Gå til innhold

Har oktobermagene opprettet tråd her inne på 2.tri? :)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei, etter eget ønske :)

Ok :) Har du noen barn fra før?

Blir vår første dette. Gleder oss stort :D

Artig, og så spennende å ikke vite! ;D Vi klarte ikke å vente helt til fødselen med å vite. :P

Vi får også trolig ei jente 21 oktober! :) <3 venter med å kjøpe rosa til etter neste ul.. :) hun ville ikke garantere, men trodde det var ei jente på oul.. :)

Vi venter og med å gå bananas i rosa-hyllene! :) Man vet aldri ;) Grattis til deg og! :)

Annonse

Var på 24 ukerskontroll igår, alt står bra til! Selv om d er 11 uker siden sist kontroll hadde jeg bare lagt på meg 600g....helt sjokka, men magen har vokst og babyen er mer og mer aktiv så alt er i orden! Skal spise is med god samvittighet hvis det blir varmt i helga ;)

Har forøvrig begynt å få kynnere for litt siden.....fikk til og med det kår jordmor skulle ta symfysemål...hehe....noen andre som merker noe til sånt allerede?

Prøv å spis is og sett deg til å slappe av, da blir det sikkert liv og røre;-) i denne tiden er det vel gjerne slik at så lenge mor er aktiv er lille i magen rolig.....min lille blir iallefall ekstra aktiv når jeg spiser is, sikkert pga kulden, vet mange anbefaler et glass iskaldt vann også hvis man ønsker å provosere frem aktivitet en dag det virker rolig:-)

Annonse

Jasså! Så det er her dere har "gjemt" dere  ;)  Er jo helt dødt inne på terminforumet.

Venter nr 3 1. oktober og vet ikke kjønnet denne gang. Ville ikke vite. Har to gutter fra før og er overbevist om at gutt nr 3 er på vei :D  De aller fleste rundt oss fokuserer veldig på dette med at "nå kommer vel jenta", så da tenkte vi (øhm... jeg...) at da skal vi ikke vite (klarer ikke juge heller!). Kanskje fokuset da blir på at fødsel har gått bra og at barnet er friskt i stedet for at det ble NOK EN GUTT! IIIIIIK!  :lol:

Er nå i uke 26 og har en del plager med bekkenet. Føler meg som en Nav'er, men er nå 100% sykemeldt. Våkner jo hver gang jeg snur meg om natten og kroppen "kollapser" hver helg når den endelig får slappe av litt, så da ble det slik. 

Ellers kan jeg si at dette svangerskapet er det tyngste av de tre. Har vært kvalm frem til ca uke 19 og er småuggen ennå av og til. Var bare kvalm første trimester med gutta (4 og 1 år). Har gått opp 20 kilo med begge de, men har nå bare gått opp halvparten ifht sist  :o  Glad dette er sistemann!

Uff... Ble en del klaging på meg, ser jeg, men...

Vi gleder oss selvfølgelig veldig til å få et tredje barn! Har jo hele tiden vært målet  :)

Lillemeg: Saft med isbiter eller annen sukkerholdig drikke eller mat pleier ofte å få igang den lille. Ellers sies det at rundt disse ukene er det mye opp og ned, babyen har fortsatt god plass og kan ha snudd seg så den sparker innover også, og da merker du lite. Men er du veldig bekymret så ta deg en tur å få lyttet, iallefall for å få beroliget deg selv! :)

• 2 uker senere...

Lillemor begynner å få det trangt. Kjenner at bevegelsene blir mer og mer glidende, men også endel spark. Hun har også begynt å få søvnmønster jeg delvis kan kjenne igjen. Hun hikker masse, noen ganger flere serier pr dag. :) Stakkars.. :) Noen andre som opplever at lille hikker masse?

Jeg har endelig begynt å kjenne bittesmå spark ;)

Hvordan kjenner man at den hikker?

Så gøy! :) Har du morkaka foran siden du ikke har kjent så mye før nå?

Hikke kjennes som regelmessige, raske dunk på samme sted over lengre tid. ;)

Har morkaka foran ja :)

Har kjent noen dunk iblandt, men ble litt usikker nå på om alle er spark, eller om det er ungen som hikker :P

De har ikke vært så raske, har gått noen sekunder mellom hvert dunk.

Har kjent noen dunk iblandt, men ble litt usikker nå på om alle er spark, eller om det er ungen som hikker :P

Hos lillemor i magen går det bare 1-2 sekunder mellom hvert hikk og hun kan holde på i alt fra 1 minutt til 10 minutter. Huff.. Må være litt slitsomt... :)

Hos lillemor i magen går det bare 1-2 sekunder mellom hvert hikk og hun kan holde på i alt fra 1 minutt til 10 minutter. Huff.. Må være litt slitsomt... :)

Da trur jeg det er hikking jeg har kjent. Har lest litt på nettet, og beskrivelsene passer bedre til at det er hikking. Har kjent det litt utenpå magen også. Også er det alltid på samme sted. Nederst i magen.

Da trur jeg det er hikking jeg har kjent. Har lest litt på nettet, og beskrivelsene passer bedre til at det er hikking. Har kjent det litt utenpå magen også. Også er det alltid på samme sted. Nederst i magen.

Ja da er det nok hikking du kjenner :) Jeg kan kjenne harde, noen ganger litt spisse (knær, albuer eller hæler??) kroppsdeler gjennom mageskinnet mitt. Altså, kjenner jo ikke hva som er føtter eller armer, men kan kjenne hodet/rumpa og hvor ryggen ligger, når hun ligger på tvers. DET er surrealistisk! :P Legen min sier jeg har tynn bukvegg. Han kjenner jo alt. Har morkaka plassert øverst og bak i livmora, og har kjent liv fra uke 16.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...