Gå til innhold

Trenger forslag til mellomnavn:-))


Den lille larven

Anbefalte innlegg

Vi har akkurat fått vite at vi venter en liten frøken, og har endelig bestemt oss for navnet Lilja:-) Men vi har lyst til å ha et mellomnavn også, da alle jentene i familien vår har mellomnavn. Men synes det er så vanskelig å komme på noe som passer. Tenkte først på Lilja Sofie, men kan ikke bruke det fordi niesen til mannen min har mellomnavnet Sofie. Jeg hadde veldig lyst til å bruke Lilja Aurelia, siden Aurelia er et av de nydeligste navnet jeg vet om. Men mannen er desverre HELT uenig i dette. Nå har vi tenkt litt på Lilja Alexandra. Både jeg og mannen min har hver sin bror som heter Alexander, og vi tenkte kanskje det hadde vært litt koselig å kalle opp etter disse. Jeg føler ikke det klinger helt perfekt, og det blir kanskje litt tungt. Men synes det er litt spesielt siden vi begge har hver sin bror som heter Alexander. Hva synes dere??? Og har dere evnt. andre mellomnavn å foreslå? :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lilja Alexandra ble litt tungt, men hyggelig med oppkalling da.. Skal dere bruke begge navnene i hverdagen - eller blir det mest Lilja?

 

Lilja Elise

Lilja Emilie

Lilja Anea

Lilja Mathilde

Lilja Tomine

Lilja Aurora

Lilja Hermine

Lilja Andrine

Lilja Maline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må først si at jeg er helt enig med at Aurelia er verdens fineste navn.

 

Varianter av Alexandra:

Alexa

Alexine

Alessandra

Alessia

Alexia

 

Andre alternativ:

Lilja Elina

Lilja Elida

Lilja Amanda

Lilja Othilie

Lilja Olea

Lilja Kornelia

Lilja Constanse

Lilja Ovidie

Lilja Olava

Lilja Nicoline

Lilja Oline

Lilja Mathea

Lilja Rosaline

Lilja Angelia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lilja Alexandra er tung, og stilkræsj synes jeg.

 

Lilja Evelina

Lilja Kristense

Lilja Johanne

Lilja Omine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lilja Mari om dere skal bruke mellomnavnet til vanlig, skal det ikke brukes til vanlig kan det godt være Lilja Alexandra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig med dere om at Lilja Alexandra er tungt, og at det er andre navn som passer mye bedre. Vi skal ikke bruke mellomnavn i dagligtale, det blir egentlig bare på papiret. Kommer bare til å bruke Lilja. Hadde bare lyst til å kalle opp etter begge onklene sine. Vi får se hva vi bestemmer oss for til slutt. Tusen takk for tilbakemeldinger og mange gode forslag alle sammen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...