Anonym bruker Skrevet 27. april 2013 #1 Skrevet 27. april 2013 Jeg og datteren min bor i en blokk hvor vi har vaskekjeller, i vaskekjelleren er alle vaskemaskinene private. For et års tid siden kom det en nabo på døren og spurte om å låne vår da deres egen var blitt ødelagt. Jeg sa så klart at dette var helt greit og tenkte ikke mer over det. Tidligere i uken kom jeg ned for å sette på en vask og oppdaget til min store forskrekkelse at den var opptatt. Det viste seg da at naboen har brukt denne helt siden hun spurte om lov. Når hun ble konfrontert svarte hun at jeg hadde jo sagt hun bare kunne bruke den! Dette er en familie på tre barn og to voksne, og disse har da brukt vår strøm (har en egen kurs som går ned til kjelleren) og vårt vaskemiddel et helt år! Makan til frekkhet. Hun ble ikke en gang flau. Har stusset over at det har vært lite vaskepulver flere ganger men ikke tenkt mer over det, har heller ikke "tatt de på fersken" siden jeg bare vasker på søndager, noe de har fått med seg. Fler som har noen historier med frekke naboer? Anonym poster: 8da022ca5fc5bafb30e45eb3cdf995ec
Sol Skippertaksdronning Skrevet 27. april 2013 #2 Skrevet 27. april 2013 Hadde en nabo er vi bodde før som stjal katten min. Tok den inn og ga den mat (hun visste utmerket godt at den har en eier, og at den hadde det veldig bra hjemme). Etter at vi flyttet (med katten) fikk jeg en dag beskjed om at hun kom til å ringe dyrevernet siden katten fortsatte og komme til henne..og jada, hun fortsatte å gi den mat Sendte henne et svar tilbake og opplyste om at det kanskje ikke er så smart å ta inn andres katter om hun ikke vil ha besøk av dem senere..intet svar, og Pus kommer tilbake hit etter et par tre timer ute En bagatell, jeg vet det.
Verbena Skrevet 27. april 2013 #3 Skrevet 27. april 2013 Jeg vet at naboen vegg i vegg med oss har snakket om å åpne døra og invitere folk inn i leiligheta hans på visning når en av de andre leilighetene er avvertert tilsalgs. For da kunne han selge privat uten å betale masse for megler. Han sa dette til min samboer for ca 1år siden på grunn av at han forventer at en gammel dame som bor i 2.etasje snart må selge og flytte. Dama er godt over 80år, dårlig til beins og mistet mannen sin for 1,5år siden.
Gjest Kira bjeffer! Skrevet 27. april 2013 #4 Skrevet 27. april 2013 Vi har en litt eldre enke i nabohuset, og jeg har mange historier om henne. Et eksempel: Da vi flyttet inn var det helt kaos i hagen vår, og vi fjernet masse høye trær, busker og andre ting. En dag startet vi på bringebærkrattet ved siden av terrassen vår. Det tok opp store deler av hagen, og ettersom det var overgrodd så det ikke pent ut heller. Da kom hun stormende ut mens hun hylte og skrek. Vi kjente henne ikke (hadde som som sagt akkurat flyttet inn), og trodde først at hun hadde skadet seg. Neida, hun var fly forbannet over at vi fjerne bringebærbuskene i vår egen hage. Hun hadde nemlig fått lov til å plukke det hun ville de siste årene. Mannen min sa at hun gjerne kunne få dem, og han tilbød seg å plante noen i hennes hage. Men hun ville ikke ha slike stygge busker i hagen sin. For ordens skyld, disse buskene var langt fra hennes tomt i vår hage med gjerde rundt.
Ladybird2014 Skrevet 27. april 2013 #5 Skrevet 27. april 2013 Naboen min tømte vaskevannet sitt ned på plattingen vår, rett ved inngangsdøren. Hun gjorde det på natten, så trodde vel ikke vi merket det, mn jeg var oppe...
