Gå til innhold

Nye ansatte i bhg og hilse på foreldre.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mitt ansvar å oppsøke de for å hilse, presentere meg osv, eller dems?

Anonym poster: 50c8ae4c0cfa721733b375b86a7e83cd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

seriøst? Helt klart ditt ansvar!

Anonym poster: 06a8457d3780401eb8764de8ab202e10

Skrevet

Helt klart ditt, uten tvil. Men du bør ikke møte dem alene i gangen, ettersom barna heller ikke kjenner deg.

Skrevet

seriøst? Helt klart ditt ansvar!

Anonym poster: 06a8457d3780401eb8764de8ab202e10

Ja, særiøst. Jeg lurer på hva som er vanlig...

I barnehagen der barna mine går er ikke de voksne noe flinke til å hilse. De sier ikke hei når vi kommer og står i klynger og prater når vi kommer. Det gjelder og mange av de nye ansatte/vikarer. Jeg føler det er ubehagelig å gå inn i praten for å si "HEI, hvem er du? Jeg er mamman til....." Synes det er ubehagelig. Så har jeg 3 venninner, 2 av de pedledere, som jobber i barnehage, og de sier det er normal høflighet av de ansatte å gå bort til foreldrene å presentere seg....

Skrevet

Sorry!!!! Ser nå at det ble feil :) JEG er mor, ikke ansatt :)'

HI

Skrevet

Nå fremkommer det jo egentlig ikke om du er ansatt eller forelder, da.

Det er selvsagt i utgangspunktet den ansattes ansvar. Samtidig kan man godt ta litt hensyn til at det er vanskelig som nyansatt å huske hvem av f.eks seksogtredve foreldre, ispedd noen besteforeldre og en onkel som henta i går og de fra den andre avdelingen som deler garderobe, man egentlig har hilst på ved levering og hvem som er nye ansikter ved henting og hvem man i grunn vekslet et par ord med i går. Dermed kan det fort glippe litt, og det skader på ingen måte å være forelder og likevel rusle bort og si hei.

Anonym poster: a70e8ec248a1524a5a7ab835b5448d0e

Skrevet

helt merkelig! Ville tatt det opp med leder.. Selvsagt må jo foreldrene gjøre det om ikke de ansatte gjør det, men det er ikke akkurat noen god start for videre samarbeid!

Skrevet

Nei, jeg ser formuleringen var litt rar der. Men overskriften var jo "nye ansatte"...og jeg er ikke i flertall :)

Men nå har vi oppklart det. JEG er mor :)

Noen av studentene som har vært der har vært kjempeflinke! De kommer med en gang, forteller hva de heter, hvor de studerer, hva de skal fordype seg i, hva de gjør med ungene osv osv. Så har du de (studenter, vikarer, nyansatte) som ikke hilser, ikke ser på deg når du kommer inn, snur ryggen til å går.... da synes jeg det er ubehagelig å skulle "ture" frem...

Har vært et tema lenge i denne bhg, og vi har tatt det opp MANGE ganger... Men det blir aldri bedre. De som jobber der og har jobbet der i hundre år, de hilser ikke de heller, så de legger jo litt lista for nyansatte tenker jeg...

HI

Skrevet

Nå fremkommer det jo egentlig ikke om du er ansatt eller forelder, da.

Det er selvsagt i utgangspunktet den ansattes ansvar. Samtidig kan man godt ta litt hensyn til at det er vanskelig som nyansatt å huske hvem av f.eks seksogtredve foreldre, ispedd noen besteforeldre og en onkel som henta i går og de fra den andre avdelingen som deler garderobe, man egentlig har hilst på ved levering og hvem som er nye ansikter ved henting og hvem man i grunn vekslet et par ord med i går. Dermed kan det fort glippe litt, og det skader på ingen måte å være forelder og likevel rusle bort og si hei.

Anonym poster: a70e8ec248a1524a5a7ab835b5448d0e

Ja, og det har jeg full forståelse for. Man merker jo hvem som er imøtekommende og ikke veldig raskt. Om de koster på seg et lite "hei" og et smil er det lettere for meg å gå bort å si "hei, deg har jeg ikke hilst på, jeg er mammaen til......" enn når de bare snur seg og går...

Virker som om bhg her har en mentalitet som går på at, "nei, det barnet går ikke på min avd, jeg hilser ikke på mor"....det er sånn over hele barnehagen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...