Anonym bruker Skrevet 26. april 2013 #1 Skrevet 26. april 2013 Jeg sliter litt med følelser for barnet mitt tror jeg. Skal prøve å forklare kort. Barnet er hos sin far en uke i mnd og annenhver helg. Når barnet er borte, så savner jeg h*n de 2 første dagene, så går det på en måte over. Burde jeg ikke savne h*n hele tida?! Føler meg så slem. H*n er det vakreste og mest perfekte i mine øyne, snill som dagen er lang. Har tenkt tanken at det kan ha litt tilknytning fra jeg var barn? Min mor hadde ikke rus problemer eller noe sånt, men vi var 4 søsken, hun kjeftet hele tida, jobbet lite og lot oss gå "på laust" litt for mye. Var lite ros og oppmuntring fra hun. Min far måtte jobbe en del for min mor ikke jobbet. Mistenker litt at hun var/er deprimert, men vil ikke snakke med noen. Forholdet mellom oss er blirr bedre, men overfladisk. Klarer ikke tilgi/ta hun inn i varmen helt skikkeligt. Off! Ble bare utrolig trist når jeg fikk skrevet dette ned! At noen kan skrive noe sånt om sitt barn! Anonym poster: dfc84cafa9a9d7233a7b5179e1470f01
Anonym bruker Skrevet 26. april 2013 #2 Skrevet 26. april 2013 Tror ikke du skal legge så mye i at du ikke savner barnet ditt så mye disse dagene. Er det ikke bare fint at du kan slappe av og kose deg når du har tid for deg selv, da? Det kan vel like gjerne være du har det sånn fordi du er trygg på at barnet har det bra og kommer tilbake snart...det er helt greit å være borte fra ungene sine uten å ha det smertelig vondt, betyr ikke at man ikke elsker dem Anonym poster: ac23f01e9e6e5fc6a5f0532eb3f74f13
Anonym bruker Skrevet 26. april 2013 #3 Skrevet 26. april 2013 Takk for svar Jeg vet at h*n er 100% trygg hos sin far, så kanskje det er der det ligger. HI Anonym poster: dfc84cafa9a9d7233a7b5179e1470f01
Himmel og hav Skrevet 26. april 2013 #4 Skrevet 26. april 2013 Det at du ikke savner barnet ditt hele tida tror jeg er helt normalt. Man tilpasser seg jo den situasjonen man er i, og du vet jo at h*n kommer tilbake snart. Om h*n hadde blitt borte for bestandig, så hadde det vært noe helt annet, men du vet jo med deg selv at det bare er snakk om kort tid, og at h*n er inne rekkevidde om det skulle være noe, så tillat deg selv å ha fokuset på andre ting når pappa' har ansvaret og ikke grav deg ned i dårlig samvittighet og bekymringer for at du ikke "føler riktig". Du vet at barnet har det bra der det er, og da er det greit å slippe taket.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2013 #5 Skrevet 26. april 2013 Det at du ikke savner barnet ditt hele tida tror jeg er helt normalt. Man tilpasser seg jo den situasjonen man er i, og du vet jo at h*n kommer tilbake snart. Om h*n hadde blitt borte for bestandig, så hadde det vært noe helt annet, men du vet jo med deg selv at det bare er snakk om kort tid, og at h*n er inne rekkevidde om det skulle være noe, så tillat deg selv å ha fokuset på andre ting når pappa' har ansvaret og ikke grav deg ned i dårlig samvittighet og bekymringer for at du ikke "føler riktig". Du vet at barnet har det bra der det er, og da er det greit å slippe taket. Tusen takk Himmel og hav! Det er kanskje rett det dere sier/skriver Har hatt denne ordningen i 1 år nå, og barnet er straks 6 år, Så kanskje det bare er blitt en vane. HI Anonym poster: dfc84cafa9a9d7233a7b5179e1470f01
siot Skrevet 26. april 2013 #6 Skrevet 26. april 2013 Vil ikke si du er noe dårlig mor om du ikke går rundt og tenker at du savner h*n hele tiden når h*n er hos barnefar. Du vet jo at h*n snart er tilbake hos deg, og du har blitt vant til at h*n er hos barnefar disse dagene. I tillegg så føler du nok at h*n er trygg og har det godt der. Og du er jo glad i ditt barn om du ikke savner barnet hvert sekund du ikke ser det hadde du f.eks. reist på ferie og barnet var hos noen andre, ville du nok kjent savnet mer fordi det ville vært noe nytt enn de vanlige faste dagene h*n er hos far
Bananahammock Skrevet 26. april 2013 #7 Skrevet 26. april 2013 Jeg er så fæl at jeg til og med gleder meg til samværshelgene. Slå den du!