Mamsemums Skrevet 27. april 2013 #6 Skrevet 27. april 2013 Jeg og datteren min bor i en blokk hvor vi har vaskekjeller, i vaskekjelleren er alle vaskemaskinene private. For et års tid siden kom det en nabo på døren og spurte om å låne vår da deres egen var blitt ødelagt. Jeg sa så klart at dette var helt greit og tenkte ikke mer over det. Tidligere i uken kom jeg ned for å sette på en vask og oppdaget til min store forskrekkelse at den var opptatt. Det viste seg da at naboen har brukt denne helt siden hun spurte om lov. Når hun ble konfrontert svarte hun at jeg hadde jo sagt hun bare kunne bruke den! Dette er en familie på tre barn og to voksne, og disse har da brukt vår strøm (har en egen kurs som går ned til kjelleren) og vårt vaskemiddel et helt år! Makan til frekkhet. Hun ble ikke en gang flau. Har stusset over at det har vært lite vaskepulver flere ganger men ikke tenkt mer over det, har heller ikke "tatt de på fersken" siden jeg bare vasker på søndager, noe de har fått med seg. Fler som har noen historier med frekke naboer? Anonym poster: 8da022ca5fc5bafb30e45eb3cdf995ec Noen eier ikke skam i livet. Din nabo er tydeligvis i den kategorien!
klg,2 boys now:) Skrevet 27. april 2013 #7 Skrevet 27. april 2013 Bodde i en 4 mannsbolig tidligere hvor felles parkering var utenfor den ene leiligheten.plutselig fant hun som bodde der at den ville hun ha fjernet til vår del av huset.ente ned stygg rettsak for å få hun til og forstå.ett sykt sykt menneske stakkars
Anonym bruker Skrevet 27. april 2013 #8 Skrevet 27. april 2013 En nabo som mente at det var han rett og bruke vår grill i vår hage, for hans var nemmlig ødelagt. Sa selvsagt at dette ikke var aktuellt da vi vi ville bruke vår hage og vår grill når vi følte for det. Han ble faktisk kjempefornærmet og løp rundt i nabolaget for og fortelle hvor fæle vi er. Heldigvis er det ikke en sjel som gidder og høre på han for han har gjort lignende stønt rundt om i nabolaget, så han er ikke særlig godt likt... Anonym poster: 827e1f9ba0d58ad272ae8d4910efaed7
Anonym bruker Skrevet 27. april 2013 #9 Skrevet 27. april 2013 Bodde en periode ved siden av noen blokker. Det flyttet en utenlandsk familie der, og det varte ikke lenge før alle ungene boltret seg i vår hage, hvor de plukket ned alt som var av frukt, bær og grønnsaker. Jeg prøvde å si noe til både ungene og foreldrene, men de trakk bare på skuldrene og sa de ikke forsto. Så begynte tøy som hang ute på klessnoren å forsvinne. Vi har også alltid hatt så mye frukt og grønt at vi ikke har behøvd å handle stort selv, men det ble det fort slutt på, da de rensket hagen for alt vi brukte lang tid på, og trampet ned blomster og alt Vi satte opp et gjerde, som de dro planker ut fra. Politiet kunne ikke gjøre noe, ungene var under enn viss alder og de hadde ikke ressurser. Det toppet seg likevel da jeg sto bak foreldrene og JODA, de snakket NORSK! Etter dette fikk vi en stor hund, og det bedret seg, men var likevel glad da vi flyttet. Anonym poster: aa064cf36095f9a566c31480a35cfe85
