Gå til innhold

Milepæl


Polarqueen

Anbefalte innlegg

12 uker i dag, juhuu! Første kontroll på mandag og tidlig ul på tirsdag! Dette blir en spennende uke!! Har dere andre vært på 1. kontroll ennå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer til alle oss;) Jeg har vært på 2 UL pga tidligere spontanaborter, men denne gangen ser alt bra ut, spennende! Kunne se kjønn også, selv om det er muligheter for feil;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11+3 i dag, var på første kontroll forrige torsdag (10+1), skal på UL på fredag!! Gleder meg! :) Godt å ha kommet over den mest usikre perioden :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle oss;) Jeg har vært på 2 UL pga tidligere spontanaborter, men denne gangen ser alt bra ut, spennende! Kunne se kjønn også, selv om det er muligheter for feil;)

 

Sett mulig kjønn allerede? Kanskje jeg kan få en pekepinn neste fredag da? Når jeg er 12+2?

Endret av Møøø
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle oss;) Jeg har vært på 2 UL pga tidligere spontanaborter, men denne gangen ser alt bra ut, spennende! Kunne se kjønn også, selv om det er muligheter for feil;)

 

Sett mulig kjønn allerede? Kanskje jeg kan få en pekepinn neste fredag da? Når jeg er 12+2?

 

Ja det lurte jeg også på. Er 12+3 når jeg skal på ul, vil veldig gjerne vite kjønn! Må dra alene på ul da samboeren er bortreist. Men satser på det skal gå bra allikevel. Vet ikke om jeg ville hatt noen andre enn han med. Men blir litt skummelt! Dro dere alene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 13+0 idag :) Hadde tidlig UL når jeg var 11+5, de så veldig mye, men spurte ikke om kjønn. Vi venter til ordinær UL, er så redd det bare blir gjetting frem til da ettersom kjønnene er for like i ett så tidlig stadie :)

 

Hva med å ta med deg en bestevenninne? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 13+0 idag :) Hadde tidlig UL når jeg var 11+5, de så veldig mye, men spurte ikke om kjønn. Vi venter til ordinær UL, er så redd det bare blir gjetting frem til da ettersom kjønnene er for like i ett så tidlig stadie :)

 

Hva med å ta med deg en bestevenninne? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på 1.kontroll 14.mai, så er lenge å vente fortsatt! Men har allerede vært på UL da, da jeg var 9 uker. Og skal på ny UL 15.mai, når jeg er litt over 12 uker. Kan man virkelig se kjønn sååå tidlig??? Oj... Vil nok gjerne vite det jeg ja, hvis det er mulig, men venter med å handle klær til etter ordinær UL ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og forresten jeg hadde med meg søsteren min på den første ultralyden, og hun syntes det var kjempestas! Hun er 1,5 år yngre enn meg og har ingen barn enda, så det ble en flott opplevelse :) Samboer kan ikke bli med neste gang heller, men da drar jeg nok alene. Men han skal bli med på den ordinære da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle oss;) Jeg har vært på 2 UL pga tidligere spontanaborter, men denne gangen ser alt bra ut, spennende! Kunne se kjønn også, selv om det er muligheter for feil;)

 

Sett mulig kjønn allerede? Kanskje jeg kan få en pekepinn neste fredag da? Når jeg er 12+2?

 

Ja det lurte jeg også på. Er 12+3 når jeg skal på ul, vil veldig gjerne vite kjønn! Må dra alene på ul da samboeren er bortreist. Men satser på det skal gå bra allikevel. Vet ikke om jeg ville hatt noen andre enn han med. Men blir litt skummelt! Dro dere alene?

 

Jeg var alene inne på UL, samboer utenfor, vil være alene når det er innvendig;) Legen så på UL apparatet opp mellom bena, og der var det tomt, så vi fant ikke noe som stakk ut, derfor mest sannsynlig jente, men så kan det godt hende det dukker opp en skjult snopp til neste gang, så stoler ikke på det ennå;) Men det var rart å se, jeg så jo selv mellomrommet mellom bena;) Hadde vi sett en guttesak der er det lettere å stole på, har gutt fra før og så hans lille ganske tydelig;)) Men var nå også lenger på vei enn antatt da, 13+3, og legen virket veldig dyktig...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det vanlig med innvendig ul i uke 12-13? Trodde det bare var de første ukene. Ja da er det kanskje like greit at jeg drar alene. Blir kanskje litt kleint å ha med en venninne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på tidlig ul i forrige svangerskap, uke 13. Da var jordmor 99,9% sikker på at jeg hadde ei jente. Hun hadde rett :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det vanlig med innvendig ul i uke 12-13? Trodde det bare var de første ukene. Ja da er det kanskje like greit at jeg drar alene. Blir kanskje litt kleint å ha med en venninne.

