Gå til innhold

Tuberkulose i Norge?! det er vel ikke noe rart...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...at det er på vei tilbake til Norge?! Med den voldsomme strøm av romfolk fra Romania, Ungarn, Bulgaria osv.hvor tuberkulose er en 'vanlig' sykdom...

Ja da, så er Norges svar å bygge dusj og toaletter for dem og ønske velkommen BÅDE kriminalitet OG sykdommer. 200% økning på lommetyveri i Oslo på ett år, for eksempel...

Jeg er i sjokk...Sitter faktisk og tenker om ikke ungene mine får det bedre av å vokse opp i Australia eller Canada...Jeg tar heller sjansen på å flytte enn å se den utviklingen. WTF...

Noen som deler samme tankene?

Anonym poster: e05dce5f469b95e8fa89fe19eab1ebcc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

...at det er på vei tilbake til Norge?! Med den voldsomme strøm av romfolk fra Romania, Ungarn, Bulgaria osv.hvor tuberkulose er en 'vanlig' sykdom...

Ja da, så er Norges svar å bygge dusj og toaletter for dem og ønske velkommen BÅDE kriminalitet OG sykdommer. 200% økning på lommetyveri i Oslo på ett år, for eksempel...

Jeg er i sjokk...Sitter faktisk og tenker om ikke ungene mine får det bedre av å vokse opp i Australia eller Canada...Jeg tar heller sjansen på å flytte enn å se den utviklingen. WTF...

Noen som deler samme tankene?

tuberkulose linken

http://www.dagbladet.no/2013/04/26/nyheter/innenriks/bardar/tuberkulose/26869292/

Skrevet

Nei, det er ikke noe rart, har i grunn ventet på det. Nå skal vel de fleste i Norge skal vel være rimelig beskyttet, unntatt de minste.

Blir spennende å se om de tar Bcg vaksinen inn igjen i vaksineprogrammet.

Anonym poster: 3afefef12de22e091e404143e991e079

Skrevet

Vil ikke snakke slemt om Romfolket, det er en komplisert greie.

Men med tanke på smittsomme sykdommer som nærmest er/var utryddet i Norge og kommer tilbake pga menneskers forflytninger over landegrenser må jeg si at jeg har mindre og mindre forståelse for de som velger å kutte ut vaksiner.

Er vel nærmest en epidemi med meslinger i Irland nå (siden så mange droppet vaksinen etter bløffen om sammenhengen mellom vaksinen og autisme), og ettersykdommene er skumle. Det minst skumle er at man kan bli bl.a døv, men hjernebetennelser og andre ting er skummelt, for ikke å snakke om at uvaksinerte kvinner blir smittet når de går gravide...

Anonym poster: abc003bf50a9618984011e0ab16853da

Skrevet

er det slemt å ha en mening om en situasjon i samfunnet som berører kriminalitet og helse ?!

en ny situasjon som ikke egentlig er håndtert, men bare 'drøftet'....? er det bra nok ?

Skrevet

Det er vel ikke voldsomt mange av dem på Bårdar ...?

Skrevet

er det slemt å ha en mening om en situasjon i samfunnet som berører kriminalitet og helse ?!

en ny situasjon som ikke egentlig er håndtert, men bare 'drøftet'....? er det bra nok ?

Sa ikke at noen var slemme jeg, sa bare at jeg ikke ville være det eller diskutere det, men bare uttale meg om smittsomme sykdommer...

Skrevet

Hverken Bulgaria eller Ungarn har høyere forekomst av TB enn f.eks Spania, så det er nok ikke sigøynerne har skyld i dette.

Folk reiser mer generelt, spesielt nordmenn, og til høyrisikoland for TB. Der pådrar de seg TB som ikke stoppes av BCGvaksinen. Det er en veldig skummel utvikling og jeg håper en ny vaksine kommer på banen snart.

Skrevet

Ta en titt på fhi.no, statestikk over antall smittede og hvordan.

Skrevet

Det er merkelig at du er sterkt imot innvandring hit til Norge, men selv vurderer du å flytte til f.eks. Canada.. Er ikke det innvandring da?

Anonym poster: f22540fb705fe13f6a506741adbbb5a5

Skrevet

Du får vaksinere ungene dine da, vet du.

Skrevet

Grunnen til at de valgte å fjerne vaksinen var jo fordi den ikke var god nok, ikke beskyttet godt nok. Så det kan godt være vaksinerte som har blitt syke for alt vi vet. Just saying. Ikke skyld alt på romfolket.

Anonym poster: f177b232b7973023e3feca3d22e6b662

Skrevet

Det er merkelig at du er sterkt imot innvandring hit til Norge, men selv vurderer du å flytte til f.eks. Canada.. Er ikke det innvandring da?

Anonym poster: f22540fb705fe13f6a506741adbbb5a5

tja..romfolkets livsstil og innvandring som fenomen er slett ikke det samme!

at jeg flytter til et annet velfardsstat med min høyere utdanning, erfaring osv. og bidrar til fellesskapet med skatt og lovlige arbeidsforhold, er vel ikke det samme som romfolk driver med!

De kommer til Norge i superdyre stjålne Mercedeser, kler seg ut som fattige, stjeler alt mulig fra hus og hage, som har sine baroner som regulerer deres 'virksomhet' etter tildelte regioner, nekter barna sine skolegang, gifter dem bort når de er 13, osv.

oppfatter du virkelig det likt? normenn som innvandrere til andre land og romfolk som 'reiser rundt' som de sier?....

Skrevet

Du får vaksinere ungene dine da, vet du.

det har jeg forresten gjort på barsel! synes det var veldig bra å få tilbud om en så viktig vaksine allerede på barsel...

problemet blir at jo større spredning det blir, jo mindre beskytter den gamle vaksinen...Så det å vaksinere alene betyr ikke løsning på problemet..

Skrevet

Grunnen til at de valgte å fjerne vaksinen var jo fordi den ikke var god nok, ikke beskyttet godt nok. Så det kan godt være vaksinerte som har blitt syke for alt vi vet. Just saying. Ikke skyld alt på romfolket.

Anonym poster: f177b232b7973023e3feca3d22e6b662

For all del, det er ikke KUN romfolket som har skylda for tuberkulose, men de bidrar med så mye dritt i samfunnet, at det nesten er skummelt at nordmenn ikke tør å ta stilling til dette! Som om dette ikke er vårt land!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...