Anonym bruker Skrevet 29. april 2013 #1 Skrevet 29. april 2013 Her inne leser jeg stadig om folk som altså vet at naboene: aldri går tur med hunden, går ut med søpla kun 2 ganger i uka, aldri triller med babyen, aldri leker med barna, krangler hele tiden, bare sitter inne og jobber ikke osv osv. I helgen var vi borte( er alenemor til et barn i skolealder) og nå i morges sier den enslige eldre mannen til meg "har du vært på tur i helgen, så dere ikke var hjemme". Så da tenker jeg, kanskje det ikke bare er på dib alle følger med? Isåfall er jeg utenom det vanlige for jeg har ikke peling når naboer drar på jobb, når de går på søpla osv. Ene naboen har hund og jeg har aldri sett henne gå tur med hunden, men jeg vet hunden er redningshund så vil tro turene de tar ikke er her i gata. Anonym poster: 49c863ff954a970aceeeb05aabe5444f
Anonym bruker Skrevet 29. april 2013 #2 Skrevet 29. april 2013 Har i grunn nok med meg sjøl, følger ikke med på naboene gitt Anonym poster: a41fdda1b52769ecda9ab29bc08e98b9
Gjest sug lut Skrevet 29. april 2013 #3 Skrevet 29. april 2013 Jeg tror de fleste følger med på et helt normalt nivå, men så har du avvikerne som kanskje ikke har så mye annet i livet sitt. Jeg vet ikke mye om naboene, men siden mange av dem er eldre mennesker vet jeg at flere følger med på meg enn jeg på dem, rett og slett fordi mange av dem er skrantne og går lite ut, da blir kjøkkenvinduet underholdningsportalen og så samles de og pooler info på bingokvelden. Fordelen er jo at man ikke lever i vakum, ulempen er at man ikke lever i vakum...
Anonym bruker Skrevet 29. april 2013 #4 Skrevet 29. april 2013 Aner ikke hva naboene gjør og ikke gjør. Om de går tur med hunden eller er ute og leker med barnebarn. Og det interesserer meg ikke heller. Er de ute samtidig som oss hilser vi på og prater. Men har ingen kontroll på vanene deres. Anonym poster: 3edcf5928f3209f1d7eb2c21a32f63e0
Musemorbr / Skrevet 29. april 2013 #5 Skrevet 29. april 2013 Vårt kjøkkenvindu gir utsikt til badet og gangen til den ene naboen. Hvis det ikke er lys der er han bortreist. Dette får jeg stort sett med meg uten å være bevisst på det. Det handler ikke om å ha kontroll på naboene, men noe legger man da merke til uten å egentlig prøve på det.
skinnfilla Skrevet 29. april 2013 #6 Skrevet 29. april 2013 Noen finner stor glede i å være oppdatert på nabolaget. Har en mann her som alltid vet alt! Gud, han er så kjedelig å høre på! Treffes ved posten av og til og da er full oppdatering på når den og den hentet post,vasket vinduer på en søndag!!, hva nabokattene driver med og når de blir sluppet inn og ut, hva Johnsen har handlet nytt, kastet osv osv Jeg personlig tror mannen er rablende gal , sikker på at han driver egen "neighbourhoodwatch" døgnet rundt. Han får med seg absolutt alt;)
Anonym bruker Skrevet 29. april 2013 #7 Skrevet 29. april 2013 Syns det er greit at naboer følger litt med også...greit i forhold til innbrudd og den slags. Men stålkontroll tror jeg det er få av mine naboer som har. Jeg får også med meg litt av hva naboene driver med, men ikke så lett å la vær når en bor som sild i tønne i byggefelt. Anonym poster: 19acb645dfddbfeae6d5c389d34703ce
bærtæ Skrevet 29. april 2013 #8 Skrevet 29. april 2013 (endret) Vårt kjøkkenvindu gir utsikt til badet og gangen til den ene naboen. Hvis det ikke er lys der er han bortreist. Dette får jeg stort sett med meg uten å være bevisst på det. Det handler ikke om å ha kontroll på naboene, men noe legger man da merke til uten å egentlig prøve på det. Med en slik utsikt skjønner jeg jo at en ikke kan unngå å legge merke til ting. Min nabo som jeg nevnte har faktisk ingen innsyn hos hos. Har kortsiden mot han og der er det ingen vindu, kun garasje. Men klart- vi bruker ha mye besøk og mye barn i Hagen så det var kanskje stille;-) Og som sug lut sier kan det være at siden han er eldre så har han mer tid;-) Endret 29. april 2013 av bærtæ
