Anonym bruker Skrevet 29. april 2013 #1 Skrevet 29. april 2013 Ja, da går vi en sommer imøte med enda flere tiggere i bybildet enn det noen gang har vært ifølge VG. Det er ikke bare ubehagelig - det medfører i tillegg vinningsforbrytelser som lommetyverier og innbrud. Mange tiggere er dårlig stilt i utgangspunktet og må sove og bæsje i gatene våre. På tide å få øynene opp kanskje og innføre et forbud, AP? Tigging hjelper ingen - tiggerne er fattige men langt fra de fattigste i verden. Led hellere hjelpen dit den virkelig kan hjelpe: for eksempel til områder i Afrika der børn dør av sult og tørst. Å la tiggerne holde på slik de gjør skaper intet annet en motvilje! Jeg må dessverre konstatere at dere taper min stemme om ikke dere snart får øynene opp, AP, tanken om en periode med FRP ved makten blir mer og mer fristende. Denne norske misforståtte snillheten - berøringsangsten og aksepten av hva-som-helst-for-ikke-å-støte-noen har rett og slett gått for langt synes jeg. Få øynene opp! Folk vil gjerne hjelpe men ikke invaderes på vei til jobb. Folk vil gjerne hjelpe, men da får vi gi pengene til områder der vi virkelig kan gjøre en forskjell. Å tillate tiggere her og til og med overveie å gi dispensasjoner til hvor de kan bo samt finansiere toaletter og dusjer ef det ingen som liker - mange av de man gir til lyver og bedrar, stjeler lommeboken din og bryter seg inn i huset ditt på kvelden. De som påstår å være fattige går i neste liten på seveneleven og kjøper kaffe og drar frem iphonen sin. Ikke at jeg ikke har medlitenhet med tiggere, men jeg liker ikke denne tilretteleggingen for organisert kriminalitet der politiet ikke kan gjøre en dritt. Jeg synes det er ubehagelig å ikke kunne gå i fred på gaten eller sitte ufirstyrrer på t-banen, og det er også ille at det må lukte bæsj og være utrygt i gatene våre. Skjerpings! Anonym poster: ed807bb5a91e6dee3cc90a7ca551a610
Anastasia Beaverhausen Skrevet 29. april 2013 #2 Skrevet 29. april 2013 Hva er det som plager deg med tiggere? At du må se med ditt blotte øye at det finnes fattigdom i verden og at alle ikke har 100 000 på bufferkonto? All min medlidenhet med deg som må tråkke rundt i fattigdom og nød
Eliane Skrevet 29. april 2013 #3 Skrevet 29. april 2013 Enig med deg hi, hjelp til selvhjelp er jeg for,men å letitimere tigging er ikke veien å gå. De er mange her i byen også,og de fotfølger folk og dytterkoppen opp under nesen på folk. Og jeg er ikke så sikkerpå om det er disse som har den største nøden,når dagens skift er over står de i portrom og skifter tøy for deretter å hoppe inn i fine biler. Har de råd til røyk,så burde de ha råd til mat også. Til og med statsministeren i romania har gått ut å sagt at tiggere fra romania ikke skal være andres problem,og det er satt i gang sosiale tiltak,men dette vil ta tid da romfolket selv ikke ønsker å integrere seg i et samfunn,de har alltid stått på siden,og det vil ta tid å endre et slikt mønster. Norge pøser inn utrolig mye penger for å bedre situasjonen for romfolket i romania! Nei,håndhev reglene slik de skal,og slutt å sy puter under armene på disse menneskene.
Anonym bruker Skrevet 29. april 2013 #4 Skrevet 29. april 2013 Hva er det som plager deg med tiggere? At du må se med ditt blotte øye at det finnes fattigdom i verden og at alle ikke har 100 000 på bufferkonto? All min medlidenhet med deg som må tråkke rundt i fattigdom og nød Om du leste litt nøyere hva jeg faktisk skrev er det ikke det at folk tigger som irriterer meg, men det at de fleste som tigger kommer hertil som vinningskriminelle bedragere (les: romfolk). Han sier han er døv prater i mobil i neste sekund, han som ikke har til mat kjøper kaffe på deli, han som ikke kan gå løper fint inn i dyre bilen sin. Jeg liker ikke at slike folk skal presse meg for mine penger (og jeg er forresten ikke rik, jeg er student). Dette er ikke det verste da: med disse utenlandske organiserte gruppene følger gjerne en mengde enda verre ting slik som lommetyverier og innbrud. I tillegg forlanger disse gruppene å få stilt bolig, penger, mat, do osv til rådighet gratis. Nei, vettu, dette irriterer meg - spesielt med tanke på at disse menneskene ikke er de med størst behov for hjelp i verden. Må vel være lov å ønske å hjelpe dem som har mest bruk for det? Jeg vil hellere bidra til at de bygger en brønn, et apotek med kjøleskap og en skole i uganda enn jeg vil bidra til at kriminelle romfolk kan få herje akkurat som de ønsker i Norge. Det må vel være lov og ikke straffes med hundeøyne,en kaffekopp stukket opp under nesa mi og skjellsord om jeg ikke gir noe? Anonym poster: ed807bb5a91e6dee3cc90a7ca551a610
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå