Gå til innhold

Når slutter man å lese/synge for barn ved leggetid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har 3 barn, 5,7 og 8 år... Blir stadig krangling om hvilken bok vi skal lese, og hvem som skal få velge bok... Vi har prøvd å la dem velge annen hver dag, men likevel blir det sure miner, der de som ikke får velge bok ikke gidder å høre på når vi leser..

5 og 8åringen smatter også en del ved matbordet, såpass høyt å mye at jeg rett og slett må "koble ut" for å i det hele tatt klare å sitte der å spise.. 5 åringen griser også vanvittig mye sånn at det ser ut som en baby som har sittet der... Noen som har noen tips på hvordan en kan få slutt på dette?

Anonym poster: ee32a2dc01cb56d40d301ef4c90e9c3f

Anonym poster: ee32a2dc01cb56d40d301ef4c90e9c3f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

når de er store nok til å gå å legge seg selv..

Passer lillesøster på 10 av og til. Hun syns det er koselig hvis jeg følger henne opp og synger kjære gud... Men det er ikke hver gang, og mor gjør det ikke lenger ;)

Når det gjelder lesing sier jeg til 3-åringen at hvis hun kommer seg i seng til 17, får vi tid å lese bok men hvis hun drar ut og bare tuller og klokka blir nærmere halv8, blir det bare synging.

Skrevet

Tenker det burde være naturlig å lese høyt ti omtrent 12 årsalderen. Det er en hyggelig ting å gjøre og gir muligheter for å introdusere ulike former for literatur selv om barnet selvfølgelig kan lese selv også.

Anonym poster: cdb8d72e61344670a4495752acb0e6a8

Skrevet

Jeg har en 10 åring, kunne ikke falle meg inn p slutte å lese for henne før hun ber om det selv!! Kjempe koselig stund, først leser jeg, så pratet vi om nære og viktige ting. Den tiden oå sengekanten, fra 10-30 min er så god og ikke minst fin avslutning på dagen!!!!

Har barn på 5 og 7 år også, de leser jeg ofte for sammen.

Anonym poster: 38debbce0c2cc4417892ddba7906ec9f

Skrevet

Tror jeg kommer til å lese på senga så lenge jenta mi vil det. Kanskje etterhvert ikke hver dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...