Gå til innhold

Hvordan komme i gang m løping? Jogging

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jogget mye frem til jeg var 18, men nå de siste 11år har d blitt fint lite . Den siste uke har jeg jogget 1,5km og gått raskt 2.5km 4 ganger i uken.

Men har fått så vondt i korsryggen at jeg blir gal.

Tips??

Er ikke så veldig stor av meg, 163 og 66kg ca. Så jeg dundrer ikke når jeg jogger.

Anonym poster: 442977e96ec889af68e7fb88bfbbaae7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trener du styrke? Kanskje noen ryggøvelser kan hjelpe, dersom du blir sterkere tåler ryggen mer.

Jeg pleier å stå på alle fire, og løfte motsatt arm og fot, hold dem godt strake i 5-10 sek. Tre sett med ti ganger på hver side. En strek rygg hjelper mot mye for meg.

Nå kan det selvfølgelig være at dine smerter skyldes noe helt annet, så lytt til kroppen din underveis. Mdn jeg mener at det er verdt et forsøk :)

Anonym poster: 693ade382949e85ec35188cce37da2ed

Skrevet

Styrke burde jeg ha brukt mer tid på, har blitt null der siden jul pga altfor lite tid.

Da er det bare p starte på det også, spesielt for ryggen!

Anonym poster: 0c0beef7b294b0110be9644097dcf784

Skrevet

hvis du skal begynne å løpe såpass ofte etter å ha ligget brakk i 11 år ville jeg investert i noen ordentlig gode løpesko tilpasset dine føtter.

Ta en tur på løplabbet, få dem til å ta en test av foten din og hvordan du pronerer når du løper, så finner de sko som passer deg og ditt nedslag.

Jeg var kjempefornøyd med skoene jeg endte opp med, ikke var de særlig dyre heller - 1200 kroner - men hadde aldri hørt om merket så jeg hadde nok ikke kjøpt de hvis jeg skulle ut på egen hånd!

Anonym poster: 3f0809e384112faac145736fb4457efb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...