Anonym bruker Skrevet 29. april 2013 #1 Skrevet 29. april 2013 Hadde innskrivningssamtale på sykehuset, der de nevnte at sykehuset har fødekar nå. Det er to uker til termin, så har lyst å vite litt mer rundt det, for å gjøre meg opp en mening om jeg vil be om det rommet dersom det er ledig, eller om jeg bare skal ta et anent rom. Er det noen som har født i vann, som har synspunkter, positivt og negativt? Får man ha "varmt" vann, eller "må" man bare ha rett over kroppstemperatur? (Var i badekar i første fødsel, men da tappet de i så kroppstemperert vann at det var jo ingen smertelindring i. Men der kunne jeg selv tappe ut halvparten etterpå, og erstatte med varmt vann, det blir jo verre i et fødekar.) Får man/må man ha klyster før man føder i vann? (Og hvor lang tid "tar det" med klyster, fra det er satt, til man er "ferdig"?) Er det noen som har noen andre tanker rundt fødekar? Anonym poster: 1a5d1890170383ae6c8585bcd58dcec7
Anonym bruker Skrevet 29. april 2013 #2 Skrevet 29. april 2013 Jeg la i badekar under riene. Fikk ikke føde der pga akutt keisersnitt sist fødsel, men lå der hele tiden under riene. Fikk ha vaarmt vann og syntes at det lindra veldig. Hadde dusjhodet og holdt det på magen, og fikk ha lystgassen med så det tok smertetoppene. Jeg anbefaler det Anonym poster: 60083a516d4333a80c7ae922a4c52242
Anonym bruker Skrevet 29. april 2013 #3 Skrevet 29. april 2013 Jeg fødte i vann selv og kan anbfale det på det varmeste. Vannet skal holde så lik temperatur at babyen ikke merker forskjell på fostervann og vannet det kommer ut i (myk overgang). Jeg hadde ikke tid til klyster, lå i karet i 45 minutter og de hadde et gammalt dørslag de brukte til å fjerne avføring med (tro meg - du merker ikke at det kommer engang). Man skal prøve å få klysteret til å virke en halvtime, men noen ganger går det bare ikke så lenge Den bevegelsesfriheten jeg hadde i vannet var suveren, da jeg hadde ganske heftig bekkenløsning og hadde vært bortimot invalid i seng. Babyen min var veldig ren og pen da han kom ut, hadde ikke noe blod på seg. Jeg mistet 200 ml blod eller noe sånt så det kan ha vært det, men han var veldig fin og myk Det lille blodet som kom etterpå skylte de bare ned i karet og jeg fikk dusje av meg med såpe med en gang. En nydelig fødsel rett og slett! Anonym poster: dcce6566aa89c3f2517bc8d982c9a0b6
Anonym bruker Skrevet 29. april 2013 #4 Skrevet 29. april 2013 Tusen takk for svar. Det som gjør at jeg er i tvil, er at jeg i grunn har svært lite vondt under fødsel uansett, og da er i tvil om det er "riktig" av meg å beslaglegge fødekaret, når jeg like godt kan føde på andre måter. Spesielt dersom vannet skal være kroppstemperert. Er nesten redd for at jeg skal se på det som mer "brysomt" å være i det karet, da jeg ikke har noen problemer med bekkenet denne gangen, og er vant til å gå rundt hele tiden jeg har rier, og trives godt med det. Det som gjør at jeg vurderer det, er fordi det er siste gangen for oss, så jeg vil jo aldri ha sjansen til å prøve vannfødsel igjen Anonym poster: 1a5d1890170383ae6c8585bcd58dcec7
Trultemor85 Skrevet 29. april 2013 #5 Skrevet 29. april 2013 Jeg fødte i badekar med nr 1. Måtte få Klyster først Med nr 2 ville jeg gjerne ha samme type fødsel (Hihi) lå i badekar i 2 timer men jeg måtte i senga, de måtte ta vannet og flere måtte hjelpe å få ut babyen :/ så ble ikke vannfødsel den gangen Tok aldri noe bedøvelse med noen av de, men badekaret var min beste fødsel ihvertfall Lykke til
Anonym bruker Skrevet 29. april 2013 #6 Skrevet 29. april 2013 Tusen takk for svar Trultemor Kan man være i fødekar dersom vannet har gått før man kommer til sykehuset? Må man evt opp av vannet dersom vannet går mens man sitter der? -Hi Anonym poster: 1a5d1890170383ae6c8585bcd58dcec7
Elefanten Skrukkeskinn Skrevet 29. april 2013 #7 Skrevet 29. april 2013 Tusen takk for svar. Det som gjør at jeg er i tvil, er at jeg i grunn har svært lite vondt under fødsel uansett, og da er i tvil om det er "riktig" av meg å beslaglegge fødekaret, når jeg like godt kan føde på andre måter. Spesielt dersom vannet skal være kroppstemperert. Er nesten redd for at jeg skal se på det som mer "brysomt" å være i det karet, da jeg ikke har noen problemer med bekkenet denne gangen, og er vant til å gå rundt hele tiden jeg har rier, og trives godt med det. Det som gjør at jeg vurderer det, er fordi det er siste gangen for oss, så jeg vil jo aldri ha sjansen til å prøve vannfødsel igjen Anonym poster: 1a5d1890170383ae6c8585bcd58dcec7 Har du mulighet, så anbefaler jeg det varmt! Det var helt fantastisk, og føltes veldig riktig. Mye lettere å slappe av og puste riktig. Syns det var stor forskjell fra vanlig fødebenk, selv om begge fødsler var raske og ukompliserte! Tror det må være en deilig start for babyen også!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå