Gå til innhold

Dere med tre eller flere barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor stor aldersforskjell har dere mellom andremann og til neste (og eventuelt videre)?

Har to jenter, ei på 19 mnd og ei som er 11 dager.har hele tiden sagt jeg bare vil ha 2, men nå har jeg ombestemt meg. Vurderer ca samme aldersforskjell som mellom store- og lillesøster. Hvilke erfaringer har dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ei født i 07, en i 08, en i 10 og ei i 12. 16 mnd mellom 1 og 2, 15 mnd mellom 2 og 3 og 22 mnd mellom 3 og 4. Skulle gjerne hatt de to siste tettere, men tok litt lengre tid:) klart det kan være tøft til tider, men anbefaler tette:)

Skrevet

4,5 år mellom 1 og 2.

2,9 år mellom 2 og 3.

Tettere hadde vært fint. Føler jeg har bært småbarnsmor i snart 10 år. Man blir liksom aldri ferdig.

Skrevet

2år og 4mnd mellom nr.1 og 2

2år og 9mnd mellom nr.2 og 3 (5år og 1mnd mellom nr.1 og 3)

De er født i 06, 08 og 11 :)

Skrevet

Andremann er 15 år og vesla er 8 måneder :)

Skrevet

2,5 år mellom en og to.

3,5 år mellom to og tre.

1,5 år mellom tre og fire.

Eldste var 7,5 år da nr fire ble født.

Det er fordeler og ulemper både ved å få de tett og ved å vente noen år, så jeg vil ikke si det ene er bedre enn en det andre. Vi var veldig bestemt på at vi ønsket å få barna "på rappen" og ikke ville ha noen atpåkladd, det er vi fremdeles veldig fornøyd med. Nå er yngste 4 år og vi har en flokk barn som vi kan gjøre mye sammen med, alt fra sykkelturer til ferier, turer i alpinløypa osv kan gjøres med hele gjengen og det er koselig.

De har mye selskap i hverandre og stor glede av hverandre, men det blir selvfølgelig noe krangling også.

Skrevet

ca 2 år mellom nr 1 og 2, nesten 3 år mellom nr 2 og 3 og ca 2 år mellom nr 3 og 4. De kunne egentlig godt ha vært litt tettere, spesielt mellom nr 2 og 3. Er ikke noe glad i småbarnstiden og kunne gjerne fått den unna fortere, nå ble jeg værende småbarnsmor litt vel lenge ;) Er også greit å ha dem samlet i alder fordi det er enklere å finne på ting sammen alle sammen.

Skrevet

2,5 år mellom første og andre, samme kjønn.

4,5 og 7 år mellom første og andre og nummer 3, motsatt kjønn.

Å få nr 3 nå synes vi var helt perfekt, glad vi har ventet da hun på 4,5 har krevd sitt. Det er travelt nok med baby i huset så glad vi ikke fikk da hun var 2 for hun var veldig travel.. Nå er de begge gode, omsorgsfulle og hjelpsomme storesøstre :)

Gjest Thunder Road
Skrevet

Vi har to tette som nummer en og to (20 mnd mellom), så ble det nesten 7 år mellom andre og tredje :) Vi kommer til å kjøre på med to tette denne gangen også. Ser nesten bare fordeler med det :) Og nå har vi jo to større barn som kan hjelpe oss litt også :)

Skrevet

2,5 år mellom nr1 og 2

2 år og 3 mnd mellom nr 2 og 3

1 år og 9 mnd mellom nr3 og 4

Født i 06,09,'11 og 2013

• 2 uker senere...
Skrevet

1,5 år mellom nummer en og to, 2 år mellom to og tre :) Dvs tre barn på 3,5 år og det funker knallbra :D

Nå er eldste 4,5, mellomste straks 3 og minstemann nærmer seg 10 mnd :) De leker og koser seg sammen :)

Om dere har energi og lyst så kjør på :D

Skrevet

Har 3 barn og nr 4 er på vei! :)

De er født i 03,09,11 og så kommer nummer 4 nå i 13.

Er akkurat 2 år mellom nr 2, 3 og 4.

Skrevet

Bare husk på at sjansen for tvillinger øker for hvert svangerskap, så plutselig kan man få fire tette i steden for tre :-D

Skrevet

Har 3, sept 2004, jan 2007 og nov 2009 :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...