Anonym bruker Skrevet 28. april 2013 #1 Skrevet 28. april 2013 Vi venter vårt første barn i september, og har innsett at vi ikke har krav på barnehageplass før han er 2 år. Regner ikke med han kommer så lenge før termin at vi kommer innenfor august måned Men, kan man søke om barnehageplass i hovedopptaket i 2014 og søke om plass fra f.eks. januar 2015 (og da håpe på at noen flytter eller slutter i bhg)? Eller må man søke om plass uansett fra august 2014 og betale for plassen hvis man er så heldig å få plass likevel? Jeg har forhørt meg litt med bhg på der vi bor, og i 2012 tok de inn 3 barn som var født etter 1. september, og hadde 1 på venteliste. Det høres ut som de har mer kapasitet enn barn som bor i området, men dette kan jo endre seg. Jeg driver å planlegger litt hvordan vi kan legge opp permisjonen vår. Sannsynlig går vi for 100 % og jeg har permisjon til juni 2014 (inkl. ferie hvert år) og noen måneder ulønnet, før pappaen tar sin fedrekvote. På den måten får vi strukket det til nyttår, men noe lenger enn det er litt vanskelig.. Siste utvei er kanskje dagmamma, men jeg vet ikke om det er så lett å finne da vi bor på en litt liten plass :S Noen som har gode råd til en forvirret førstegangsmamma (snart...)? Anonym poster: 04534481b5730dcced21b672b0a5e0f0
Light of my life Skrevet 28. april 2013 #2 Skrevet 28. april 2013 Kommer an på hvor du bor. Hvis du bor i Oslo spiller det ingen rolle om du søker hoved eller supplerende opptak så lenge du ikke har krav på plass. Vi hadde ikke krav på plass, men fikk plass i Desember etter å ha snakket med opptakskontoret hvor de rådet oss til å endre på prioriteringslisten vår. Endte altså opp med en bhg vi ikke i utgpt ville i (pga klønete reisevei), men vi måtte ha enten bhg eller dagmamma innen januar så hadde ikke noe valg. Oppdaget også desverre at dette med å krysse av for å opprettholde førsteønske bare er tull all den tid man har mistet prioritet (iom at man har fått en plass) og det er lang venteliste på den bhg vi gjerne ville ha Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå