Lektor Doppler med tillegg Skrevet 26. april 2013 #1 Skrevet 26. april 2013 Herre, så mye dritt jeg har på Facebook. Og alt fordi en skole lot sine elever tegne flagg fra sin nasjon. Og argumentet, vi går ikke med norske flagg på den spanske nasjonaldagen heller, som igjen viser en vanvittig god verdensforståelse. Skulle da ha flagg i militærparaden da sikkert.. herre. La nå alle som vil hylle Norge med flagg gjøre det. Farida er fra Afghanistan samme hvilket flagg hun bærer, men hun bor i Norge, og blir her til hun blir gammel. De er jo så opptatt av å skille mellom norske og ikke norske til vanlig, men den dagen skal alle være norske? Hjelp.
Iiiiik Skrevet 26. april 2013 #2 Skrevet 26. april 2013 Hjelp! Jeg gleder meg over at ingen av mine venner har hevet seg på denne bølgen i dag på FB, det viser at jeg har sortert bort dem jeg ikke trenger å være venner med. I hvert fall trenger jeg ikke å vite at de mener så idiotiske ting. Hvis de tre flaggene fra Afghanistan og de sju fra Pakistan gjør at 17. mai forvitrer, da er nasjonaldagen døende uansett. Og det er det vel ingen som mener? Selv ikke de som tror at nordmenn vil være i undertall om 40 år, tror vel at 17. mai er en tradisjon som trenger hjerte-/lungemaskin?
LillaGorilla♥♥ Skrevet 26. april 2013 #3 Skrevet 26. april 2013 Facebook er dumskapens utstillingsvindu, så mye er sikkert.
Gjest sug lut Skrevet 27. april 2013 #4 Skrevet 27. april 2013 Det er noen ting man bare ikke gjør: klager på jula, kødder med nasjonalsangen, driter over hele 1. mai og føkker opp flaggborgen den syttende. Men facebook har jeg ikke.
ms.Pond Skrevet 27. april 2013 #5 Skrevet 27. april 2013 Det virker som at på facebook er ikke regelen "tenk før du åpner munnen" gjeldende. Kanskje det er fordi det er fingrene som snakker. Man har selvsagt lov til å ha sine meninger, men å spre propaganda på den måten blir for dumt. Man må tross alt bare takke det store Altet for at ikke visse forhenværende diktatorer hadde tilgang på facebook. Likevel - i lys av sånne ting vil jeg minne om et par gullkorn: Taushet er gull. Det er bedre at folk tror du er en idiot, enn å åpne munnen og fjerne all tvil. Kan det ikke sies på en koselig måte, hold det for deg selv. Vel, dette burde strengt tatt heller deles på facebook enn her. Bortsett fra den siste, en burde legges ut på anonym.
Patetica fåkksi Skrevet 27. april 2013 #6 Skrevet 27. april 2013 Jeg har også registrert den massive bølgen av sterke meninger som har poppet opp på Fæjsbukk de siste dagene. Selv er jeg mest opptatt av hvilket flagg disse menneskene planlegger å pynte sin stue med dagen etterpå; altså lørdag 18. mai under Grand Prix-finalen. For det er vel ingen som oppriktig tror at Margaret kommer til å vinne? Personlig håper jeg ikke Spania vinner, selv om jeg i en årrekke har likt El Sueño de Morfeo (gruppen som synger i år). Spania har ikke råd til å vinne. Jeg håper et eksotisk land vinner, for jeg har sånn halvlagte planer med en kompis av meg at vi innen året etter må reise til det landet som vant.
ellen-propellen Skrevet 27. april 2013 #7 Skrevet 27. april 2013 Det som er mest synd er at folk ikke leser linker de legger ut og kommenterer. Linken er fra Fyret som er nynazistisk. Forslaget kommer fra en norsk rektor. Men det blir fremstilt som om innvandrere ønsker å gå med flagg fra andre land. Jeg skulle virkelig ønske at folk klarte å lese det de postet slik at man ikke fremmer rasisme og fremmedfrykt. Jeg ønsker ikke andre flagg i 17 mai toget. 17 mai er for å feire Norge,og det er det norske flagg som skal vaie. Men det gjør meg ikke til rasist
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 27. april 2013 Forfatter #8 Skrevet 27. april 2013 Men inkonsekvensen deres er fantastisk - du kan ikke gå i bunad om du ikke er etninsk nordmann - du kan ikke sitte i hovedstyret i 17. mai komiteen om du ikke er etnisk nordmann - men du skal vaie med norsk flagg
Mor Løvehjerte Skrevet 27. april 2013 #9 Skrevet 27. april 2013 Men inkonsekvensen deres er fantastisk - du kan ikke gå i bunad om du ikke er etninsk nordmann - du kan ikke sitte i hovedstyret i 17. mai komiteen om du ikke er etnisk nordmann - men du skal vaie med norsk flagg Eller så kan de jo bare ha seg hjem dit de kommer fra. Det er vel der pepper'n gror eller noe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå