Gå til innhold

Hvor mye gir man i konfirmasjonsgave til nabobarn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har to naboer som har konfirmasjon i år, ikke omgangsvenner på noe vis, men naboer man snakker med ved postkassen o.l. Konfirmantene er jo vokst opp i gata her så selv om vi har mye yngre barn er vi jo på hils med disse ungdommene, snakker litt med dem når vi møter de på veien osv i tillegg til at dette er jenter som synes det er koselig å snakke litt med barna i gata så mine barn ser veldig opp til disse store snille jentene.

Jeg tenkte å legge et telegram med 100 kr i postkassa deres, men mannen synes en hundrelapp ser litt smålig ut siden han jo fikk såpass av naboene sine da han ble konfirmert for snart 20 år siden... Så da blir det å gi 200 kr, er det ok, er det en vanlig nabo-gave i dag?

Anonym poster: 7e6c8927f67f0422c4b2844651420c10

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville vel lagt meg på 200 sidan eg sjølv fekk 100 for 15 år sida.

Skrevet

Vi hadde konfirmant i hus i fjor og da fikk hun 200kr av naboene. Vi viste ikke hva vi skulle gi så var litt sene med å gi, siden to naboer ble konfirmert samme dag. Hadde ferdigskrevet kort og litt forksjellige penger liggende klart. Fikk gitt før de ble konfirmert, og når hun fikk 200av de andre så gav vi det også.

Anonym poster: 0ff822121659ac638abbdd701a40755a

Skrevet

Vi ga 500 til nabojenta vår, men hun har også vært barnevakt for oss tidligere så da blir det jo litt annet :-) Synes 200 var mer enn nok :-)

Anonym poster: 3297206edb2f0202dfcd599b99a44fd2

Gjest Kira bjeffer!
Skrevet

Vi hadde tre nabounger som ble konfirmert i høst, og ga 200 kr til hver. Har samme forhold til dem som det du beskriver i ditt innlegg.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg kjøpte et enkelt smykke til 100lappen til hver av nabojentene. Nå har vi bare bodd her i 3 år, og ingen av de er noe vi har spesiell kontakt med. Men hyggelig å gi en liten oppmerksomhet :)

Skrevet

150-200kr.

Anonym poster: 0b8e2d58ce0672534a88998c6e690600

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...