Gå til innhold

Gruer meg sånn til hun begynner barnehage... :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi skal begynne i barnehage i august, hun vil da være 14 mnd. Vet at hun er langt fra den yngste som har begynt i barnehage, men jeg gruer meg fortsatt..

Ikke fordi jeg tror det blir vanskelig å "skilles" med henne akkurat, det er ikke det. Hun er veldig sosial og det blir helt sikkert å gå helt fint.

Er sikkert "hysterisk" førstegangsmor, men sitter ofte å tenker igjennom en masse scenarioer.

Som feks, blant mye annet: Hva hvis hun slår seg, gråter, og ikke får trøst? Hvis de ansatte er for opptatte til å se hvert enkelt barn?

Hva hvis de ikke passer godt nok på, så hun skader seg alvorlig og i verste fall blir drept?

Hva hvis de ikke lar henne få bruke tiden hun trenger på å spise den brødskiva si (hun kan være ganske treg), og de tar den fra henne og hun må gå sulten?

Er det flere som har slike tanker før barna begynner i barnehage, og hva gjør man med det? Synes det er så vanskelig med denne usikkerheten

Anonym poster: c67e6d33814d1ee240b8909903a1c6dc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, det går BRA :) Min skal også begynne når han er 14 mnd. Jeg kjenner barnehagen der han skal begynne og kjenner meg trygg. Eldstebroren går der allerede.... jeg var nok litt nervevrak da han skulle begynne der, han var fylt 2 år da :) Det har gått strålende. Det er normalt å tenke slik du gjør, og grue seg.... I alle fall med første ungen. Jeg gruer meg jo denne gangen også, men tenk hvor mange ganger de ansatte i barnehagen har gjort ette, og er det en normalt god barnehage SER de barnet ditt, og brødskiva får hun nok spist opp! Don`t you worry too much :)))

Anonym poster: 30e8f9e87b30202b94c21970ce67593d

Skrevet

De minste barna får ofte mest oppmerksomhet, så jeg ville ikke vært så nervøs for akkurat det der med trøst og sånt. Min erfaring er også at barna får spise i sitt eget tempo, dvs at de "trege" barna får sitte og kose seg med maten sin, selv om de raske er ferdige og får gå fra bordet. Det går nok så bra så, bare snakk med personalet så vil de nok berolige deg og ha en god dialog underveis :)

Anonym poster: e3418126d161620afb3c8790ec0268fb

Skrevet

Min er 2 når han begynner i bhg, og jeg har akkurat de samme tankene. ;) Men prøver å trøste meg med at det nok er sunt for han å oppleve litt av det å ikke ha full oppmerksomhet folk som står parate til å hjelpe ham absolutt hele tiden...

Anonym poster: bd323094179afe91447050da80b66bee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...