Anonym bruker Skrevet 26. april 2013 #8 Skrevet 26. april 2013 Tusen takk for oppmuntrende svar alle! Det hjelper virkelig på den dårlige samvittigheten! Kjem kanskje der jeg og Consuela Bananahamock, spesielt i helgene tror jeg! HI Anonym poster: dfc84cafa9a9d7233a7b5179e1470f01
♥Madam Mim♥ Skrevet 26. april 2013 #9 Skrevet 26. april 2013 Vi er alle forskjellige. Meg og pappaen til datteren vår bor sammen, men hun er stadig på helgebesøk hos besteforeldrene sine som hun har et veldig godt forhold til. Pappaen hennes savner henne og tenker stadig på henne den helga, mens jeg ikke tenker videre over det. Jeg koser meg med barnefri hele helgen og nyter å være meg selv og ikke "mamma". Når hun så kommer hjem igjen er jeg selvsagt veldig glad og setter veldig pris på den tiden vi har sammen :-)
Anonym bruker Skrevet 26. april 2013 #10 Skrevet 26. april 2013 Tror rett og slett du tenker for mye. Du er bare redd for at du skal føle det samme for barnet ditt som du kanskje innderst inne føler at din mor følte for deg? At hun kanskje ikke var glad i deg/dere nok. Bare det at du tenker på dette viser at du er en god,kjærlig og tankefull mor rett og slett. Anonym poster: f73dd19488d6b46ce60ee5d29968890f
Anonym bruker Skrevet 26. april 2013 #11 Skrevet 26. april 2013 Tror rett og slett du tenker for mye. Du er bare redd for at du skal føle det samme for barnet ditt som du kanskje innderst inne føler at din mor følte for deg? At hun kanskje ikke var glad i deg/dere nok. Bare det at du tenker på dette viser at du er en god,kjærlig og tankefull mor rett og slett. Anonym poster: f73dd19488d6b46ce60ee5d29968890f Tusen takk. Ja, det er det jeg er redd for, at jeg er blitt som min mor. Men jeg vet innerst inne at jeg ikke er sånn som min mor, bruker en del tid på å tenke over hvordan jeg skal være som mor. Bruker min mor som eksempel på hvordan jeg ikke skal være. Takk dere flotte damer! HI Anonym poster: dfc84cafa9a9d7233a7b5179e1470f01
Anonym bruker Skrevet 26. april 2013 #12 Skrevet 26. april 2013 Vi er alle forskjellige. Meg og pappaen til datteren vår bor sammen, men hun er stadig på helgebesøk hos besteforeldrene sine som hun har et veldig godt forhold til. Pappaen hennes savner henne og tenker stadig på henne den helga, mens jeg ikke tenker videre over det. Jeg koser meg med barnefri hele helgen og nyter å være meg selv og ikke "mamma". Når hun så kommer hjem igjen er jeg selvsagt veldig glad og setter veldig pris på den tiden vi har sammen :-) Ja, vi er helt forskjellige alle sammen Før vi gikk fra hverandre var barnet ofte på overnatting hos besteforeldre (første barnebarn på begge sider) og vi koset oss i helgene og bare roet nedpå. Tenkte som deg der, Godt med barnefri, men og veldig godt å får barnet tilbake HI Anonym poster: dfc84cafa9a9d7233a7b5179e1470f01
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 26. april 2013 #13 Skrevet 26. april 2013 Det er jo akkurat den dårlige samvittigheten som viser at du er en god mor! Hadde du ikke elsket han så hadde du ikke hatt dårlig samvittighet Og så vet du han har det bra og er trygg hos pappan
Anonym bruker Skrevet 26. april 2013 #14 Skrevet 26. april 2013 Det er jo akkurat den dårlige samvittigheten som viser at du er en god mor! Hadde du ikke elsket han så hadde du ikke hatt dårlig samvittighet Og så vet du han har det bra og er trygg hos pappan Takk for fint svar HI Anonym poster: dfc84cafa9a9d7233a7b5179e1470f01
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå