Gå til innhold

Har 3 barn, og vil ha 4

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk mitt 3 barn i fjor sommer. Og det er helt fantastisk! Men jeg kjenner på meg at jeg ikke er ferdig med å få barn. Og har lyst på nr. 4. Mannen er den som er mest ivrig.. Hihi ;)

Noen flere som føler det samme? Og til dere med 4 barn; Forskjell på 3 og 4 ,annet at det er 1 barn til? :)

Anonym poster: 2f476f509f2d318e2a70964ce260e15c

Videoannonse
Annonse
Gjest Thunder Road
Skrevet

Ja!! Min minste er 3 måneder, og vi har allerede bestemt oss for å få ett barn til :) Dårlig med plass i bil og hus, men det kan fikses ;)

Skrevet

Rekker opp hånda. Visste med nr 3 at jeg bare måtte ha en til, og mannen ble enig etterhvert. Har 2 år mellom alle barna, og er stolt av flokken!

Anonym poster: fc0d1ff1f6e9d245d2d68a4710720a29

Skrevet

samme her. yngste er 18 mnd nå og jeg er 3 mnd på vei med nr 4. ikke helt planlagt da. Vi skulle vente til høsten, men det kom meg 6 mnd i forkjøpet :-D

Skrevet

Jeg vet hvordan du har det! :) Hadde også et høyt ønske om 4 barn. Minstemann er 18 måneder, og vi får nummer 4 i juli... da har vi 4 små fra 6 år og nedover. Hverdagen er hektisk allerede, men gleder meg til en til! Har alt jeg ønsker meg :P håper du også får det til!

Skrevet

Vi har 4 små, 4 år, 3 år, 2 år og 5 mnd :)

Jeg synes ikke det var noe stress i det hele tatt å få nr.4. Var mye mer stress å få nr. 3 synes jeg ;) Vi har lyst på en nr. 5 også :D Kjempe stolt av den fine barneflokken vår <3

Anonym poster: 3aa8f40ca7f5a70866b65b47e5a7f688

Skrevet

Jeg hadde ikke lyst på 4 barn, men så hadde jeg mistet spiralen uten å merke det og vips var vi gravide igjen likevel. Valgte å beholde og kan jo ikke si at vi angrer på det nydelige barnet vi fikk. Men, jeg må innrømme at det egentlig ble for mye for oss. Nå som minsten er blitt 4 år går det veldig bra, men de første årene var kjempeslitsomme synes jeg, og fortsatt strekker jeg ikke helt til alltid føler jeg.

Ikke glem at barna blir eldre også. Små barn krever ikke så mye oppfølging annet enn tilsyn, mens store barn skal ha oppfølgning på lekser, idrett, aktiviteter osv. Det er også dyrere jo flere barn du får og vanskligere med ferie. Man kan ikke alltid forutse hva som vil bli utfordrende heller. Alle våre har vært helt "normale" som småbarn, men nå har vi funnet ut at eldste på 11 år har add og tourettes syndrom (overhode ikke synlig før etter han ble 7-8 år!) og sliter med lesing og skriving. Dette krever enormt mye oppfølgning fra oss voksne og jeg skulle av og til ønske at vi ikke hadde fått så mange barn slik at vi hadde hatt mer overskudd, men ville jo aldri ønsket bort noen heller. Tenk dere i hvert fall godt om!

Anonym poster: d9dd8a6dba12097bba2b9cea5f2a6c75

Skrevet

Fikk mitt 4 barn nå i januar og merker ikke så mye forskjell fra 3 til 4, er bare en ekstra ;) har man 3 barn så er man jo vant til å ha "mange" barn ;) vi har 4 barn i alder 0-6 år, så litt travelt er det jo, men de har og vil få stor glede av hverandre under oppveksten :)

Skrevet

Vi fikk nr 3 i januar og akkurat nå føles det "mer enn nok", men man vet jo aldri... Koser meg veldig hjemme akkurat nå og føler jeg har mer tid til de eldste nå som jeg går hjemme. Så ift en ev nr 4 tenker jeg mest på hvordan det blir ift arbeid. Til dere som har 4 barn: jobber dere? ev hvor mye/lite og hvordan fungerer det?

Anonym poster: 5d50483fe777144359f5c1d619cde3d2

Skrevet

Herregud at dere orker å ha så mange barn så tett sier jeg bare...Blir helt svett av å tenke på det! Synes 3 barn på 6 år er mer enn nok jeg, om jeg ikke skulle skvisa inn enda et barn!

men heldigvis er vi forskjellige!! ;)

Anonym poster: a890adf215351990b54dd95d1fc760bb

Skrevet

Ja ja...Bare dere har kapasitet nok til å følge dem opp når de blir større også. Det er stor forskjell på fire barn under 6 år og fire barn over 6 år. Sier hun som akkurat har fått barn nr fire i hus, en gutt på 12 som ikke hadde foreldre som evnet å ta seg av alle barna sine..

Anonym poster: 724efb9b146fd3d430047c4c7228bdaa

Skrevet

Kjenner flere og flere som venter nummer fire :) og må innrømme at lysten, trangen, ønsket eller kall det hva du vil, om enda en etter nummer tre dukket opp hos meg også. Det er jo så helt vanvittig kult å få frem et nytt lite menneske og så utrolig hyggelig å bli kjent med de. Søsken har stort sett veldig godt av hverandre og det er kjempehyggelig å bli til "en liten flokk".

Vi stoppet ved nr.3 av mange grunner, men skjønner godt de som ønsker seg nummer 4.

Føler også jeg er veldig enig med de her inne som advarer om at det ikke er småbarnsperioden som nødvendigvis er "tøffest".

Det å ha 3 barn på skolen betyr 6 møter hvert semester, og enda flere hvis man er foreldrekontakt. Det betyr oppfølging av alle når det gjelder lekser i alle fag, fotballtreninger med dugnad, korps med kjøring hit og dit, svømmekurs og dansekurs.

Det betyr bekymringer når det gjelder det sosiale, utestengning, erting og hyppig og god kommunikasjon med andre foreldre.

Det betyr karakterer i skolen, pubertet og utprøving av grenser. Det betyr engstelse og oppfølging når det gjelder multimedia med de utfordringer og farer som ligger der. Det betyr høyere krav til klær, ferier og aktiviteter.

Jeg har tatt meg i et par ganger og lengte litt tilbake til den uskyldige småbarnsperioden der det å ha husket ekstra regnsett i b-hagen var den største bekymringen. Der et uskyldig trassutbrudd i butikken var ukas mest vanskelige utfordringen.

Glem ikke at barna trenger deg vel så mye når de vokser til, og at utfordringene ikke blir mindre med tiden.

Hilsen en som er heldig og har tre rolige greie unger som ikke krever ny mobiltelefon.... men som synes det er utfordrende allikevel ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...