Anonym bruker Skrevet 29. april 2013 #9 Skrevet 29. april 2013 Vi bor langt på heia, men føler jeg har kontroll over mine to naboer med tanke på om når de er hjemme eller ikke. Det er mest fordi jeg hører når de er hjemme å arbeider på gården eller hører når de kjører avsted. Vi bor som det første huset og de to andre ligger ca 300 m lengre bort slik at vi ikke har direkte innsyn ril hverandre. De har alltid full kontroll hvis mannen har fått nytt verktøy og vet hvor alle tingene våre ligger.. type kommer å ringer på å spør om de kan låne ei sag. De vet at det ligger inne i skjulet som er inne i fjøset liksom :-O Anonym poster: 83f216c1f7540b62731a4d6e2a5c515b
Poetika med K Skrevet 29. april 2013 #10 Skrevet 29. april 2013 Jeg vil si vi har "normal kontroll" på naboene mine. Og de har nok det samme på oss. Dog henger jeg meg ikke opp i om de lufter hunden sin tilstrekkelig, om barna deres får nok frisk luft eller om de griller 6 dager i uken (det kaaaan jo være kreftfremkallende assa!!!). Men hvis den gamle mannen i nabohuset som går tur hver dag i 18-tiden ikke går forbi kjøkkenvinduet mitt på flere dager samtidig som avisene vokser i postkassen hans så synes jeg det er greit å stikke bortom og sjekke at alt er ok med ham. Det handler om å bry seg, ikke om å snoke i andres privatliv. Vi bodde en kort periode i blokk, og rett før vi flyttet inn ble en av naboene funnet død i leiligheten sin og hadde ligget der i ukesvis. Hvor var naboene da? For opptatt med ikke å bry seg? Slik vil ikke jeg ha det i mitt nabolag!
Anonym bruker Skrevet 29. april 2013 #11 Skrevet 29. april 2013 Fikk beskjed av en nabo en gang at jeg måtte ta med ungen min ut av og til for vi det var ikke bra for barnet å alltid være inne. Da var vi faktisk ute hver eneste dag, men åpenbart ikke på de tidene som hun glante ut av vinduene. Anonym poster: 4413969db2ac3c535e9284ec1ba1911b
Anonym bruker Skrevet 29. april 2013 #12 Skrevet 29. april 2013 Vi bodde en kort periode i blokk, og rett før vi flyttet inn ble en av naboene funnet død i leiligheten sin og hadde ligget der i ukesvis. Hvor var naboene da? For opptatt med ikke å bry seg? Slik vil ikke jeg ha det i mitt nabolag! Blokk er langt mer privat enn enebolig/rekkehus. Anonym poster: d22c0ad66e6773d34ee45c8fc92be8f8
Anonym bruker Skrevet 29. april 2013 #13 Skrevet 29. april 2013 Det finnes nok av nyskjerrige folk som henger seg opp i andre og glemmer seg selv. Værste er vel at de tydeligvis tror de får med seg alt uten at de faktisk gjør det. Jeg bodde i oslo når begge barna var små og ble beskyldt for å aldri være ute med de. Sannheten var at så lenge været ikke var helt for jævlig var vi ute i minst 2 timer på en av områdets lekeplasser hver dag. Hadde 4 flotte lekeplasser i kort gåavstand. Så legger man til gåturer, enten for å bare gå eller for å handle og annet. Og det faktum at vi hadde stor flott terrasse som var flittig brukt på sommer halvåret så var det ikke akkurat manko på frisk luft for mine små. Men dama var helt bestemt på at jeg aldri var utenfor døra med barna mine, ho ga seg faktisk ikke med å gå rundt med slike beskyldninger (ho snakka til alle andre om det en meg.) før et par andre naboer tok tak i det og ga ho beskjed at de faktisk traff meg på lekeplasser og ellers flere ganger i uka. Men at naboer oppdager at man ikke er hjemme i helga er vel ikke helt uvanlig vil jeg tro helt uten at de er super nysgjerrige av den grunn Anonym poster: 4ee3ea7413bf7d91531961a0cafd4c44
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå