Gå til innhold

Modnings akupunktur

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha min første behandling i morgen, er i uke 38. Tror ikke ikke livmortappen er moden enda. Har noen opplevd at fødselen satte i gang samme dag eller dagen etter kun en behandling?

Anonym poster: 6e86b0912374f2f981c16904e975505c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Modningsakupunktur er ikke det samme som igangsettingsakupunktur!

Modningsakupunktur gjøres før termin og har til hensikt å styrke mor og å forberede mors kropp slik at fødselen blir litt "enklere".

Igangsettingsakupunktur gjøres fra termindato og har til hensikt å starte fødselen. Da brukes også punkter som man ikke bruker ellers i svangerskapet.

Lykke til :)

Anonym poster: acb8193fc91f3a99229ff88830bd7dae

Skrevet (endret)

Jeg gikk til modningsakupunktur da jeg skulle ha minstemann, men begynte allerede i uke 35. Fra uke 38 begynte hun å sette noen ekstra nåler som hun satte strøm på. Det resulterte i ganske heftige kynnere, og som hun sa - hvis man er moden kan det være med på å trigge til fødsel.

Kjørte på med disse strømnålene i korsryggen og nederst i magen to ganger i uken i to uker uten at det resulterte i annet enn kynnere.

Dagen etter termin ba jeg henne skru opp strømmen så jeg omtrent lå og hoppet på benken, og den påfølgende natten startet fødselen.

Vet jo fortsatt ikke om det var akupunkturen som hjalp meg igang, men velger å tro det. Med eldste måtte jeg settes igang to uker over termin og var da fortsatt fullstendig umoden.

Lykke til!

Endret av Poetica von Tryll
Skrevet

Her hadde det ingen effekt. Lillemann kom en uke over termin.

Anonym poster: 09019b06efff85ca41860137cb82db1b

Skrevet

Her hadde det ingen effekt. Lillemann kom en uke over termin.

Anonym poster: 09019b06efff85ca41860137cb82db1b

Som sagt så er modningsakupunkturen ikke for å sette i gang fødselen.

Hvordan var fødselen din da?

Anonym poster: acb8193fc91f3a99229ff88830bd7dae

Skrevet

Tusen takk for svar;) hilsen hi

Anonym poster: 6e86b0912374f2f981c16904e975505c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...