Vanilla83 Skrevet 29. april 2013 #1 Skrevet 29. april 2013 Min ex og jeg har ungene 3 uker hver på sommeren så de skal få en god ferie med oss begge. I år har tydeligvis min ex valgt å jobbe disse tre ukene, greit nok. Hva jeg ikke synes er greit er at han vil ta eldstemann som blir 7 i mai, ut av SFO disse tre ukene å la han være alene hjemme mens han er på jobb. Jobben hans ligger 15 min kjøretid unna hvor han bor. Han påstår han skal komme hjem i lunsjpausene for å se til gutten, samt at han kan springe til oldemoren som riktignok bor et steinkast unna. Spør du meg synes jeg dette er sykt! Skal ungen sitte aleine hjemme fra morgen til ettermiddag i 3 uker, fordi pappa'n synes at gutten må da få sommerferie fra SFO!? Ringte familievernkontoret og delte mine bekymringer, men fikk til svar at jeg måtte bare gå i dialog med far og prøve å få til en avtale som gagner alle. Sier han at dette er slik det blir, er det ikke en dritt jeg kan gjøre med det. Min sønn er fornuftig, og bruker gå hjem fra skolen en time før jeg er ferdig på jobb, han liker å være alene hjemme. Men han er tross alt bare 7 år, en førsteklassing! Jeg synes ikke dette er greit i det hele tatt Er det virkelig forsvarlig av far å gjøre dette?
oslojente80 Mina f 07.09.06 Skrevet 1. mai 2013 #2 Skrevet 1. mai 2013 Jeg er enig med deg, at dette ikke er forsvarlig. Hadde aldri gått med på dette!!!
Gjest ronja røverdatter Skrevet 1. mai 2013 #3 Skrevet 1. mai 2013 Det er mulig det er forsvarlig, sannsynligvis kommer det til å gå helt bra. Men det er likevel uhørt å gjøre det sånn. Jeg ville ikke ha gjort det med større unger en gang. Mine unger fortjener bedre enn å gå alene hjemme i tre uker om sommeren bare fordi jeg vil spare ferien til noe annet og at jeg ikke gidder å levere ungen(e) på SFO. Stakkars 7 åring som skal gå der hjemme alene hele dagen.
Gjest Frisk bris Skrevet 2. mai 2013 #4 Skrevet 2. mai 2013 Du overreagerer ikke i det hele tatt, jeg hadde blitt forbannet. Men hvorfor skal ikke faren ha ferie med sønnen sin, har han ikke råd?
Julie (: Skrevet 3. mai 2013 #5 Skrevet 3. mai 2013 Synes på ingen måte du overreagerer! Dette er ikke ok...
Ikkenonick Skrevet 4. mai 2013 #6 Skrevet 4. mai 2013 Jeg mener det kommer litt an på 7 åringen og dennes modenhet og ønsker. Har selv en veldig "hjemme aleneklar" nesten 7åring, og her har vi løst det med en kombinasjon i periodene vi trenger det. Barnet får med melding til SFO om at det er greit å gå hjem når brnet selv ønsker. Noen dager blir barnet på SFO til det stenger og andre dager går barnet hjem rett etter skolen og er dermed alene fra 1330 til ca kl 17. Vi kommer til å praktisere samme løsning i sommer når skoleferien begynner. Dog har vi en annen voksenperson i husholdningen som vil være tilstede fra ca kl 1515 hver dag i oddetallsuker. I tillegg jobber en av foreldrene turnus og den andre har frihet til hjemmekontor inntil to dager per uke, og vi har dermed mer tilstedetid enn hva din tidligere partner planlegger.
SameSara Skrevet 5. mai 2013 #7 Skrevet 5. mai 2013 Høres ut som en kjip ferie for 7-åringen. Er det andre barn i nabolaget som han kan leke med eller skal han leke alene hver dag i 3 uker?
Gjest FinogFjong Skrevet 5. mai 2013 #8 Skrevet 5. mai 2013 Hvis far ikke gidder å prioritere å være sammen med gutten, får han sannerlig sende han på SFO. Får da være måte på?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå