Anonym bruker Skrevet 29. april 2013 #1 Skrevet 29. april 2013 Hvordan og hvor oppbevarer dere potetene deres?? Jeg har mine i kjøleskapet,og føler de blir så fort myke og rare :/ Har lite kjøkken så hvis sekken står på gulvet føler jeg den star i veien hele tiden.. Anonym poster: 95ff55f5cad27d63e361dad4df8a2d58
Anonym bruker Skrevet 29. april 2013 #2 Skrevet 29. april 2013 Har også mine i kjøleskapet.... de skal kanskje ikke ligge der...eller? Hmmm.... Anonym poster: 70b4af46e99ff840df789c46186db177
Anonym bruker Skrevet 29. april 2013 #3 Skrevet 29. april 2013 Jeg vet ikke jeg. Men føler de blir myke og sånn skrukkette De ligger jo ikke i kjøleskap på butikken tenker jeg. HI Anonym poster: 95ff55f5cad27d63e361dad4df8a2d58
Anonym bruker Skrevet 29. april 2013 #4 Skrevet 29. april 2013 Mørkt og kaldt skal de vel ligge. Derfor er jordkjellere så fine å ha dem i. Men det finns ikke mye jordkjellere rundt omkring lengre. Anonym poster: dfcfaf8d5c665c67c4cd64faf640ecb9
Anonym bruker Skrevet 29. april 2013 #5 Skrevet 29. april 2013 Jeg hadde mine på kjøkkenbenken, og da ble alle grønn...Så jeg la de i kjøleskapet som vanlig, der blir de iallefall ikke uspiselig. Anonym poster: a5e12cc9791edf497a04c03db61136da
Anonym bruker Skrevet 29. april 2013 #6 Skrevet 29. april 2013 Poteter skal ikke ligge så kaldt som i kjøleskapet. Hvis de ligger på lavere temperatur enn ca 4 grader går stivelsen over til sukker. Det er ikke godt. Anonym poster: a758a11ee81740cc4922cdf822e6c040
Anonym bruker Skrevet 29. april 2013 #7 Skrevet 29. april 2013 Jeg har et godt kjøleskap med stor grønnsakskuff nederst. Jeg har dem oppi en skål nedi der. Vi spiser potet kanskje en gang annenvær mnd. Og mine poteter holder seg i vertfall veldig godt. Kan ligge flere mnd. uten å bli myke eller mygle... (kjøleskapet mitt står konstant på 4 grader. Kanskje det har noe å si?) Anonym poster: 18a3da28b097c2078992a04a1cc2ab5b
DaTuMa Skrevet 29. april 2013 #8 Skrevet 29. april 2013 Jeg har potetene i en skuff på kjøkkenet. Sammen med hermetikk
Anonym bruker Skrevet 29. april 2013 #9 Skrevet 29. april 2013 Poteter skal ligge mørkt, men aller viktigst tørt. I et kjøleskap er det ofte veldig fuktig og derfor blir de myke. Jeg har mine på kjøkkenbenken, men ikke ved direkte sollys så derfor blir de ikke så fort grønne heller. Anonym poster: 3867f020ca226d3d9f176acfa520c8d2
Anonym bruker Skrevet 29. april 2013 #10 Skrevet 29. april 2013 Jeg har et godt kjøleskap med stor grønnsakskuff nederst. Jeg har dem oppi en skål nedi der. Vi spiser potet kanskje en gang annenvær mnd. Og mine poteter holder seg i vertfall veldig godt. Kan ligge flere mnd. uten å bli myke eller mygle... (kjøleskapet mitt står konstant på 4 grader. Kanskje det har noe å si?) Anonym poster: 18a3da28b097c2078992a04a1cc2ab5b Med 4 grader og grønsakskuff, som som regel er litt varmere enn resten av kjøleskapet bør det akkurat gå bra. Anonym poster: a758a11ee81740cc4922cdf822e6c040
Anonym bruker Skrevet 29. april 2013 #11 Skrevet 29. april 2013 Vi har potetene i spiskammeret. Der er det mørkt og kaldere enn de andre rommene i huset. Potetene holder seg flere mnd der. Anonym poster: ccbc9d5ac7e15f5ac245917a8c062ed2
millemille Skrevet 29. april 2013 #12 Skrevet 29. april 2013 I grønnsaksskuffen i kjøleskapet. De har alltid holdt seg bra der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå