Gå til innhold

C eller K?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså - storesøsters mellomnavn er Sophie, og snart storebror heter Lucas til fornavn.

Vi vurderer Victor til lillebror, men min kjære er fast bestemt på at han da skal hete ViKtor - med K?! Er ikke det kjempeteit, sånn i forhold til de andre? Ihvertfall når begge guttene har et navn med samme lyd, bør de ikke ha samme bokstav også da?

Vær enig med meg da :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alltid K ville eg sagt i utgangspunktet, men i forhold til stil er det kanskje bedre å gjenta tabben ;)

Skrevet

Jeg liker uansett best norske skrivemåter. Så selv om dere har "feilet" på de to andre (hi hi) så kan dere jo gjøre det riktig med Viktor ;-)

Skrevet

Jeg synes Viktor er penere en Victor, men siden dere skriver Lucas ser Victor bedre ut.

Anonym poster: 3a6a28923b1035ced584f3361484c36f

Skrevet

Tja, om det må stå i stil med de andre navnene så.

Jeg er jo veldig for norske skrivemåter i utgangspunktet, så hadde det vært mine barn hadde de hett Sofie og Lukas:-)

Skrevet

Ahhhh, dere altså! Denne tråden må jeg IKKE vise videre ihvertfall :P

Men sånn helt seriøst - hadde dere reagert hvis en heter med C og en med K? Jeg vurderer jo å gi meg, selv om det sitter laaaaangt inne :huh:

Skrevet

Jeg hadde valgt med C. jeg har samme som deg, en lucas med c.

Anonym poster: 3c23e2a822abf8f3d338601f7ff42a37

Gjest meg&mini
Skrevet

Jeg er enig med deg:)

Begge navnene blir veldig internasjonale med ph i Sophie og c i Lucas. Det siste blir plutselig veldig "norsk" med en k.

Skrevet

Jeg foretrekker K fremfor C, men med tanke på hvordan dere staver de andre navnene ville jeg gått for C :)

Skrevet

Kan dessverre ikke være enig med deg :P

Eller... Når dere allerede har gjort "tabben" med de 2 andre så er det kanskje greit med C ;)

Skrevet

Ahhhh, dere altså! Denne tråden må jeg IKKE vise videre ihvertfall :P

Men sånn helt seriøst - hadde dere reagert hvis en heter med C og en med K? Jeg vurderer jo å gi meg, selv om det sitter laaaaangt inne :huh:

Nei.

Jeg reagerer absolutt ikke på hvordan andre velger å stave navnene til barna sine.

Skrevet

Jeg ville skrevet med C, synes det ser mye finere ut :)

Skrevet

Jeg ville brukt c siden dere har brukt de internasjonale stavemåtene på de to første navnene. Fine navn alle tre! :)

Skrevet

Takk for svar alle sammen :) Godt å se at noen er på mitt lag også hehe, men det ser ikke lovende ut i heimen, han er skikkelig fast bestemt på den K´en :wacko:

Må legge til at de er kvart spanske hehe, og Lucas har også spansk mellomnavn. Vil ha det til neste også, og føler den K´en er helt malplassert, men kanskje jeg rett og slett må spise den kamelen :o

Skrevet

Her inne på dib så vil du alltid få svar om at du bør ha K i navnet!

Anonym poster: f108606f3dce89cb7363583e845e476c

Skrevet

Her inne på dib så vil du alltid få svar om at du bør ha K i navnet!

Hihi, det går greit ;) Syns det er ok med litt andre meninger, siden vi er helt låst fast :)

Skrevet

Takk for svar alle sammen :) Godt å se at noen er på mitt lag også hehe, men det ser ikke lovende ut i heimen, han er skikkelig fast bestemt på den K´en :wacko:

Må legge til at de er kvart spanske hehe, og Lucas har også spansk mellomnavn. Vil ha det til neste også, og føler den K´en er helt malplassert, men kanskje jeg rett og slett må spise den kamelen :o

Hvis unskyldningen for C'ene de er kvart spanske så er Sophie uansett helt merkelig... Ph finnes ikke på spansk og e endelsen måtte jo ha blitt en a.

Sofia, Lucas og Victor, Sofie, Lukas og Viktor....

Anonym poster: 30611dc10ef5f7d371267999c99c9832

Skrevet

Hvis unskyldningen for C'ene de er kvart spanske så er Sophie uansett helt merkelig... Ph finnes ikke på spansk og e endelsen måtte jo ha blitt en a.

Hun har en annen pappa ;)

Men guttene har spanske aner :) Sophie er også mellomnavnet hennes :)

Skrevet

Er det forskjellige pappaer på alle tre?

Skrevet

Nå har jeg valgt et "urnorsk" navn til min egen datter, men jeg synes ideen om internasjonale navn er super! Mange i dag (og jeg antar enda flere i fremtiden) drar ti O det store utlandet for å studere/jobbe. Og jeg å si av erfaring, at det er IKKE så enkelt med et "urnorsk" navn. Jeg måtte få meg et kallenavn ;)

Uavhengig til utlandet, hadde jeg med hensyn til dine to første barn, valgt c...

Skrevet (endret)

Er det forskjellige pappaer på alle tre?

Neida, jeg og pappaen til guttene har vært sammen siden storesøster var under 2 år, og vi er gift :)

Endret av Monajenten

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...