skrevet 30. april 2013 Vi synes det er veldig vanskelig denne gangen, men her er det omvendt, han er forelsket i et litt uvanlig navn, mens jeg liker et veldig tradisjonelt et..vi står på stedet hvil og vet ikke hvordan det blir løst Anonym poster: 8c24672348acff8d35a8bc2a3914b924
Light of my life Skrevet 30. april 2013 #14 Skrevet 30. april 2013 Vi har heldigvis ganske lik smak, og navnekombinasjonen vi var enige passet til snuppa da hun ble født er det nok ingen andre i Norge som heter
Anonym bruker Skrevet 30. april 2013 #15 Skrevet 30. april 2013 Vi sleit litt med å finne et guttenavn. Men en uke før fødselen sa mannen min at likte kanskje et navn mer og mer... OK, sa jeg, da blir det det:) Er jo hans barn også, så kan ikke forstå hvorfor ikke han skal ha noe å si når det gjelder noe så viktig. Anonym poster: a1f80bc4c735cfe411946a09fc4d9631
Anonym bruker Skrevet 30. april 2013 #16 Skrevet 30. april 2013 Min eldste heter faktisk Nora. Det er dog mange år siden hun ble født, og da visste jeg bare om en som het det før. Det var det far som valgte. Jeg ville ha et annet, men ga meg. Traff ny mann, og han sa hva hans fremtidige sønn skulle hete, om han fikk noen. Jeg syns navnet var nydelig, så det har sønnen vår fått. Så fortalte jeg hva jeg ønsket at MIN sønn skulle hett, dersom vi ikke hadde truffet hverandre. Han syns det var nydelig, så nå heter gutten i magen det Så syns vi har klart oss bra Anonym poster: c764cfa002804af41946e431ceb51a56
Anonym bruker Skrevet 30. april 2013 #17 Skrevet 30. april 2013 Takk for svar, alle. Som noen her helt rett påpeker, så er det ikke slik at jeg ikke synes han skal ha et ord med i laget. Men det er nesten slik at JEG ikke har et ord med i laget... Jeg har foreslått ca. 5 navn som ikke er hyper spesielle, men han avfeier dem umiddelbart. Han på sin side har foreslått 2 navn, og jeg har også avslått disse (ett av dem har jeg 2 venninner med barn som heter, det andre er ordentlig topp-ti navn). Men forsåvidt er vi enige nå om et gammelt, norsk navn som ikke er på topp ti, og som er helt fint. Synes bare det er synd at jeg ikke kan få bestemme ett av 3 jentenavn..... Anonym poster: 8a7b8b483282337d2cb3cb332d81b433
Gjest Antarctica Skrevet 30. april 2013 #18 Skrevet 30. april 2013 Du får sette i gang en skikkelig krangel, da! Og si at nå er du lei av at han bestemmer navna på alle ungene! VI kan jo ikke hjelpe deg med å gro deg noen baller.
Anonym bruker Skrevet 30. april 2013 #19 Skrevet 30. april 2013 Tja, denne gangen, med nr tre, er vi ikke helt enige nei... har to gutter fra før, og der var vi veldig enig( med andremann fant jeg et så fint guttenavn at jeg nevnte det jevn og trutt hele svangerskapet igjennom til han begynte å like det han og !) Nå er vi ikke helt enige nei... Anonym poster: 89433d277903b7b0f48573042b0d5fb1
Fruen i huset Skrevet 30. april 2013 #20 Skrevet 30. april 2013 Her i huset er det pappa'n som vil ha litt spesielle navn. Vi møtes litt på halvveien
Edelweis Skrevet 30. april 2013 #21 Skrevet 30. april 2013 jeg har trumpet igjennom alle navnene på barna som er spesielle alle tre. mannen lukte de ikke så godt. men etter fødselen på første sa han at jeg fikk bestemme etter det jeg hadde vært gjennom. så ble det slik på de andre også. med nr 4 nå så er vi omtrent enige. han vil bare ha typiske 90 talls navn som Silje og Daniel. . blir ikke tale om. Jeg kjenner for mange med disse navnene.
Appelsinpiken Skrevet 30. april 2013 #22 Skrevet 30. april 2013 Her fikk mannen i oppgave i å lage navnelister, og så fikk jeg tygge litt på de. Til slutt satt vi igjen med et (og et reservenavn i tilfelle det første ble helt feil)
Gjest meg&mini Skrevet 30. april 2013 #23 Skrevet 30. april 2013 Min har latt meg velge navn til alle barna. "Man venner seg jo til alle navn" sier han Heldig du er da! Min sier bare nei.. Han vil bare ha navn som finnes på topplisten.. Jeg fikk ikke viljen min på første og tviler på at jeg får det på neste;) Men her har jeg faktisk begynt å kalle babyen i magen for det navnet jeg ønsker. Sånn at han blir vant til det;)
Anonym bruker Skrevet 30. april 2013 #24 Skrevet 30. april 2013 Vi har to navn, et vanliglig og er uvanlig navn. Begge er fornøyde:) Anonym poster: 12dfda03b57d3dc0812f01a0ad5f976e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå