Anonym bruker Skrevet 28. april 2013 #1 Skrevet 28. april 2013 Hvor ofte vasker dere kledningen på huset? Hvordan vasker dere? Når vi flyttet inn her i fjor vinter var huset vårt drittent, så vi spylte det med hageslange og fikk det om ikke rent, men mye bedre. Det ble fort drittent igjen. Nå skal jeg vaske med husvask, men så snakket jeg med naboene. De pleier å spyle med høytrykkspyler og da er det mer enn godt nok, sier de. Går det bra da? Sist jeg spylte med høytrykkspyler, forsvant malingen også. Anonym poster: f2dc0e530e47fab715cf8217e971194e
OmpaLompaSukkerklumpa Skrevet 28. april 2013 #2 Skrevet 28. april 2013 Eg driv ikkje med slikt, men mannen seier at du bør holde deg til husvask.
Anonym bruker Skrevet 28. april 2013 #3 Skrevet 28. april 2013 Vi har aldri vasket kledningen på huset annet enn når vi skal male. Da spyler vi det ned med høytrykkspyler i forkant, før vi skraper og beiser. Anonym poster: 1faefb007efe1f0f0c20aee2ea587bdf
Anonym bruker Skrevet 28. april 2013 #4 Skrevet 28. april 2013 Husvask og hageslange. Ikke høytrykksspyler. Kun høytrykksspyler på taket. Anonym poster: 6ca48e67cf05055a6833238e8c0b16e6
Anonym bruker Skrevet 28. april 2013 #5 Skrevet 28. april 2013 Husvask og hageslange, i gjør to sider i året, slik at alt blir gjort annenhvert år. Samme med maling. Anonym poster: 0829c4845b0d7e2b4ec5bfc185b72290
Charlotte1988 Skrevet 28. april 2013 #6 Skrevet 28. april 2013 Vi vaska huset i forbindelse med maling av kledningen ifjor, da hadde ingen av delene blitt gjort på noen år. Vi vaska med såpe for formålet . Skylte og vaska med børster og skylte etterpå. Malinga falt ikke av bortsett fra på rekkverket til verandaen (men der var grunnarbeidet slett)
Anonym bruker Skrevet 28. april 2013 #7 Skrevet 28. april 2013 En gang i året, sprayer på husvask og spyler av med høytrykksspyler, uten voldsomt trykk. Men hvis malingen forsvinner fordi du spyler med høytrykksspyler er det uansett på tide å skrape og male huset! Anonym poster: 6cfd863cebc01b8c87294b19fc75fe34
Anonym bruker Skrevet 28. april 2013 #8 Skrevet 28. april 2013 Bruk aldri høytrykksspyler på kledningen! Vannet trenger inn ved høyt trykk. Selv om malingen holder. Bruk en sånn trykksprøyte til å sprute på husvask. La virke i kort tid. Spyl av med hageslangen. Pass på at husvasken ikke ligger på vinduer lenge. Man skal faktisk ikke sprute rett på kledningen med høyt trykk i vanlig hageslange en gang. Vannet skal gå i en bue opp og så treffe veggen på vei ned. Heheh... Anonym poster: 88c23ac0927716f6f7f403115660658f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå