Gå til innhold

Bruker dere ingen av skoene til barna om igjen til nestemann?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sandaler og joggesko som de bruker MYE, vurderer jeg selvfølgelig ikke å bruke om igjen. Men tenker på f.eks. langstøvler som er lite brukt/lite slitt. Det er jo begrensa hvor mye de trasker rundt med det første paret... Dyre vintersko synes jeg også er litt vanskelig å kaste... ; ) Tenker at jeg tar var på de som reservepar. Evt så får jeg gi de til noen som samler inn og sender til fattige land. Hva gjør dere med sko som ser lite slitt ut? (Nå får jeg sikkert kjeft bare fordi jeg stiller spørsmålet.... )

Anonym poster: 1f16a7334a6549ace8f3279f3a482c32

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Joda vi gjør det. Spesielt når de er små, for da er de så lette at de nesten ikke klarer å slite sålen i det hele tatt. I tillegg til at de ikke bruker dem så mye når der så små. Ser det an fra tilfelle til tillfelle. Men har brukt om igjen vintersko, gummistøvler, goretex sko og sandaler. Alle disse var lite brukt og overhodet ikke slitt.

Anonym poster: dce8bfe8a5ea55f682105fd0edd0fbfe

Gjest Julia1984
Skrevet

Jo, bunadsko, pensko.

Ikke andre sko eller støvler. Men tar vare på pent brukte sko som reservesko, men blir i praksis skjelden brukt.

Ytterklær og sko er kvalitetsvare. Arver mye annet!

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jo, det gjør vi. Ikke slitte joggesko og sandaler som har blitt brukt ihjel, men pensko, gummistøvler, vinterstøvler, skisko og skøyter lar vi gå i arv.

Skrevet

Jeg har latt lillesøster på et år arve storesøster sine sko, støvler, vintersko, pensko. Sommerskoen hadde hun og arvet hvis det ikke var for at de er så slitte/oppskapet. Sandaler får hun nye. Har vært fornøyd med billige sandaler til 150 kr, så det er ikke store utgiften.

Nå er storesøster 3 år og et aktivt barn så tror ikke de skoene hun brukte i vinter er noe å arve videre pga slitasje, men hadde de sett pene ut hadde de nok blitt brukt igjen de og.

Skrevet

Pensko, bunadsko, lite brukte støvler o.l. lar jeg gå i arv.

Vintersko som er like hele og pene brukes som reservesko til nestemann, samme med joggesko. Er de like fine å se på fungerer de som reservesko den dagen de har plasket i enn vanndam med hovedskoen altså.

Men hovedskoen, den som brukes hver dag kjøpes ny, både vintersko og joggesko.

Anonym poster: 920cf5fe2c0354c8185a18d90dd0b9e2

Gjest Julia1984
Skrevet

Joda vi gjør det. Spesielt når de er små, for da er de så lette at de nesten ikke klarer å slite sålen i det hele tatt. I tillegg til at de ikke bruker dem så mye når der så små. Ser det an fra tilfelle til tillfelle. Men har brukt om igjen vintersko, gummistøvler, goretex sko og sandaler. Alle disse var lite brukt og overhodet ikke slitt.

Handler ikke alltid om slitt. Vinterskoene til mine ser nesten ubrukt ut utvendig, men det er sko de har gått med hver dag hele vinter. Ergo arves ikke pga den er formet etter foten som har brukt den!

Skrevet

Enig med deg om sko som er lite brukt. Jenta mi har ingen feilstillinger i føttene så nestemann i magen skal får arve noen sko ja:) selv om d er fy, fy. Har også arvet noen sko fra min søsters barn som jenta mi har brukt. Men da type finsko og støvler.

Mitt inntrykk er at mange bruker skoene på flere barn.

Anonym poster: e920b3a19135514660ab8d5e552dbebd

Skrevet

Pensko og skisko kan arves. Blir jo ikke brukt så mye.

Har også et støvelpar som kommer til å arves til nestemann, men dette er fordi de ble brukt kun et fåtall ganger før de ble for små.

Alle sko og støvler som er blitt brukt normalt arves ikke videre. De kan se hele og fine ut, men problemet er jo at de har formet seg etter barnets bein og nestemann kan da få problemer med sine føtter :-)

Skrevet

Støvler, cherrox og vintersko i de minste str tar jeg vare på og bruker opp igjen som reservesko.

