Gå til innhold

Når slutter dere å gi bursdagsgaver?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker på til nieser og nevøer. Er det vanlig å slutte å gi gave til bursdag og jul etter konfirmasjonen, eller fortsetter dere også etterpå?

Til der som fortsetter å gi gave etter konfirmasjonen, når stopper dere? Og får de like store gaver som de har fått før og som mindre søsken/søskenbarn får, eller går de en mindre oppmerksomhet?

Anonym poster: 51591404a3f3c1f60453623d2e11a1c5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I overskriften, så mente jeg egentlig bursdagsgaver og julegaver. HI

Skrevet

Vi har så liten familie at vi slutter ikke. Får fortsatt gaver av min onkel og tante, og jeg er 28 :)

Skrevet

Etter konfirmasjonen fortsetter vi å gi gaver til de av niesene og nevøene som vi har et så nært forhold til at det er naturlig å be og komme i selskap til hverandre og hvor de også gir gaver til oss.

Anonym poster: 235a3cefb43ac462edd5832dc5731bba

Skrevet

Jeg må kanskje presisere at det ikke er aktuelt å komme i bursdagsselskap pga avstander der vi bor. I selskap så tar man jo alltid med seg en pakke uansett. Men kanskje mindre gave enn om barnet hadde vært yngre? Og hva om de ikke har selskap, eller dersom du er invitert i selskap og ikke kan komme?

Jul er litt varierende hvor vi feirer, så innimellom vil vi feire jul med noen av dem, men vi må selvsagt gjøre likt for alle som har vært konfirmert synes jeg, og ikke ut fra hvor vi feirer.

HI

Skrevet

dytt

Skrevet

Jeg er 33, får fortsatt av mine tanter og onkler, og de har alltid bodd så langt unna at de har aldri noengang vært her på bursdagen min...

Har ikke tenkt å slutte å kjøpe til mine nieser og nevøer heller, når er de liksom så gamle at de skal kuttes ut av livet mitt?

Hadde jeg hatt kanin-familie så det var ørten unger hadde det nok vært annerledes.

Anonym poster: b554f3cc2aace996ce08fff813942f00

Skrevet

Jeg får også fortsatt gaver av min ene tante, men ikke av andre tanter og onkler som jeg har mindre kontakt med. Vi gir gaver til voksne nieser og nevøre som vi ergjensidig venner med. De vi aldri ser, som aldri gir oss gaver, aldri sender julekort eller liknende slutter i også å gi gaver.

Anonym poster: 235a3cefb43ac462edd5832dc5731bba

Skrevet

Vi har stor familie. Til jul sluttet jeg å få av en del onkler og tanter når jeg var konfirmert og resten når jeg var 18.

Men jeg får fortsatt til bursdager når jeg inviterer på besøk, men ikke ellers.

Skrevet

Jeg har aldri fått bursdagsgave av tanter og onkler. Julegaver sluttet vi med ved konfirmasjonsalder.

Skrevet

Slutta å få julegåve frå alle unntatt eine tante/onkel-paret då eg var 20. Bursdagsgåve har eg ikkje fått. Kor tid vi sluttar vil kome an på talet på nevøar og nieser, foreløpig har vi ingen. Blir det under 7-8 stk til saman trur eg ikkje eg vil stoppe i det heile.

Skrevet

Vi slutter ikke. Mine tanter og onkler på ene siden sluttet ved konfirmasjonen, de på andre siden gir enda, men det er mer type liten oppmerksomhet.

Anonym poster: 688ac3df44b26690e9a8ed044a6a2913

Skrevet

Har 3 stk jeg er tante til. Den eldste er 18. Gir fortsatt gave til jul og bursdag. Har ikke tenkt å slutte. :)

Anonym poster: 1789143d15efb8337fdb1a683f8c0475

Skrevet

Jeg har ikke fått gaver av mine tanter og onkler etter at jeg flyttet hjemmefra, det har ikke mannen fått av sine heller.. Men det er ikke spesielt tette familiebånd heller, min mann har vært sammen med meg i 15 år og møtt en onkel en eneste gang. Jeg aner ikke hvem hans tanter og onkler er.

For meg er det helt uaktuelt å slutte gi gaver til mine tantebarn, jeg og søsknene mine har et veldig nært og tett forhold. Selv om det er store avstander og det egentlig er sjelden vi er i bursdager hos hverandre er vi veldig gode venner, overnatter jo når vi besøker hverandre og har et godt og nært forhold til hverandres barn. Nå begynner barna å vokse til og jeg synes denne herlige ungdommen som jeg er tante til skal vite at tante alltid kommer til å være her for dem og selvfølgelig skal de få en oppmerksomhet på bursdag og til jul :)

Anonym poster: 1ee85d7a0cb1461efab29c86fb91d790

Gjest tilda med to små <3
Skrevet

Jeg har bare to nieser, og med mindre det kommer veldig mange flere kommer de til å få til de blir voksne (for alltid). Jeg selv har 24 søskenbarn, og det har på både mor-og farssiden vært enighet om å slutte når barna er konfirmert. Hvis ikke hadde det blitt uhorvelige mengder og nokså dyrt ...

Gjest Kira bjeffer!
Skrevet

I vår familie gir vi til de får barn selv (dvs de barnløse får fortsatt selv om de er opp mot 40-50 år).

I mannen sin familie er det slutt når man blir 18 år, uansett om man inviterer til selskap eller ei. Da kommer de uten gave.

Skrevet

Til de får barn, og da får barnet istedenfor naturligvis.

Om de inviterer til besøk får de selvfølgelig en presang, skulle da blott mangle.

Skrevet

Liten familir så vil alltid gi gaver til mine to nevøer er fadder for dem og så.

Anonym poster: 91d207839ecfb3d4da494707ae085bec

Skrevet

Sluttet til konfirmasjon med både bursdag og julegaver, men den første julen får man en liten gave bare for at ikke overgangen skal bli så stor :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...