Gå til innhold

Ny baby - Moby Wrap og Manduca, blir det ok?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi får snart ny baby og denne gangen vil jeg tro behovet for bæring blir større siden vi har en småttis fra før:)

Jeg har søkt litt, men synes det er vanskelig å finne fram og forstå helt hva som er best. Men hvis vi kjøper Moby Wrap og Manduca, får vi dekket "alle" behov da, og har bæretøy fra nyfødt til stor baby? Eller hva synes du?

Anonym poster: ac705addd2e0d16b04f9d187a96baabd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har en manduca.. Den funket dårlig på baby i begynnelsen, selv om vi brukte nyfødtinnlegget! Men fra ca 3 måneder har han vært veldig fornøyd med å sitte i den - og sovner godt der også :)

Og storesøster på 2,5 elsker å bli bært på ryggen i den.. :)

Anonym poster: e3e83a354788055ae029b7a611fe1e51

Skrevet

Det blir nok bra!

Jeg hadde Moby Wrap sist, kommer til å ha Baby k´tan og muligens også en Close Baby Carrier/Caboo denne gangen. Synes de kombiene av sele/sjal er enklere å håndtere enn rene sjal, og at Mobyen ble litt i overkant varm for meg å ha på.

Anonym poster: 6440e9feeb92163fa1c42403bdabdfcc

Skrevet

Har også de to nå. Brukte kun manduca med første, men bar lite i begynnelsen. Kommer til å bruke mobywrap i starten, blir spennende å se om jeg blir fornøyd :)

Anonym poster: 09921e3754af1be9b2def305e61c7fcb

Skrevet

Ville heller gått for Caboo ringsjal i starten, siden det er ferdigknyttet og dermed mye kjappere å slenge på seg enn Moby wrapen. Jeg brukte Caboo-sjalet mitt frem til baby ble større og tyngre ved ca 5 mnds alder, da gikk jeg over til Manduca istedet. Knallgod den også :)

http://lotusbarn.no/butikk/index.php?main_page=product_info&cPath=678_332&products_id=3803

Anonym poster: fcb596051542220ca421cd85e9ec37a0

Skrevet

Synes ikke at Moby Wrap var noe særlig bra. Lett å knytte på seg, men det tar tid likevel. Hadde Beco Butterfly til forrige barn. Den var absolutt et bedre valg.

Anonym poster: 94d3bc3789ba0333073b46367ea6cfc4

Skrevet

Ville heller gått for Caboo ringsjal i starten, siden det er ferdigknyttet og dermed mye kjappere å slenge på seg enn Moby wrapen. Jeg brukte Caboo-sjalet mitt frem til baby ble større og tyngre ved ca 5 mnds alder, da gikk jeg over til Manduca istedet. Knallgod den også :)

http://lotusbarn.no/...roducts_id=3803

Takk for svar:) Jeg synes cabooen ser så åpen og "enkel" ut jeg på en måte, er det bare en stoffbit rundt brystet på mor, eller er det noe mer som ikke synes der?

Skrevet

Takk for svar:) Jeg synes cabooen ser så åpen og "enkel" ut jeg på en måte, er det bare en stoffbit rundt brystet på mor, eller er det noe mer som ikke synes der?

Har du sett bildene på linken jeg ga? Der vises selve sjalet, og så følger det også med et ekstra tøystykke som man kan knyte over der igjen, hvis man ønsker å "lukke" det litt mer. Jeg følte aldri behov for å bruke det, siden babyen sluttes mer enn godt nok inn av sjalet i seg selv, og det føltes ikke åpent eller utrygt på noen måte. Anbefaler den på det sterkeste, supergod å bære med og baby får god støtte i både rygg og nakke når man legger babyens hode under den ene skulderstroppen, med fjeset vendt ut mot ene siden.

Skrevet

Har du sett bildene på linken jeg ga? Der vises selve sjalet, og så følger det også med et ekstra tøystykke som man kan knyte over der igjen, hvis man ønsker å "lukke" det litt mer. Jeg følte aldri behov for å bruke det, siden babyen sluttes mer enn godt nok inn av sjalet i seg selv, og det føltes ikke åpent eller utrygt på noen måte. Anbefaler den på det sterkeste, supergod å bære med og baby får god støtte i både rygg og nakke når man legger babyens hode under den ene skulderstroppen, med fjeset vendt ut mot ene siden.

Ah.. da er det sikkert det til å ha utenpå jeg så da, øverste bildene? Trodde det var hele sjalet jeg, men så lenger ned at der var det skikkelig sjal ja... hmmm... ser kanskje enklere ut enn moby wrap ja:) Takk igjen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...