Det samme med andre sko som er lite brukt, feks pensko.

Anonym poster: 7149706e3c1fb196c62803d7e512bed5

Skrevet

Sko som har vært i daglig bruk går rett i bosset. Sko som har vært lite brukt kan gå i arv. Men hvert barn får nye sko hver sesong, altså kommer arvesko i tillegg.

Anonym poster: c88ec8bb699b3ba39fb5ca0c68f75f18

Skrevet

Handler ikke alltid om slitt. Vinterskoene til mine ser nesten ubrukt ut utvendig, men det er sko de har gått med hver dag hele vinter. Ergo arves ikke pga den er formet etter foten som har brukt den!

Beklager at jeg ikke formulerte meg etter alle kunstens regler! Hvis du faktisk leser det jeg skriver så forstår du kanskje at dette var sko som var lite brukt? Så når jeg da skriver om at barna er lette når de ers små så er det selvsagt slitasje på sålen jeg snakker om. Trodde det kom tydelig frem av innlegget mitt.

Skrevet

Kjem i alle fall ikkje til å kaste skoa ho har no, det er jo berre så vidt ho har stått i dei, og det er begrensa kor mykje ho har dei på totalt sett også..

Skrevet

Beklager at jeg ikke formulerte meg etter alle kunstens regler! Hvis du faktisk leser det jeg skriver så forstår du kanskje at dette var sko som var lite brukt? Så når jeg da skriver om at barna er lette når de ers små så er det selvsagt slitasje på sålen jeg snakker om. Trodde det kom tydelig frem av innlegget mitt.

Hvorfor så sinna?

Anonym poster: 0863fc157ed89e93d74612190862eb1c

Skrevet

Hvorfor så sinna?

He he du! Sinna er jeg absolutt ikke, men blir litt lei av kverulantdamene av og til...

Skrevet

Men jeg er faktisk enig med henne - kom ikke så klart frem hva du mente. Jeg leste det helt likt. Blir så dumt når du svarer sånn fordi dette er tekst og kan lett misforstås. Dumt at en hyggelig tråd blir ødelagt av sånne svar som du ga.

Hun var hyggelig i svaret sitt, det var ikke du

Skrevet

Her arves støvler og pensko.

Vintersko, joggesko, cherrox etc. går rett i søpla.

Skrevet

Det er ikke værre å arve gode sko eller støvler som passer foten enn å kjøpe nye. Skoene skal selvfølgelig ikke være slitt skjeve eller ha fått for myk helkappe, men er skoene eller støvlene bra er det ikke noe problem. Så lenge barna har såpass like føtter at arveskoene har god passform er det bare å bruke dem.

http://jyllands-posten.dk/ditliv/familie/ECE4350449/boern-ma-gerne-arve-brugte-sko/

http://www.sundhedsplejersken.dk/Familie/Artikler-om-familie2/Sund-familie/Dit-barn-kan-godt-arve-fodtoj/

Anonym poster: 5f5b5927cebc1d1d4a54b774708c8b16

Skrevet

vi har brukt sandaler og gummistøvler til begge ungene.

dette er sko som ble lite brukt og de hadde i bhg,..

ellers får de begge nye sko når de trenger,

har et av hver, og kan ikke bruke hallo kitty sko til gutt.

tenker at sko koster ikke all verden og stas og få nytt for begge.

Anonym poster: bfa91a5ff19fe835e1778a282cb1bc21

Skrevet

Pensko, skisko, skøyter osv blir arvet. Men sandaler, joggesko, vintersko og gummistøvler blir ikke brukt. Sparer på noen, av de som er minst brukt for å sette på hytta i reserve. Sjeldent de blir brukt, men en og annen gang har vi måtte bruke. Nevøen min løp rundt i rosa joggesko til farens store fortvilelse, han hadde fått alle sine par våte så da måtte mine barns reservesko taes i bruk. Nå setter jeg og min søster noen av våre gamle sko på hytta, for vi har nesten lik str som noen av de største barna. Ikke sko e skal bruke, men om de andre er våte.

Anonym poster: 8a500e05eaec76fa56942d3f53580d08

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...