Anonym bruker Skrevet 27. april 2013 #10 Skrevet 27. april 2013 Hadde ei gammal, fæl dame som bodde diagonalt over meg. På sommeren sto hun og hang over terrassen sin, for å se om jeg røykte. Hvis hun så noe røyk, begynte hun å skrike " SLUKK DEN SIGARETTEN MED EN GANG!","DET ER IKKE LOV TIL Å RØYKE HER, HØRER DU!" "JEG SKAL RINGE TIL POLITIET!" og andre liknende fraser.. Jeg ga henne aldri noe respons, og dobbeltsjekket med huseier om det virkelig ikke var lov til å røyke på terrassen der ( men det var det jo selvsagt..). Det var ganske flaut når jeg hadde venner eller familie på besøk, men uten å si noe til henne, anmeldte jeg henne for trakassering til styret. Da ble det stille, gitt... Anonym poster: d4ed03d536f7045e314866a104814215
Anonym bruker Skrevet 27. april 2013 #11 Skrevet 27. april 2013 Bodde i en horisontalt delt tomannsbolig med felles vaskekjeller der vi hadde hver våre strømuttak. Vår leilighet hadde stått tom en god stund før vi flyttet inn og da viste det seg at de under oss hadde benyttet anledningen til gratis strøm når de vasket klær. Tok litt tid før vi oppdaget dette (hvordan i all verden huseier ikke merket det aner jeg ikke), og fikk da ordnet opp i det. Så var vi borte noen dager og tror dere ikke naboene hadde koblet vaskemaskinen sin i stikkontakten vår igjen? Dette gjentok seg faktisk flere ganger, i tillegg til at de stjal vaskemiddel av oss (merket flaskene og fant dem stående oppå vaskemaskinen deres). Vi var to stykker, de var en familie på fem! De skaffet seg katt etter hvert også, en bitteliten pus som de ikke holdt inne et par dager engang før den måtte være ute hele dagen. Jeg trodde først den var hjemløs eller noe sånt fordi jeg fant den stadig vekk på loftet og i vaskekjelleren (felles oppgang). Ikke frekt, men syns synd på pusen... Anonym poster: f6571f0a0bc2ac9464f978bbd84fb977
Mockanin Skrevet 27. april 2013 #12 Skrevet 27. april 2013 En nabo der jeg bodde før gikk ut og inn hos meg som hun selv lystet. Hun ble rimelig paff en dag hun dura rett inn hos meg ( noe som var helt normalt for henne) og fant en mann i sofaen min. Ble faktisk drit sur fordi jeg ikke hadde fortalt henne at jeg hadde fått kjæreste. Glad når vi flyttet derfra. Samme dama turte jeg ikke å fortelle at jeg var sykemeldt. Satt bak låste dører med persiennene nede og gardinene trukket (for sikkerhets akyld)for at hun ikke skulle se meg gjennom vinduene. Hadde headsett på om jeg skulle høre på musikk eller se på tv. Samme dame ble drit sur når jeg bikka fullstendig på 9 åringen hennes og trua med å brekke armen hans. Litt drøyt, men jeg lå og sov i senga mi etter en fuktig bytur, hadde vinduet åpent. Våknet av en hånd som grov meg i huet. Reagerte spontant ved å røske tak i armen og vri samtidig som jeg freste at nå brekker jeg armen din din jævel. Samme dama hadde en tendens til å få med seg hva jeg handlet om vi var i butikken samtidig. Ikke få gangene hun sendte ungene på døra til meg for å "låne" godteriene eller noe annet godt jeg hadde kjøpt. Om hun ikke fikk det fikk jeg sms om at jeg var kjip som ikke unnet ungene hennes noe godt. Når jeg flyttet inn i leiligheten kom jeg fra et dårlig forhold og var psykisk knekt og helt på bunnen hva selvtillit gjaldt. Naboen ble bedre når kjæresten min flyttet inn og jeg var lykkelig når vi flyttet derfra.
