Anonym bruker Skrevet 28. april 2013 #1 Skrevet 28. april 2013 Har ikke vært forsiktig nok med matvarer som er lov og ikke lov under graviditeten. Jeg er nå i uke 39, men har spist trønderfår under hele graviditeten! Jeg visste faktisk ikke at det var fy fy, men nå som skaden* allerede er skjedd, hva kan skje da, om det er noe? Hva risikerer man? Merker jeg sitter med store nerver ... Anonym poster: bdf25bface837086ceacaa8a54f84a0e
Anonym bruker Skrevet 28. april 2013 #2 Skrevet 28. april 2013 Hvis du hadde blitt smittet av listeria hadde du merket det, da hadde du blitt syk - men toxoplasmose trenger man ikke nødvendigvis merke noe til: http://www.nettdoktor.no/sykdommer/fakta/toxoplasmose.php Legg merke til at trønderfår faktisk er verre å spise enn salami, da sauekjøtt i tillegg til vilt er det dyreslaget som oftest er smittet av parasitten... Mulig du har vært litt korttenkt, men antakeligvis er alt bra og du har ingenting og bekymre deg for - risikoen for å bli smittet er liten! Ta en tur til legen og få tatt en blodprøve, hvis det kan gi deg ro i sjelen. Anonym poster: 6488c1ba2ed7010cac6dfc6f58f7ecb3
Anonym bruker Skrevet 28. april 2013 #3 Skrevet 28. april 2013 Klart jeg har vært korttenkt, men da får jeg ihvertfall slutte å spise det nå, å håpe alt står bra til med lille gutt Takk for svar! Anonym poster: bdf25bface837086ceacaa8a54f84a0e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå