Gå til innhold

Når roer katten seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Katten er nå 5 mnd. gammel og på kveldstid er hun høyt og lavt konstant. Henger i gardinene hele tiden (blir hevet vekk hver gang, men spretter rett opp igjen), løper frem og tilbake, frem og tilbake, finner en ny gardin, river ned bilder og klorer på sofaen (som hun heller ikke får lov til).

Enkelte kvelder vekker hun ungen flere ganger pga alt bråket.

Når roer kattene seg??? Hun er sterilisert, men har bare blitt mer vilter etter inngrepet synes jeg. Mjauer mindre, men er mye mer overalt

Anonym poster: 9a21f08d54bcb566e5daad1d9ab37619

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig individuelt.. min pus er snart 5 år og ennå får hun sånne raptuser.. spes om hun har rusa seg på kattemynte..

Men rundt ett år kanskje...

Anonym poster: 8155502f17a3c5c285477d5d1f2d6180

Skrevet

Haha.. akkurat det lurer jeg og på ?;)

Skrevet

Hos oss går det i rykk og napp. Dagen begynte med at LilleGuttePus holdt på å krafse seg gjennom soveromsdøren. Det har også vært en del løping opp og ned trappen. I kveld har LilleGuttePus vært på tokt på kjøkkenbenken og gasset seg med ruccolasalat og oliven (!), men har nå sovnet på sofaen :)

Han blir seks år i juni.

Skrevet

Bra det ikke bare er vår kattunge:) har vært litt bekymret for at katten har fått adfersproblemer fordi den er for mye alene, men da høres det ut som det er normalt med disse raptusene:)

Har desverre ingen info om når den roer seg. Kanskje det er på tide å slippe den ut?

Anonym poster: f87144bf66588259b81ef4525d1a2b2a

Skrevet

Det var tidlig å sterliserer en hunnkatt for det første... og for det andre så roer katter seg en del inne når dem får være ute over lengre perioder og bruke energien ute :-) Ellers så har mine 2 katter også raptusser innimellom hvor det går ei kule varmt mellom dem og dem er 13 år gamle ;-)

Anonym poster: d5315fa146fc2437547dad2e022fc1fa

Skrevet

Bra det ikke bare er vår kattunge:) har vært litt bekymret for at katten har fått adfersproblemer fordi den er for mye alene, men da høres det ut som det er normalt med disse raptusene:)

Har desverre ingen info om når den roer seg. Kanskje det er på tide å slippe den ut?

Anonym poster: f87144bf66588259b81ef4525d1a2b2a

Ha katten ute i løpestreng. Da blir den vant med omgivelsene og du kan slippe den ut nå :)

(fem måneder er for tidlig)

Anonym poster: 175556e25f45b64c8d8d29e650505e0b

Skrevet

Ikke for tidlig å sterilisere den. Har veldig erfaren veterinær og vi fikk beskjed om at ved første løpetid kunne vi ta henne, da var hun ca. 4 mnd.

Hun har løpt inn og ut i hele kveld. Kan ikke lukke henne ute for da får vi vel snart naboklager for da griner ho.

HI

Skrevet

Ikke for tidlig å sterilisere den. Har veldig erfaren veterinær og vi fikk beskjed om at ved første løpetid kunne vi ta henne, da var hun ca. 4 mnd.

Hun har løpt inn og ut i hele kveld. Kan ikke lukke henne ute for da får vi vel snart naboklager for da griner ho.

HI

Da hadde jeg byttet dyrlege, for katter har ikke ferdig utviklet stedsans før 7-8 måneders alder.

http://www.dyrebeskyttelsen-kristiansand.no/?page_id=464

Anonym poster: 175556e25f45b64c8d8d29e650505e0b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...