Anonym bruker Skrevet 27. april 2013 #13 Skrevet 27. april 2013 Bodde i en horisontalt delt tomannsbolig med felles vaskekjeller der vi hadde hver våre strømuttak. Vår leilighet hadde stått tom en god stund før vi flyttet inn og da viste det seg at de under oss hadde benyttet anledningen til gratis strøm når de vasket klær. Tok litt tid før vi oppdaget dette (hvordan i all verden huseier ikke merket det aner jeg ikke), og fikk da ordnet opp i det. Så var vi borte noen dager og tror dere ikke naboene hadde koblet vaskemaskinen sin i stikkontakten vår igjen? Dette gjentok seg faktisk flere ganger, i tillegg til at de stjal vaskemiddel av oss (merket flaskene og fant dem stående oppå vaskemaskinen deres). Vi var to stykker, de var en familie på fem! De skaffet seg katt etter hvert også, en bitteliten pus som de ikke holdt inne et par dager engang før den måtte være ute hele dagen. Jeg trodde først den var hjemløs eller noe sånt fordi jeg fant den stadig vekk på loftet og i vaskekjelleren (felles oppgang). Ikke frekt, men syns synd på pusen... Anonym poster: f6571f0a0bc2ac9464f978bbd84fb977 Er det mulig Og stakkars pusen Anonym poster: aa064cf36095f9a566c31480a35cfe85
Anonym bruker Skrevet 27. april 2013 #14 Skrevet 27. april 2013 For noen år tilbake bodde jeg og samboer i en bygning med 1 leilighet og 2 bokomplekser. Sikringsskapet vårt var ute i gangen og vi var rimelig nyinflyttet. De ved siden av oss hadde fest en gang vi var borte i en uke. Da vi kom hjem hadde nesten alle fiskene våre (3 stk 300+ liter) dødd av nitrittforgiftning i vannet.. Samt at all mat i kjøleskap og frys måtte kastes da de hadde ligget i sommervarmen i lengere tid. Fy som det luktet inni leiligheta! Noen av festdeltakerene hadde nappet ut hovedsikringen for morros skyld... Kan si det slik at vi var kjappe med å få på hengelås på sikringsskapet etter dette.. Så var det de som bodde under oss.. Koreanere. Jeg satt hjemme å så på tv etter jobb en dag da det ringte på døren. Det var ene koreaneren som lurte på om de kunne få låne komfyren vår da de hadde vært uten strømi hele fire (4!) timer og var lei av å spise brødmat! Liret ut av meg at strømmen hadde gått til oss os, så det var ikke mulig. Kan ikke si jeg var interessert i å ha de hjemme hos meg når jeg var alene:-p Anonym poster: 9d75d565006a6df870e56094dda9d9f6
Anonym bruker Skrevet 27. april 2013 #15 Skrevet 27. april 2013 Var en lørdag i sommer. Har en nabo som kastet råtne epler på plattingen vår der vi satt og spiste. Det var tidlig sensommerkveld og vi hadde gjester, så det var latter og prat, men ikke støy. Han mente at vi vekket ungene hans som hadde soveromsvinduet ut mot vår hage (kl. var ikke mer enn syv). Da vi ikke stoppet å le og prate kom det flere epler fykende. En av gjestene fikk et eple i hodet og et annet eple holdt på å treffe oppi barnevognen hvor en 6 mnd gammel baby sov. Naboen er virkelig gal. Anonym poster: e753e63fc7f6fc59764d1acd84cd6231
Gjest FinogFjong Skrevet 27. april 2013 #16 Skrevet 27. april 2013 Var en lørdag i sommer. Har en nabo som kastet råtne epler på plattingen vår der vi satt og spiste. Det var tidlig sensommerkveld og vi hadde gjester, så det var latter og prat, men ikke støy. Han mente at vi vekket ungene hans som hadde soveromsvinduet ut mot vår hage (kl. var ikke mer enn syv). Da vi ikke stoppet å le og prate kom det flere epler fykende. En av gjestene fikk et eple i hodet og et annet eple holdt på å treffe oppi barnevognen hvor en 6 mnd gammel baby sov. Naboen er virkelig gal. Anonym poster: e753e63fc7f6fc59764d1acd84cd6231 -for en galing! Hva med å ringe på å snakke med kona hans en dag, pent og pyntelig, si at "nå går vi inn i den tiden på året igjen, hvor folk er utendørs, dersom det som skjedde i fjor gjentar seg, vil dere bli anmeldt. Adjø."
