Gå til innhold

Dere som er på slankeren.. hvor mange kalorier?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ned ca 14 kg og på grete roede står det anbefalt 1600 kalorier.

Har prøvd å holde meg til det denne uken og har nå gått ned 1,3 kg.

Høres det bra ut med det antallet kalorier eller blir det for mye? Kan legge til at jeg ikke trener fast, men har nå begynt å være mer aktiv i form av gåturer, sykling, treningsvideo inn i mellom og noen runder med rockeringen :P

Hva ligger dere andre på (av dere som teller kalorier) og hvor mye skal dere ned, evnt hvor mange kg ekstra har dere?

Anonym poster: b14c500e316dcd4a5162498b0e34347b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg har også gått på Grete Roede.. men husker ikke helt hva summen pr dag er lenger. For jeg følger ikke heeelt slavisk lenger, men holder meg ca innenfor. Jeg vet hvor mye og hva jeg kan spise til de forskjellige måltidene.

Har gått ned 23kg. Fantastisk!! Det funker med Grete Roede!

Jeg gikk ned ca 1kg i uka, så på første kurset gikk jeg ned 8kg. Så gikk jeg videre selv uten noe problem.

Skrevet

Legger meg på ca 1200-1300 kcal 6 dager i uken og ca 1600-1700 en dag i uken. Skal ned 11-12 kg totalt og har gått ned halvparten på en måned. Jogger også i 50 min 3 dager i uken. Jeg teller ikke kalorier denne gangen, men jeg har gjort det før og vet derfor omtrent helt nøyaktig hva jeg kan spise og hvor mye av det. Vet at to knekkebrød med det og det pålegget er ca 160 kcal, en full porsjon med den middagen omtrent 450 kcal osv. Så da blir det litt ca, men ganske nøyaktig likevel. Vet at 1200-1300 kcal er litt lav, men regner med at jeg ikke skal gjøre dette i mer enn 2-3 mnd totalt, så da går det greit :)

Skrevet

Om du har gått ned 1,3 kg på en uke kan du ihvertfall ikke gå mer ned på kaloriene, det anbefalte er vel å gå ned 0,5 til 1 kg i uka.

1400-1800 kalorier er som regel greit når man slanker seg, litt avhengig av hvor aktivt man lever. Det er jo forskjell på hvor mange kalorier man trenger på en arbeidsdag f.eks, det er vel ingen tvil om at noen i et fysisk yrke trenger mer enn en som sitter på en kontorstol hele dagen...

Jeg prøver å holde meg på 1600-1800 kalorier, men kan godt spise 2000 innumellom også, går sakte men sikkert nedover. Jeg trener ikke, men prøver ha fokus på hverdagsmosjon pluss at jeg har en jobb hvor jeg er på beina, lemper og sjauer hele dagen.

Anonym poster: e7b7acebecbd57d084096db2e20cb302

Skrevet

Takk for svar :)

Jeg vil ikke tro at jeg kommer til å gå ned så mye hver uke, men kroppen min er vel i sjokk akkurat nå :P

Da ser jeg det an et par uker og så justerer jeg ut i fra hvordan det går :)

Så flinke dere over her har vært!

Anonym poster: b14c500e316dcd4a5162498b0e34347b

Skrevet

Ligget på alt fra 1200-1400 kcal de gangene jeg har skullet ned i vekt og har gått ned minst en kilo i uka. Da har jeg trent lett noen ganger i uka i tillegg. Nå ligger jeg på 1800 kcal fordi jeg er gravid,og holder meg stabil på vekta med dette.. trener ikke nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...