Gå til innhold

noen som har hatt ringorm? ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er ganske sikker på at det er det jeg har fått. måtte dere ha medisin eller holdt det med salve? det har spredd seg i superfart i helga. :-(

Anonym poster: 09ed65b38bd1a7dfd1a17086c64ed2e0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ringorm er en sopp så du kan prøve med canesten. Det hjalp på min jente på 3. Dessverre kom det tilbake kort tid etter og da fikk vi råd fra apoteket om å bruke en kortisonkrem, 1% tror jeg. Ble helt borte på kort tid:)

Skrevet

Jeg hadde det, tro det eller ei, som en bivirkning av en medisin jeg gikk på. Min lege sa jeg kunne bruke Canesten, men at jeg skulle bruke den helt til alle tegn var borte og så i ca 2-3 uker etter det for å hindre at det kom tilbake. Funket fint her i hvert fall :-)

Anonym poster: 98c49e93618ae9424391ce8a2dcc3fdd

Skrevet

Det går som regel vekk med soppdrepende krem, enten canesten eller lamisil. På ene sønnen min ble det så ille at vi ikke fikk det vekk med krem, han fikk det bl.a i hodebunnen og da måtte han ha flytende soppdrepende medisin som han svelget.

Kostisonkrem dreper ikke sopp, men holder det gjerne i sjakk en stund, da risikerer du at det blusser opp igjen. Det sa legen min siden jeg hadde tatt kortison på sønnen min da jeg først trodde det var atopisk eksem.

Anonym poster: 2126f59405e08ac1ae06d7d99402285c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...