Gå til innhold

Keisersnittsår som ikke lukkes

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i dag 3 uker siden keisersnitt, og midt på er ikke såret helt lukket enda. Ser jo ikke langt inn akkurat, men det er noen cm som spriker litt. Synes dette er veldig ekkelt. Gjør ikke vondt. Snakket med føden for en uke siden, og de sa det var vanlig, da såret skal gro fra innsiden og ut. Kan ikke helt tro på det? Bør det ikke lukkes snart? Ble brukt agraffer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det vil nok lukke seg med litt mer tid. :)

Eg fikk selv full betennelse og det måtte åpnes helt opp igjen og gro fra bunnen av.

Det brukte 4 mnd(!) Å gro helt igjen. Arret ble tøybart og normalt etter et år så det er helt normalt desverre.

Hver på vakt for puss, rødhet eller ømhet og hold det godt rent så vil det gå helt fint og du vil antagelig få et finere arr enn meg. ;P God bedring!

Eg klarte ikke gå normalt uten å ta to paralgin forte på den tiden så hver glad det ''bare'' et hull. :)

Er det fremdeles ikke tegn til lukking om noen uker så ta kontakt med fastlegen så kan han få deg sendt inn på operasjonsplassen til for litt lukkehjelp, men aldri hørt at det ikke gror igjen av seg slev med mindre det har vært et brokk i såret. Husk og at helingen av store sår tar tid, og gjerne stor forskjell fra person til person. :)

Skrevet

Fikk forresten sydd de siste cm. av det 30 cm lange såret, men det hadde lite effekt og var bare ubehagelig og lugget og vondt å få gjennomført og hadde egentlig lite for seg. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...