Gjest Nerdens'mus Skrevet 27. april 2013 #1 Skrevet 27. april 2013 Siden jeg om 64 dager flytter fra 52 kvm til 138 kvm boareal trengs det litt møbler på sikt. Vi kan jo ikke handle enda da vi ikke har mellomlagring, men vi kikker nå i hvertfall. Vi har bare 50 000 i møbel budsjett etter at egenandel og kjøpsomkostninger er betalt så finn er plassen siden vi ønsker oss kvalitet til budsjett. Der Inne er det mye imse. Vi finner b.l.a enn ekornes manhatten som ny koster 35 000 som på bildet ser flott ut til 10 000 gubben har mest lyst å bare kjøpe den selv om vi ikke kommer til å ha n meter gulv igjen å gå på de neste månedene. I den andre enden av skalaen finner man mange slitte ikea sofaerog andre billige sofaer som koster 1000 kroner mindre enn opprinelig pris. La meg tenke litt vil jeg bruke 10 000 på en dyr og god sofa som vi sikkert kan ha i 30 år. Eller vil jeg bruke 8 000 på en slitt ikea sofa jeg vil byte med en gang vi får råd. Videre tar jeg turen innom gis bort der kan jeg få en gammel komfyr som virker eller en defekt vaskemaskin. Jeg kan få en recliner av ukjent merke, men den ser fin ut eller jeg kan få en lenestol som er teipet med gaffa fordi den er utslitt. Non på finn selger og gir bort fine ting til realistiske priser. Andre igjen prøver å få meg til å kjøre bort søpla deres. Nå vet jeg i hvertfall at rare ting jeg finner på finn gruppen på facebook ikke er en gruppe for folk som gjør rare søk det er lett å finne slikt.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 27. april 2013 #2 Skrevet 27. april 2013 IKKE kjøp hvitevarer på finn.. hvitevarer tåler ikke flytting.
Anne-B. Skrevet 27. april 2013 #3 Skrevet 27. april 2013 Ekornes er bra kvalitet. Er det en gammel salong? Om den ikke er gammel og den er i god stand, er 10 000 en god pris. 35.000 kr må være utenom kampanjefarge. http://www.mobelringen.no/kolleksjon/produkter/stue/skinnsofa/ekornes-manhattan-black-29107/nb?REF=29107 Man kommer et stykke med 50 000.
Anne-B. Skrevet 27. april 2013 #4 Skrevet 27. april 2013 Forresten, om du skal du ha sofaen i 30 år, må du nok bruke med enn 10.000, da snakker vi nok rundt 30.000. En Manhattan kan ha så lang levetid, forutsatt at man tar vare på den med regelmessig rens og impregnering et par ganger i året. Ville tatt en kikk på den, om dere liker den begge to. Den kan være et godt kjøp om den er i god stand.
Gjest Nerdens'mus Skrevet 27. april 2013 #5 Skrevet 27. april 2013 Er en hjørnesofa manhatten veit ikke om de er dyrere. Ja, men regner med det er en del vi trenger som jeg ikke har tenkt over. Så greit å spare der vi kan særlig siden vi må ta badet om et år eller to og jeg vil spare nok til å ta det tidligst mulig. Bad er dyre saker så regner med det blir to år, men greit med ett mål.
Anne-B. Skrevet 27. april 2013 #6 Skrevet 27. april 2013 Noe dyrere er de nok, de hjelper dere i butikken. Spennende med nytt hus, da. 138 kvm høres ut som himmelen!
Gjest Nerdens'mus Skrevet 6. mai 2013 #7 Skrevet 6. mai 2013 http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=41381874&searchQuery=Ekornes+manhatten Denne skal jeg kjøpe. Ellers observere jeg at folk på finn ikke vet forskjellen på et dusjkabinet og et dusjhjørne. Observerer også at man faktisk kan underholde seg en hel kveld ed finn. Selv om det er langt mellom funnene søker man feks på dusjkabinett kan man f.eks få opp en anonse om en whippet hvalp som liker å dusje. Følger dogg ikke med noe dusjkabinett så var ikke det jeg søkte etter, men hvem selger en 5 månder gammel hund? Snakker vi om et meneske med usedvanlig lav terskel for å skaffe seg dyr?
Nebbdyret Skrevet 6. mai 2013 #8 Skrevet 6. mai 2013 "Vaskemaskin gis bort, god som ny" er skummel. Då er den enten defekt og eigaren orkar ikkje kaste den sjøl, el så er den i 5 etg i eit eldgamalt hybelhus med vindeltrapp og inga heis
Gjest Nerdens'mus Skrevet 6. mai 2013 #9 Skrevet 6. mai 2013 Kikket litt på hvitevarer gis bort ja. Spørs om vi ikke ender med å kjøpe hvitevarer nytt ja. Har kikket litt og ser ut som vi kjøper dusjkabinett og hvitevarer i et dette skal vi ha i 20 års perspektiv. Er lite som frister på finn, men når det gjelder møbler er det bare og sortere litt igjennom skrot så finne man kvalitetsmøbler. Senga vi har nå er et glimmrende eksempel den hadde stått i naboleiligheten til noe det var røykutvikling på så vi fikk den for 2000 og hentet dn på renseri etter "røykskade". Er ikea, kjempegode madrasser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå