Gå til innhold

Hva skal deres gutter gå med på 17.mai?

Anbefalte innlegg

Skrevet

1 år og skal gå med festdrakt.

Anonym poster: 5ac01c524fe98de4fc46dafbcda8c8ec

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Straks 2, dress fra Sparkjøp. Men hvis været fortsetter som nå, så blir det vel regntøy. ;)

Anonym poster: 577a89e9018212b4f80f3a133a14d9c7

Skrevet

Hardangerbunad sydd av ho mor på de under 9 år.

Uniform på buekorps gutta.

Skrevet

2 og 5 åring, dressbukse, skjorte og vest.

Begge i behagelige joggesko til. Hverdagsjakke over.

Gruer meg til kampen med 5 åringen. Han regelrett hater penbukse og skjorte

Skrevet

Har du prøvd å la han velge når antrekket skal kjøpes inn?

Skrevet

2 gutter 9 og 12 år. Begge spiller i korps så da blir det uniform fram til de er russ. Nurket i magen får barnebunad etter mormor neste år - helt til han også er gammel nok for korpset :)

Skrevet

Festdrakt til begge 20 mnd og 4 år. Kjøpt på Perfekt og knerten og karoline.

Anonym poster: 0abaf570a9effcf82d064038ab5d1131

Skrevet

Har du prøvd å la han velge når antrekket skal kjøpes inn?

Ja. Det resulterer i nekt. Han velger bare ikke, så det ender i at vi må bestemme alikevel.

Jeg jobber med barn, og denne gutten er den største, sinteste jeg noen gang har vært borti. Det samme sier bhg,

Skrevet

Festdrakt fra Name it og vite strømebukser på min 7 mnd gutt. Matchende festdrakt på min 8 år gamle jente. Ser noen her skriver at festdrakt på større barn ikke er fint? Hva mener du m det? Hun har da aldri vært så pen som når hun har denne bunadslignende kjolen på seg. Og alle andre jeg ser i sånne drakter ser veldig fine og pene ut.

Skrevet

Festdrakt fra Name it og vite strømebukser på min 7 mnd gutt. Matchende festdrakt på min 8 år gamle jente. Ser noen her skriver at festdrakt på større barn ikke er fint? Hva mener du m det? Hun har da aldri vært så pen som når hun har denne bunadslignende kjolen på seg. Og alle andre jeg ser i sånne drakter ser veldig fine og pene ut.

Det var vel snakk om gutter...

Det er få gutter over skolealder som går i festdrakter altså, vi arvet en men mine gutter nekter plent. Det er ingen gutter i klassen som går i festdrakt, de går i penbukse og skjorte eller dress, sånn er det bare, ingen vil skille seg ut ved å gå i "bunad".

Med jenter er det litt annerledes, der er det helt vanlig å bruke festdrakt ihvertfall hele første delen av barneskolen.

Anonym poster: caadf9f3f2b8b5e0397354c4035816aa

Skrevet

Gutt 5,5 år: festdrakt fra Høyt og Lavt, svigermor som har kjøpt.

Gutt 2,5 år: festdrakt etter storebror, svigermor som har kjøpt så vet ikke hvorfra.

Jente 4 mnd: festdrakt fra NameIt tror jeg, lånt.

Alle festdraktene er i svart og rødt så de matcher :)

Skrevet (endret)

.

Det var vel snakk om gutter...

Det er få gutter over skolealder som går i festdrakter altså, vi arvet en men mine gutter nekter plent. Det er ingen gutter i klassen som går i festdrakt, de går i penbukse og skjorte eller dress, sånn er det bare, ingen vil skille seg ut ved å gå i "bunad".

Med jenter er det litt annerledes, der er det helt vanlig å bruke festdrakt ihvertfall hele første delen av barneskolen.

Anonym poster: caadf9f3f2b8b5e0397354c4035816aa

Okej, da var det jeg som ikke leste alt.

Endret av 1anonym
Skrevet

1 åringen (jente) skal ha hardangerbunad, 2 åringen (gutt) skal ha festdrakt fra obs

Gjest Julia1984
Skrevet

Mine gutter har Guldbrandsdalsbunader, sydd av farmor. 5 og 3 pr. Babyen skal ha noe rosa og behagelig!

Skrevet

14-åringen ender nok opp i jeans, skjorte og blazer. Joggesko også regner jeg med. Så lenge buksa ikke et utvasket og slitt orker jeg ikke å ta noen kamp på det.

8-åringen nektet for første gang i fjor festdrakt, så da slipper han. Han fikk bukse, vest og blazer til nyttårsaften, så da blir det det. Lilla skjorte og mørkere lilla slips.

Anonym poster: 022e5454103f015fac772f9c5ace9e04

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...