Gå til innhold

Normalt å ha så vondt under mensen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er den 5 mens jeg har etter fødsrl, og fytti h****** så vondt det gjør. Er ikke bare livmora som er øm, alle "veggene" der inne er kjempeømme slik at det er et mareritt å få inn tampong. Er også slik at hvis den kommer borti "veggen" mot endetarmen, så får jeg sinnsyke kramper der inne også (andre hullet). Dette skjer bare under mensen, har ikke noen plager eller vondt til vanlig. Har mest lyst å bare ligge i fosterstilling hele dagen. Er dette normalt? Var ikke slik før fødsel. Hadde vondt, men ikke på samme måte.

Anonym poster: 6eeeec776fdfad2dd8b5fa38fc2a2325

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke vanlig i hvert fall.

Jeg vet om noen som har hatt god effekt av akupunktur etter lignende problem etter fødsel.

Men først ville jeg fått en time til gyn for å få sjekket at alt er normalt etter fødselen!

Hvis du ellers er plaget med urolige ben eller kramper, så kan det hende du mangler magnesium. Kan uansett være greit å prøve å ta det fra rett før mensen starter til den er over. Magnesium virker nemlig krampeløsende, så det kan være verdt et forsøk.

Du bør sikkert også få sjekket jernnivåene dine - det er noen som får "symptomer" på jernmangel kun under mensen.

Anonym poster: a593f84208621362936916a1751eb6fd

Skrevet

Ikke ekstremsjeldent, men ikke så vanlig at det kan kalles helt normalt.

Snakk med legen din. Be om utredning med vurdering i henhold til endometriose.

Anonym poster: b00378de6777cacc6000aa9868da8906

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...