Gå til innhold

Er ikke dette egentlig ganske hårreisende?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mitt første barn har vært masse syk siden h*n ble født, og har også relativt omfattende adferdsvansker. I begynnelsen etter fødselen var helsesøster veldig på dette med fødselsdepresjon og spurte meg hver gang jeg var der om hvordan det stod til med humøret. Jeg var i godt humør, og svarte som det var at det ikke var noen vanskeligheter ifht det. Etterhvert fant vi ut at barnet var kroniskt sykt, det sov aldri, og det begynte å tære både på krefter og parforhold. Vi ymtet etterhvert frempå om dette til helsesøster, men da var det visst ikke noe tema lenger. Så ble barnet eldre, og ting ble vanskeligere i forhold til adferd. Utredning ifht dette har vært en påkjenning, det er mye ekstra i hverdagen og det hele går ofte på selvtilliten løs. Da barnet ble eldre spurte vi på nytt om ikke det gikk an å få snakke med noen, ettersom vi sa inne med mange tanker og følelser det kunne vært godt å få snakket om. Vi skulle bli henvist til helsestasjonens psykolog. Det gikk månedsvis uten at vi hørte noe, men vi regnet med at det var lang ventetid. Det var tid for ny kontroll, og da fikk vi vite at psykologen hadde vært sykemeldt over lengre tid, men at hun nå skulle ut i jobb igjen. Vi skulle bli henvist på nytt. Nå i vinter fikk vi brev om at det var stor pågang, men at vi skulle få time iløpet av en måned. Måneden gikk og enda to måneder før vi nå fikk en telefon om at psykologen ikke lenger er tilgjengelig. Det har hvertfall gått et år siden vi ba om henvisning.

Nå sitter jeg her og er egentlig ganske sint. Etter mye annet styr også, har jeg helt mistet tiltro til helsestasjonen. Vi drar dit, veier og måler og that's it. Vi klarer oss bra, men behovet for å få ut litt steam er helt klart tilstede. Og det skal da virkelig ikke være sånn? Man ber jo om henvisning for en grunn, da forventer man jo at den taes seriøst?

Anonym poster: 3e595ec3f107759b116c884f641f028c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klag til kommunen!!

Anonym poster: b3cce4d9fd760fbf546f982f38e7923d

Skrevet

Huff ja dette var dårlig av helsestasjonen. Nå vet jeg ikke noe om hva som er vanlig ifht dette du beskriver, hvem man skal henvende seg til og slikt, men er det ikke mulig og be om hjelp gjennom fastlege eller familievernkontoret? Trasig at en skal være nødt å kjempe for hjelp når en ber om det.

Skrevet

Huff ja dette var dårlig av helsestasjonen. Nå vet jeg ikke noe om hva som er vanlig ifht dette du beskriver, hvem man skal henvende seg til og slikt, men er det ikke mulig og be om hjelp gjennom fastlege eller familievernkontoret? Trasig at en skal være nødt å kjempe for hjelp når en ber om det.

Jo, vi fikk beskjed om å kontakte dem nå, men vi hadde på en måte mest behov for det akkurat da vi spurte. Det var en veldig vanskelig periode, og vi var faktisk veldig nære på å gå fra hverandre. Nå har ting bedret seg mye, så behovet er ikke like stort. Når jeg tenker meg om må det være minst 1.5 år siden vi ba om henvisning. Synes det er utrolig leit at det skal være sånn, og det hadde nok hjulpet oss utrolig mye å ha noen å snakke med i de vanskelige periodene. HI.

Skrevet

Absolutt dårlig av kommunen - de burde ha informert deg bedre.

Men hårreisende vil jeg ikke kalle det. Du har en fastlege og det er i utgspunktet den du burde gått til med dine helseutfordringer.Han/hun kunne henvist deg/dere til rette instans.

Og du fikk jo faktisk beskjed om å kontakte fastlege eller fam.vern kontoret, men gjorde det ikke??

Anonym poster: c3db1b6edf398e0877bcc31b78a2aaf1

Skrevet

Jo, vi fikk beskjed om å kontakte dem nå, men vi hadde på en måte mest behov for det akkurat da vi spurte. Det var en veldig vanskelig periode, og vi var faktisk veldig nære på å gå fra hverandre. Nå har ting bedret seg mye, så behovet er ikke like stort. Når jeg tenker meg om må det være minst 1.5 år siden vi ba om henvisning. Synes det er utrolig leit at det skal være sånn, og det hadde nok hjulpet oss utrolig mye å ha noen å snakke med i de vanskelige periodene. HI.

Forstår den ja. Kanskje dere da skulle klage, skrive et brev til rette instans hvor dere beskriver det dere opplevde? Jeg tenker at det kan være godt for dere å få skuffelsen ut på en måte.. Og at dette kanskje kan bedre seg for andre som havner i liknende situasjon som dere og har behov for hjelp

Skrevet

Absolutt dårlig av kommunen - de burde ha informert deg bedre.

Men hårreisende vil jeg ikke kalle det. Du har en fastlege og det er i utgspunktet den du burde gått til med dine helseutfordringer.Han/hun kunne henvist deg/dere til rette instans.

Og du fikk jo faktisk beskjed om å kontakte fastlege eller fam.vern kontoret, men gjorde det ikke??

Anonym poster: c3db1b6edf398e0877bcc31b78a2aaf1

Men når helsestasjonen sier at de har en psykolog der som de kan henvise til, så er det jo helt unaturlig å ringe fastlegen og be om enda en henvisning? Det virket jo som at det ville være kortere ventetid hos helsestasjonen siden de allerede hadde en psykolog der og visste hva det gjaldt? Selvfølgelig kunne vi tatt saken i egne hender før, men vi regnet jo med å få innkallelse, og fikk jo beskjeder underveis som ga inntrykk av at den ville komme snart. Det er jo først nå vi har skjønt at den aldri kommer. Å kontakte fastlege fikk vi aldri beskjed om, og å kontakte familievernkontoret fikk vi beskjed om for et par dager siden. Helsesøster har nevnt det før, men da ifht parforholdet, ikke til samtale rundt barnets helse og tanker rundt det. HI.

Gjest meg&mini
Skrevet (endret)

Ja herlighet, dette må dere klage på!!

Sett ned foten din og si at du ikke finner deg i det lenger.

Ønsker dere masse lykke til videre:)

Endret av meg&mini

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...