Gå til innhold

Gartnerlosjen, på tide med statusrapport!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt bak skjema i år.

- Løk: snøklokker ferdig blomstret. Klosterklokker på hell. Tulipan, narsiss og perleblomster har kun kommet med blader.

- Spirer: Peonen Sarah, gressløk, akeleie, jordbær og rabarbra (rekker vel ikke noe avling til søttende - snufs).

- Trær: Grønne ører på syrinen, knopper på morelltreet.

- Busker: Japansk Pieris i full blomst, dufter vidunderlig! Rododendron i knopp.

- I potter: Skimmia har holdt stand vinteren igjenom og mynten spirer! Resten har som forventet ikke klart seg.

Fikk satt opp trampolina i går, så nå er det bare å komme seg ut i hagen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Krokus med blomst

Scilla blader stikker opp

Usikker på status til roser

Har sådd

Jordbær i potte ser ut til å leve

Skrevet

Har mer eller mindre plasta hele hagen og latt guttungen tisse på komposten. Alt dette for at tælen skal forsvinne.

Tomat, artisjokk, gresskar og agurk er sådd og står inne.

Har kjøpt ferdig honningmelon som skal i ett minidrivhus med plass til bare den.

Gulrøtter er plantet i sandjord under fiberduk.

Jordbær er snart ferdig luket, men knapt noen blad.

Gressløk er 5 cm.

Impulsplatting snekret.

Tror all lavendelen lever, men har liten tro på rosene unntatt hansaroser som det er liv i.

Kjøper urter ferdig og skal plante i pallekarmer som alt annet grønt.

Flerårige pelargonia i god vekst og blomstrer (inne)

Svære og mange knopper på Magnoliatre.

Merkelig nok, har ryddet opp og har gjort meg nesten ferdig. Nesten bare planting igjen.

Gjest amandine
Skrevet

Hmm status...Fryser fordervet og regner bort. I går morges våknet til to grader og snø..

Men hagen:

Noterer at krokusene akkurat er i blomst, likeså noen få scilla som har overlevd gravemaskin i vinter.

Narcisser har jeg ikke sett snurten av, kun noen spede blader.

Hvitveisen er fåtallig og sen

Rhododendron: Noterer to frosne og en skranten.

Roser: To gamle hardføre er fremdeles i live og har grønne tupper

Min tippoldemors kryptimian er nesten død men skal pleies tilbake til livet

Jordbærene viser seg å være noen hardføre jævler, halvparten er med lysegrønt i bunnen.

Hageblåbær har overlevd og er på g, mens mesteparten av de innfødte blåbærrisene ser ut som om de har strøket med, rustrøde står de i bakhagen og vitner om at det blir lite blåbær i år..

Noterer en eneste sneglefaen og håper de andre har vandret heden hen.

Gjest sug lut
Skrevet

Vent-og-se-prinsippet har ikke gitt noen resultater, så her er dauing-rapporten nå offisiell:

Kinatroll, krokus, perleblomster og snøklokker er døde, det er også mynte, gressløk, jordbær og kanskje en liten forglemmegei jeg stjal fra en veikant, og en av campanulaene.

Så til de levende:

To pelargonier blomstrer, fire andre har knopper.

Tagetes (40) har knopper.

Kornblomster er ti cm.

Storkenebb spirer under gamlebladene fra i fjor, men det er fortsatt for kaldt til at jeg kan fjerne de gamle og slippe sola løs på de nye, de trenger isolasjon.

Geum ser ut til å komme fint.

En campanula kommer

Begge rosene er det for tidlig å si noe om.

Ser ut til at mange av mini-stemorene har overlevd.

Skrevet

Vent-og-se-prinsippet har ikke gitt noen resultater, så her er dauing-rapporten nå offisiell:

Kinatroll, krokus, perleblomster og snøklokker er døde, det er også mynte, gressløk, jordbær og kanskje en liten forglemmegei jeg stjal fra en veikant, og en av campanulaene.

Så til de levende:

Kornblomster er ti cm.

Storkenebb spirer under gamlebladene fra i fjor, men det er fortsatt for kaldt til at jeg kan fjerne de gamle og slippe sola løs på de nye, de trenger isolasjon.

En campanula kommer

Sikker på at mynten er død? Min har bodd ute i krukke nemlig, og vi har jo hatt lengste barfrosten i manns minne på disse kanter. Når jeg skulle tømme alle krukker på lørdag så luka jeg heldigvis av alt vissent først. For under der var det jammen i meg noen 2 cm lange grønne skudd! Så... vent-og-se litt til? Ikke for det, fersk mynte er bedre... (den overvintra blir gjerne litt mer treete).

Skrevet

Her blomstrer krokus og scilla stikker så vidt hodet frem. Rosene ser ut til å ha klart seg, det samme gjelder rhododendron og peoner. Har ikke plantet et eneste frø her inne, det klarer jeg nemlig ikke å følge opp. Men snart kommer det frø i jorda der ute og snart skal maaange solsikker begynne å strekke seg mot verden.

Skrevet

- En pasjonsblomst som smekter seg oppover vinduskarmen. Får ikke komme ut riktig enda.

- En paprika.

Skal så i ettermidag, og da blir det oppdatering på bloggen for første gang på lenge.

Gjest sug lut
Skrevet

Så til de levende:

Kornblomster er ti cm.

En campanula kommer

Sikker på at mynten er død? Min har bodd ute i krukke nemlig, og vi har jo hatt lengste barfrosten i manns minne på disse kanter. Når jeg skulle tømme alle krukker på lørdag så luka jeg heldigvis av alt vissent først. For under der var det jammen i meg noen 2 cm lange grønne skudd! Så... vent-og-se litt til? Ikke for det, fersk mynte er bedre... (den overvintra blir gjerne litt mer treete).

Du har et poeng - og siden jeg uansett ikke får dratt på fyllinga denne uka venter jeg uansett med å hive dauingene, i håp også om at noen skal stå opp og vise seg å være levende likevel. Men nå har de fått både sol og vann og skulle egt hatt livslysta.
Skrevet

- En pasjonsblomst som smekter seg oppover vinduskarmen. Får ikke komme ut riktig enda.

- En paprika.

Skal så i ettermidag, og da blir det oppdatering på bloggen for første gang på lenge.

Å, mistet link til bloggen din! Kan du sende meg på nytt? :D

Skrevet

gartnerigartnera.wordpress.com

Det ble ikke noe innlegg i kveld, dagen har vært usigelig dum. Bæsj.

Skrevet

Så blues-dagen ja, liker ikke...

Da skal jeg lagre deg på favoritter! Nå som jeg har fått meg egen pad og greier så kanskje den får bli!

Gjest sug lut
Skrevet

Ønsker deg en bedre dag i dag, Anne-B! Fra bæsjedag kan det bare bli bedre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...