Anonym bruker Skrevet 27. april 2013 #17 Skrevet 27. april 2013 Han b Var en lørdag i sommer. Har en nabo som kastet råtne epler på plattingen vår der vi satt og spiste. Det var tidlig sensommerkveld og vi hadde gjester, så det var latter og prat, men ikke støy. Han mente at vi vekket ungene hans som hadde soveromsvinduet ut mot vår hage (kl. var ikke mer enn syv). Da vi ikke stoppet å le og prate kom det flere epler fykende. En av gjestene fikk et eple i hodet og et annet eple holdt på å treffe oppi barnevognen hvor en 6 mnd gammel baby sov. Naboen er virkelig gal. Anonym poster: e753e63fc7f6fc59764d1acd84cd6231 -for en galing! Hva med å ringe på å snakke med kona hans en dag, pent og pyntelig, si at "nå går vi inn i den tiden på året igjen, hvor folk er utendørs, dersom det som skjedde i fjor gjentar seg, vil dere bli anmeldt. Adjø." Han ble anmeldt Anonym poster: e753e63fc7f6fc59764d1acd84cd6231
Gjest FinogFjong Skrevet 27. april 2013 #18 Skrevet 27. april 2013 Han b Var en lørdag i sommer. Har en nabo som kastet råtne epler på plattingen vår der vi satt og spiste. Det var tidlig sensommerkveld og vi hadde gjester, så det var latter og prat, men ikke støy. Han mente at vi vekket ungene hans som hadde soveromsvinduet ut mot vår hage (kl. var ikke mer enn syv). Da vi ikke stoppet å le og prate kom det flere epler fykende. En av gjestene fikk et eple i hodet og et annet eple holdt på å treffe oppi barnevognen hvor en 6 mnd gammel baby sov. Naboen er virkelig gal. Anonym poster: e753e63fc7f6fc59764d1acd84cd6231 -for en galing! Hva med å ringe på å snakke med kona hans en dag, pent og pyntelig, si at "nå går vi inn i den tiden på året igjen, hvor folk er utendørs, dersom det som skjedde i fjor gjentar seg, vil dere bli anmeldt. Adjø." Han ble anmeldt Anonym poster: e753e63fc7f6fc59764d1acd84cd6231 enda godt!
Isola&Lille+julegave Skrevet 28. april 2013 #19 Skrevet 28. april 2013 Herregud, så mange gærne naboer!! Jeg studerte i utlandet. bodde i 6 etg. Utenfor vinduene var det en stor parkeringsplass og tilsvarende boligblokk på andre siden. Han som bodde rett ovenfor oss lagde mye bråk fordi han ikke ville at vi skulle bruke lysekronen i stua vår mellom 8 på kvelden og 8 om morgenen, for det ble så lyst i stua hans?!?!!!!! Han tok bilder av vinduet vårt når lysekrona var på og skrev klokkeslett på og sendte det til huseier. Snakk om fritidsproblemer! Gardiner og persienner hadde han, men kunne tydeligvis ikke bruke de.....