 

Sist svangerskap var jeg på Volvat i uke 12, da var det utvendig. Så jeg trodde det skulle være det på AHUS denne gangen også, men de sa åååh neeei, det er innvendig og ikke utvendig før ordinær UL i uke 18... Tror det er litt forskjellig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan jo forresten ta med deg noen og se an da, jeg og pappaen var sammen inne hos legen, men sendte han ut da jeg fikk beskjed om Agder var innvendig;) Han har jo vært med på dette, meeeen jeg følte ikke ligge sprike med bena foran han;) Og han synes det var ok å bare se bilde og vente til uke 18:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ultralyd i dag, om tre timer...!!! Grugleder meg, bestemte meg for å dra alene! Litt jobbing med hjemmekontor nå først og så kjører jeg ned. Whææææ, skummelt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ultralyd i dag, om tre timer...!!! Grugleder meg, bestemte meg for å dra alene! Litt jobbing med hjemmekontor nå først og så kjører jeg ned. Whææææ, skummelt!

 

Spennende! Lykke til! Du får gi rapport seinere da med hvordan det gikk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ultralyd i dag, om tre timer...!!! Grugleder meg, bestemte meg for å dra alene! Litt jobbing med hjemmekontor nå først og så kjører jeg ned. Whææææ, skummelt!

 

Lykke til!! Tenk så herlig å få se sitt lille barn for første gang <3 Ååå, misunnelig!! Leeenge til fredag... hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk kjempefint! Var utvendig ultralyd og jeg begynte å storgråte med en gang det kom klart bilde av mini. Litt pinlig, men de er vel vant med det tenker jeg. Hadde på en måte ikke skjønt at det var en levende person inni der, men plutselig spratt den opp på skjermen og turna rundt! Alt så bra ut, hjerteslag på 156/min, rygg, fingre, tær og nese var perfekt. Kunne ikke se kjønnet da den ikke ville ligge i ro, men det er ikke så viktig. Nå er jeg lykkelig. Samboeren kommer hjem i dag, gleder meg sånn til å vise bilde!

 

Møøø: gled deg til fredag, dette var en skikkelig fin opplevelse! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk kjempefint! Var utvendig ultralyd og jeg begynte å storgråte med en gang det kom klart bilde av mini. Litt pinlig, men de er vel vant med det tenker jeg. Hadde på en måte ikke skjønt at det var en levende person inni der, men plutselig spratt den opp på skjermen og turna rundt! Alt så bra ut, hjerteslag på 156/min, rygg, fingre, tær og nese var perfekt. Kunne ikke se kjønnet da den ikke ville ligge i ro, men det er ikke så viktig. Nå er jeg lykkelig. Samboeren kommer hjem i dag, gleder meg sånn til å vise bilde!

 

Møøø: gled deg til fredag, dette var en skikkelig fin opplevelse! :D

 

Ååå, gjett om jeg gleder meg ja!!! Ser jo på nettet at utviklingen har kommet laaangt. Man skulle liksom ikke tro det etter "bare" 12 uker... Mannen min skal være med på UL han da, så han får se "live"-bilder :D Målte de nakkefold og slik på deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh, så herlig!! Greier ikke vente i 2 uker til før jeg får se lillegullet igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk kjempefint! Var utvendig ultralyd og jeg begynte å storgråte med en gang det kom klart bilde av mini. Litt pinlig, men de er vel vant med det tenker jeg. Hadde på en måte ikke skjønt at det var en levende person inni der, men plutselig spratt den opp på skjermen og turna rundt! Alt så bra ut, hjerteslag på 156/min, rygg, fingre, tær og nese var perfekt. Kunne ikke se kjønnet da den ikke ville ligge i ro, men det er ikke så viktig. Nå er jeg lykkelig. Samboeren kommer hjem i dag, gleder meg sånn til å vise bilde!

 

Møøø: gled deg til fredag, dette var en skikkelig fin opplevelse! :D

 

Ååå, gjett om jeg gleder meg ja!!! Ser jo på nettet at utviklingen har kommet laaangt. Man skulle liksom ikke tro det etter "bare" 12 uker... Mannen min skal være med på UL han da, så han får se "live"-bilder :D Målte de nakkefold og slik på deg?

 

Jeg spurte om de gjorde det, og hun sa at de sjekket det ja, men hun kunne ikke fortelle meg resultatet på grunn av at de ekle politikerne hadde bestemt at jeg ikke skulle få vite det da jeg er for ung ("kun" 31 år). Men hun kunne si at alt så helt perfekt ut, så da regner jeg med hun indirekte fortalte meg at nakkefolden var innenfor normalområdet. ;) Og så sa hun at nesebenet så fint ut, og at det var en like så viktig indikasjon på at alt var bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk kjempefint! Var utvendig ultralyd og jeg begynte å storgråte med en gang det kom klart bilde av mini. Litt pinlig, men de er vel vant med det tenker jeg. Hadde på en måte ikke skjønt at det var en levende person inni der, men plutselig spratt den opp på skjermen og turna rundt! Alt så bra ut, hjerteslag på 156/min, rygg, fingre, tær og nese var perfekt. Kunne ikke se kjønnet da den ikke ville ligge i ro, men det er ikke så viktig. Nå er jeg lykkelig. Samboeren kommer hjem i dag, gleder meg sånn til å vise bilde!

