Gå til innhold

Kan mannen ta sin permisjon etter jeg er ferdig med min?


Gjest Trulte med to små

Anbefalte innlegg

Gjest Trulte med to små

Jeg er for tiden arbeidsledig og har tenkt å søke om 100 % dekningsgarad av foreldrepenger, Dvs 47 uker.

Kan samboer da ta ut sine 12 uker etter at jeg er ferdig med min og forhåpentligvis har kommet meg i jobb igjen?

 

Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Husk at hvis du skal ha 100 % dekningsgrad så er det totale antalle uker 47 (eller 49 hvis barnet blir født etter 1. juli). Det betyr at du får kun 35 uker, og mannen må ta sine uker etter du er ferdig med dine 35 uker eller utsette sin fedrekvote.

 

Anonym poster: 49ed899a02e8d47bfcfde523379cb9b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trulte med to små

Husk at hvis du skal ha 100 % dekningsgrad så er det totale antalle uker 47 (eller 49 hvis barnet blir født etter 1. juli). Det betyr at du får kun 35 uker, og mannen må ta sine uker etter du er ferdig med dine 35 uker eller utsette sin fedrekvote.

 

Anonym poster: 49ed899a02e8d47bfcfde523379cb9b8

 

Oj, betyr det da at vår samlet permisjon er på 35 + 12 uker? ( 35 på meg og 12 på far? )Trodde jeg fikk ta 47 uker jeg og mannen 12 uker etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at hvis du skal ha 100 % dekningsgrad så er det totale antalle uker 47 (eller 49 hvis barnet blir født etter 1. juli). Det betyr at du får kun 35 uker, og mannen må ta sine uker etter du er ferdig med dine 35 uker eller utsette sin fedrekvote.

 

Anonym poster: 49ed899a02e8d47bfcfde523379cb9b8

 

Oj, betyr det da at vår samlet permisjon er på 35 + 12 uker? ( 35 på meg og 12 på far? )Trodde jeg fikk ta 47 uker jeg og mannen 12 uker etterpå.

 

Stemmer.. Dere får totalt 47 eller 57 uker, av disse skal far ha 12 uker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trulte med to små

Husk at hvis du skal ha 100 % dekningsgrad så er det totale antalle uker 47 (eller 49 hvis barnet blir født etter 1. juli). Det betyr at du får kun 35 uker, og mannen må ta sine uker etter du er ferdig med dine 35 uker eller utsette sin fedrekvote.

 

Anonym poster: 49ed899a02e8d47bfcfde523379cb9b8

 

Oj, betyr det da at vår samlet permisjon er på 35 + 12 uker? ( 35 på meg og 12 på far? )Trodde jeg fikk ta 47 uker jeg og mannen 12 uker etterpå.

 

Stemmer.. Dere får totalt 47 eller 57 uker, av disse skal far ha 12 uker...

 

 

Tusen takk for svar, da vet jeg det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Trulte med to små

NB: dersom fødsel er etter 1. juli er 14 uker forbeholdt far

 

Takk! Ja det fikk jeg med meg nå. Termin er 12 juli, men hvem vet om når lillejenta velger å komme.

Er det før 1 juli så blir det 12 uker på far etter hva jeg har skjønt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...