Gå til innhold

Mot innvandring = manglende evne til å innhente informasjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har vært en del tråder her som viser at en god del her inne har ganske grumsete holdninger når det kommer til innvandring.

Selv om jeg er fullstendig uenig i hva disse klarer å trykke ut av seg, så er det sånn sett ikke det som er poenget...

Det som slår meg er at veldig mange av de mangler så utrolig mye informasjon, og det som for meg er normal viten gjennom å følge med på f.eks nyheter og hva som skjer i verden.

Som eksempel her et flaggsaken som det var tråder om her i går, eller tråden om 12% innvandrere, og fordelingen av hvor de kommer fra...

Så det jeg egentlig lurer på er blir så mange mot innvandring fordi de rett og slett ikke klarer å innhente nok informasjon til å sette seg inn i de enkleste sammenhenger?

Eller velger man bort å lese det som ikke støtter egne holdninger?

Det er jo uansett tydelig at mange her ikke er i stand til å lese nyheter / holde seg oppdaterte, og at det selvfølgelig gir utslag i evnen til å kunne se helheten i en sak?

Hva tror dere dette kommer av?

Anonym poster: 1f42dcb52f4db2362a73199822b6d5f7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer av at folk ikke gidder å sjekke kildene sine. Å innhente informasjon fra Fyret, Nyhetsspeilet og slike sider er helt meningsløst da sidene har lite troverdighet og er lite objektiv.

Å ta det nynazistene sier for god fisk er... totalt idioti.

Anonym poster: cf0b4ea4780d9d10b3c6fbe032ca7209

Skrevet

Ha ha :lol: Here we go!

Anonym poster: 0520d09e9f907e67a4941f4318c66461

Skrevet

Nå må du klare å se at folk faktisk har forskjellige meninger og da. Selv om andre ikke er enige me deg, vil det ikke si de ikke har informasjon ;)

Anonym poster: 035ab6648eb863e920ac9549efa0443d

Skrevet

Nå må du klare å se at folk faktisk har forskjellige meninger og da. Selv om andre ikke er enige me deg, vil det ikke si de ikke har informasjon ;)

Jo, men når man henter informasjon fra en nynazistisk hjemmeside, eller ikke har klart å få med seg før nå at det skal bygges en moské på ground zero, så kan man jo ikke engang ha fått med seg de enkleste nyheter,,,

Skrevet

Nå må du klare å se at folk faktisk har forskjellige meninger og da. Selv om andre ikke er enige me deg, vil det ikke si de ikke har informasjon wink.png

Jo, men når man henter informasjon fra en nynazistisk hjemmeside, eller ikke har klart å få med seg før nå at det skal bygges en moské på ground zero, så kan man jo ikke engang ha fått med seg de enkleste nyheter,,,

Enig i at det er mange som kommer med raske replikker uten å vite fakta ja. Men overskriften din tilsier at de som er imot innvandring ikke har informasjon. Det blir feil å si.

Jeg er en av de som er "imot" innvandring. Er ikke imot innvandring, men måten ting skjer på her til lands og at Norge er litt i overkant naive når det kommer til å tillate og godta alt som er fra våre nye landsmenn. Vi trenger innvandring, og hjelp gjerne de vi kan hjelpe, men muslimene har (og det ER fakta) en plan om å gjøre Europa til en samlet muslimsk stat. Sier ikke at Ali som driver kebabsjappa på hjørnet nødvendigvis er en del av det, og drar ikke alle under den kammen, men i det store og det hele, vil det skje hvis ting fortsetter som nå.

Det er ikke verdens krise om det dukker opp andre flagg i 17 mai toget, men litt etter litt etter litt, mister vi mer og mer av det gamle gode norske, fordi vi skal inkludere og inkludere, og med dette mister vi også det Norske. Nordmenn er livredde for å bli sett på som rasister, og er det fare for å få det stempelet, føyer man seg med en gang. En liten bagatell, leder til noe annet. Når de vet at de kan dra inn mer og mer og mer av sin egen kultur og få sin vilje med det meste (da de lett kan spille på rasistkortet) kan det over tid gå alt for langt, og om 500 år sitter Ali og Mohammed og sutrer over norsk på skolen, på lik linje som mange nå kalger over nynorsken.

Skrevet

Nå må du klare å se at folk faktisk har forskjellige meninger og da. Selv om andre ikke er enige me deg, vil det ikke si de ikke har informasjon wink.png

Enig i at det er mange som kommer med raske replikker uten å vite fakta ja. Men overskriften din tilsier at de som er imot innvandring ikke har informasjon. Det blir feil å si.

Jeg er en av de som er "imot" innvandring. Er ikke imot innvandring, men måten ting skjer på her til lands og at Norge er litt i overkant naive når det kommer til å tillate og godta alt som er fra våre nye landsmenn. Vi trenger innvandring, og hjelp gjerne de vi kan hjelpe, men muslimene har (og det ER fakta) en plan om å gjøre Europa til en samlet muslimsk stat. Sier ikke at Ali som driver kebabsjappa på hjørnet nødvendigvis er en del av det, og drar ikke alle under den kammen, men i det store og det hele, vil det skje hvis ting fortsetter som nå.

Det er ikke verdens krise om det dukker opp andre flagg i 17 mai toget, men litt etter litt etter litt, mister vi mer og mer av det gamle gode norske, fordi vi skal inkludere og inkludere, og med dette mister vi også det Norske. Nordmenn er livredde for å bli sett på som rasister, og er det fare for å få det stempelet, føyer man seg med en gang. En liten bagatell, leder til noe annet. Når de vet at de kan dra inn mer og mer og mer av sin egen kultur og få sin vilje med det meste (da de lett kan spille på rasistkortet) kan det over tid gå alt for langt, og om 500 år sitter Ali og Mohammed og sutrer over norsk på skolen, på lik linje som mange nå kalger over nynorsken.

Jeg melder meg ut igjen med en gang, for orker ingen diskusjon. Men husk at vi er forskjellige. Hver sin mening, og for deg har du rett, og for meg har jeg rett. Er ingen fasitsvar når det kommer til hva man måtte mene om innvandring. Det er opp til hver enkelt. Jeg, og mange andre mener jo om "dere" (vet ikke helt åssen jeg skulle formulere meg her, he he) at "dere" er naive og må få opp øya. "Dere" mener "vi" er trangsynte og dømmende. Slik vil det nok alltid være.. Og begge parter har rett, og begge parter har feil. Enkelt og greit

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...