 

Møøø: gled deg til fredag, dette var en skikkelig fin opplevelse! :D

 

Ååå, gjett om jeg gleder meg ja!!! Ser jo på nettet at utviklingen har kommet laaangt. Man skulle liksom ikke tro det etter "bare" 12 uker... Mannen min skal være med på UL han da, så han får se "live"-bilder :D Målte de nakkefold og slik på deg?

 

Jeg spurte om de gjorde det, og hun sa at de sjekket det ja, men hun kunne ikke fortelle meg resultatet på grunn av at de ekle politikerne hadde bestemt at jeg ikke skulle få vite det da jeg er for ung ("kun" 31 år). Men hun kunne si at alt så helt perfekt ut, så da regner jeg med hun indirekte fortalte meg at nakkefolden var innenfor normalområdet. ;) Og så sa hun at nesebenet så fint ut, og at det var en like så viktig indikasjon på at alt var bra.

 

Ja, nettopp slike ekle politikere er årsaken til at jeg skal til Sverige for å ta UL og få målt nakkefolden der. Jeg er nemlig også for ung (34). Bestilt duo-test der jeg da, så de tar blodprøve også. Har jo ingen grunn til å tro at spiren ikke er frisk, men vil likevel ta denne testen, for jeg og mannen er helt enige om at et handikappet barn ikke er aktuelt hjemme hos oss. (og ja, vet jo at man aldri kan være 100% sikker uansett da, men...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk kjempefint! Var utvendig ultralyd og jeg begynte å storgråte med en gang det kom klart bilde av mini. Litt pinlig, men de er vel vant med det tenker jeg. Hadde på en måte ikke skjønt at det var en levende person inni der, men plutselig spratt den opp på skjermen og turna rundt! Alt så bra ut, hjerteslag på 156/min, rygg, fingre, tær og nese var perfekt. Kunne ikke se kjønnet da den ikke ville ligge i ro, men det er ikke så viktig. Nå er jeg lykkelig. Samboeren kommer hjem i dag, gleder meg sånn til å vise bilde!

 

Møøø: gled deg til fredag, dette var en skikkelig fin opplevelse! :D

 

Ååå, gjett om jeg gleder meg ja!!! Ser jo på nettet at utviklingen har kommet laaangt. Man skulle liksom ikke tro det etter "bare" 12 uker... Mannen min skal være med på UL han da, så han får se "live"-bilder :D Målte de nakkefold og slik på deg?

 

Jeg spurte om de gjorde det, og hun sa at de sjekket det ja, men hun kunne ikke fortelle meg resultatet på grunn av at de ekle politikerne hadde bestemt at jeg ikke skulle få vite det da jeg er for ung ("kun" 31 år). Men hun kunne si at alt så helt perfekt ut, så da regner jeg med hun indirekte fortalte meg at nakkefolden var innenfor normalområdet. ;) Og så sa hun at nesebenet så fint ut, og at det var en like så viktig indikasjon på at alt var bra.

 

Ja, nettopp slike ekle politikere er årsaken til at jeg skal til Sverige for å ta UL og få målt nakkefolden der. Jeg er nemlig også for ung (34). Bestilt duo-test der jeg da, så de tar blodprøve også. Har jo ingen grunn til å tro at spiren ikke er frisk, men vil likevel ta denne testen, for jeg og mannen er helt enige om at et handikappet barn ikke er aktuelt hjemme hos oss. (og ja, vet jo at man aldri kan være 100% sikker uansett da, men...)

 

Forstår deg godt. Utrolig feigt av politikerne å ikke kunne tillate tidlig ultralyd med duotest i Norge også. Kun for at de er redd for å miste velgere. Norge er virkelig et pottittland når det kommer til bioteknologiloven! Det må da være opp til hver enkelt å ta den vurderingen, ikke staten! Vurderte også å bestille time i Sverige, men da jeg fikk time til tidlig ul på sykeuset tenkte jeg at jeg skulle få både måling av nakkefold og duotest. Leste at det var standard når man først hadde fått godkjent henvisning til tidlig ul. Men den gang ei. Men ble allikevel såpass forsikra på at alt så bra ut på ul nå, at jeg føler meg ganske trygg allikevel. Og som du sier, så kan man uansett aldri være 100% sikker. Masse lykke til på fredag da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok tidlig UL på majorstuaklinikken i Oslo. Gynekologen som utførte UL har jobbet innenfor bransjen i mange år og er veldig opptatt av at man skal ha et valg selv når det gjelder å beholde og føde barn med funksjonshemninger. Han opplyste om nakkefold og neseben uten at jeg trengte å spørre, sjekket også nakkefolden fra alle vinkler han kunne se babyen fra. Han var også veldig forklarende og gav meg informasjon om alt vi kunne se underveis. Eneste han ikke ville si var kjønnet, noe jeg forstår ettersom jeg vare var 11+5 dager når jeg var der. Fikk også med meg nesten 10 gode bilder :)

 

Anbefaler han til alle som vil ha en forklarende og fin første UL :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...