Gå til innhold

Hjelp til kostplan !

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei er det noen som kan hjelpe meg med en kostplan? Jeg er 157cm høy,og veier 85 kg. Jeg vil gjerne gå ned 15 kg,men har ikke peiling på hva jeg bør spise og hvor mye. Noen som kan hjelpe meg med dette?

Anonym poster: 88f5c8fe2eee4dae05208f7ceaeb4d48

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Meld deg på et kurs. Bare å få råd her inne fungerer dårlig. Det blir bare et samensurium av synsing fra folk med veldig ulike erfaringer.

Anonym poster: a580bb0a0d0396f30497652a56a3421a

Skrevet

Registrer deg på greteroede.no eller vektklubb.no :) Gratis, og du får en oversikt over hva maten inneholder av kalorier. På grete roede (har ikke prøvd vektklubb) har gratisversjonen en enkel oversikt over hvor mye melk, frukt, grønnsaker osv hver dag bør inneholde, og hvordan du ligger an i forhold til det :)

Ellers er jo hovedpoenget: Les etikettene på maten du handler, og se på antal kcal per 100 g. Du finner fort ut hva av det du spiser som har mye kalorier (jeg er f.eks veldig glad i yogurtnøtter, som er "sunt" godteri, men det er 550 kcal per 100 g :P ). Mye grønnsaker, protein, grovt mel er det du vil ha.

Skrevet

Henger meg på de som foreslår en vektklubb. Evt kan du bestille en time hos en ernæringsfysiolog. De har mye kunnskap om mat og mosjon. Da får du korrekt informasjon for deg.

Ellers vil jeg personlig råde deg til å bytte ut alt fint brød, pasta, ris med grove alternativer. Og siden du vier såpass, vil jeg tro du spiser mye til hvert måltid.

For mange holder det med 2 knekkebrød til frokost (evt 1 brødskive) med tynt lag smør/ smøreost + magert pålegg. Topp med masse grønnsaker.. Ved siden av kan du drikke maks et glass melk/ juice. Er du sulten etterpå, spis deg mett på grønnsaker, f.eks. gulrot.

Vann som tørstedrikke.

Jeg avslutter alltid med en kopp kaffe eller te.

Skrevet

Her har vi kutta ut alt brød ( lager eget knekkebrød) Og alt av søtsaker og søte drikker og ekstra kalorier i form av melk osv i kaffe . I tilegg til en times sykkeltur i døgnet. Vips : ned 5 kilo på 3 uker. Vi spiser normalt ( Ren mat . kjøtt, fisk, salat og grønnsaker) Samboer er ned 12 kilo på 3 uker ( jeg hadde normal BMI ville bare ned noen kilo og han var sykelig overvektig. Spis 1 knekkebrød med hvilket pålegg og grønnsaker du vil hver 2-3 time i tillegg til middag. Drikk masse vann og rør deg en times tid .

Anonym poster: 49073f67917c27aaaf534178129a5a8e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...