MammantilNurket Skrevet 28. april 2013 #20 Skrevet 28. april 2013 (endret) Har hatt skikkelig bråkete naboer i to omganger: Nabo nr.1 jobbet som DJ og hadde ... litt uortodokse arbeidstider. Han kom gjerne hjem fra jobb i fire-femtiden på morgenen. Greit nok, MEN at mannen måtte "chille ned" (wtf??) med å spille litt på sin didgeridoo (skrives det sånn?) - IKKE GREIT PÅ NOE VIS NÅR MAN BOR I GAMMEL BYGÅRD MED NULL ISOLASJON!!! DJ'en tjente heldigvis så dårlig på sin virksomhet at han ikke klarte husleien og ble kastet ut. En dag var døren hans plombert (!). Hahaha!!! Nabo nr.2 var et ungt par med forkjærlighet for tecno, utagerende festing og ymse kjemiske substanser. Vi snakker om bl.a. Festdeltagere som forsøkte på å klatre opp en takrenne til 3.etasje etter å ha bli stengt ute fra festivitassen. Takrennen klarte seg dårlig. Vi flyttet og jeg fikk senere høre at de var blitt kastet ut etter et ukjent antall klager Endret 28. april 2013 av MammantilNurket
Anonym bruker Skrevet 28. april 2013 #21 Skrevet 28. april 2013 Når jeg bodde hjemme hos mamma og pappa i rekkehus var nabogutten på samme alder DJ på hobbybasis. Han øvde hele dagen etter skoleslutt og spilte høy musikk til han skulle legge seg. Mamma og pappa er så konfliktsky at de ikke ville si i fra eller klage til foreldrene, i verste fall kunne man jo ringt politiet (det pågikk i mange mange år). Når denne gutten endelig flyttet ut tok lillebroren over utstyret, og fortsatte med skrekkeligheten. Nå tror jeg han også har flyttet ut så kanskje mamma og pappa kan få litt ro Her jeg bor nå har vi en alkoholisert mann boende i etg. under oss. Han bor hos sin gamle mor, og når han drikker blir han voldelig og truer moren. I noen tilfeller kommer politiet og henter han, i andre tilfeller søker moren tilflukt hos oss naboene. Det har også blitt slosskamp mellom denne mannen og en barnefar i området på lekeplassen...eh... Har også et par i samme oppgang som er helt ufyselige. De har kanskje ikke gjort noe særlig frekt ift. naboskap, men de var opprinnelig et vennepar av meg og mannen. Etter at de begynte å oppføre seg som noen duster (lyving, manipulering, baksnakking av alle naboer, festing og utfrysing) har vi bare funnet ut at vi ikke gidder å ha kontakt med de lenger. Veldig gøy når man møtes i oppgangen! Alle andre i oppgangen synes de er noen ufyselige personer også. Nå skal de heldigvis flytte, og jeg vurderer å holde utflytningsfest Anonym poster: 987a4000f655a5b6ddbb60a5958695dd
Gjest Nerdens'mus Skrevet 28. april 2013 #22 Skrevet 28. april 2013 Naboene over her hadde fest en lørdag til 3-4 på natten. Så på søndag kveld i 8-9 tiden kom de ned og klaget på at vi så film. De hadde fest ganske ofte det første året, men de er sluttet med det nå nå løper de på tredemølle nattestid i stedet. Litt skuffet over tråden her det har jo vært utalige tråder om frekke naboer, men ingen bidrar nå.
Anonym bruker Skrevet 28. april 2013 #23 Skrevet 28. april 2013 *dytt* Anonym poster: 8da022ca5fc5bafb30e45eb3cdf995ec
Anonym bruker Skrevet 28. april 2013 #24 Skrevet 28. april 2013 Hadde noen naboer over meg der jeg bodde før som hadde en stor forkjærlighet for technomusikk. De spilte så høy musikk at lysestakene stod og hoppet på spisebordet mitt. Musikken overdøva tv'en min og det var rett og slett ikke mulig å tenke en gang i det bråket. Dette var i en blokk og at noen i det hele tatt klarte å oppholde seg i leiligheten deres var et under. Musikken kunne holde på fra 18-19 om kvelden til 7 om morgenen. Problemet var at blokken var rart bygget og jeg fant aldri helt ut hvilken dør som hørte til deres leilighet. Derfor endte det med at kjæresten min en morgen uten noe søvn ringte politiet. Politiet kom, styrte noe voldsomt med å finne ut hvilken leilighet bråket kom fra, og ga dem beskjed om å roe seg. Fem minutter etter de var dratt begynte de på nytt. Det hele toppa seg når brannalarmen gikk en natt i hele boligkomplekset, og de faktisk skrudde opp musikken slik at den overdøva brannalarmen. Heldigvis flytta de mens jeg var gravid med eldste barnet. Anonym poster: 561e9f62ca123820b65a1a20052332ac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå