Gå til innhold

Hvordan sette inn kontanter i banken?


Lego-woman

Anbefalte innlegg

Hei jeg har fått tilbake penger jeg har lånt til venner. Krevde de inn da jeg trenger de selv nå.

 

Fått tilbake litt over 30 000. Var i nordea denne uken og sa jeg ønsket og sette inn penger, de tar ikke imot kontanter inne i banken lenger, de vil at en selv skal gå i minibanken og sette de inn. Jeg synes det er ubehagelig og stå ute på parkeringsplassen og sette inn penger!! Vertfall så masse. Blåste ekstremt gjorde det den dagen jeg var der også!!! Så virkelig for meg at tusenlappene bare flyr rundt meg og jeg løper febrilsk etter..! Så ble ikke til at satt de inn men låste de inn i bankboks istednefor.

 

Noen som har satt inn penger i det siste? Konfrimasjonspenger eller andre større beløp? Hvordan satt dere inn pengene????

Er det vanlig at banker ikke tar imot kontanter inne men at en må gå ut og sette de i minibank? Lurer på og høre med min andre bank, de virker mye mere service innstilte enn nordea men den banken ligger et stykke unna kjedelig og kjøre så langt for et lignende svar. kanskje noen her vet hva som er vanlig..?

 

Og når en setter inn pengene i minibank hvordan blir det da om noen sedler er skikkelig knørvede det er mest tusenlapper og de er fine. Men har har noen 50 lapper og 200 lapper som ikke ser ut! Ser for meg at de blir vanskelig og sette de inn.

 

Lurer også på om det koster noe og bruke minibank til og sette inn penger. Om er noe engangsbeløp eller annet på det. Spør for og forsikre meg tror det er gratis men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sjekk på bankens nettside om de har andre filialer som tar imot kontanter.

 

Lokalbanken vår gjør det. Nordea-filialen på Oslo S gjør det, og en haug andre banker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk på bankens nettside om de har andre filialer som tar imot kontanter.

 

Lokalbanken vår gjør det. Nordea-filialen på Oslo S gjør det, og en haug andre banker.

det står vel ikke på nettsiden om filialen tar imot kontanter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Setter man penger inn i minibanken? :huh:

 

Anonym poster: cfa1d03f40c26a7ac15af1942eb7a4f8

det går an og sette inn penger i vertfall noen minibanker. kanskje de fleste også. jeg har aldri gjort det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sjekk på bankens nettside om de har andre filialer som tar imot kontanter.

 

Lokalbanken vår gjør det. Nordea-filialen på Oslo S gjør det, og en haug andre banker.

det står vel ikke på nettsiden om filialen tar imot kontanter?

 

Var sånn jeg fant ut hvilken bank jeg kunne bruke da jeg hadde DNB ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minibanken de i nordea mente jeg skulle bruke ligger så dumt til kommer ikke til og bruke den uansett da den ligger helt inn i parkeringsplassen her kan det lett komme en gjeng gå forbi og den ligger også i et område med mye hærverk.

 

Men kan kanskje gå med noen venninner og bruke minibank inne på kjøpesenteret. Her er det jo oversiktlig og opplyst samt kameraer.

 

Hadde vert fint om noen som har satt inn penger i minibank kan si litt om hva som skjer om det er for eksempel en 50 lapp eller 100 lapp som er i dårlig stand. Se for deg at en seddel blir sittende fast!

Koster det penger og sette inn i minibanken? når en tar ut penger i minibank koster da dette en del!

 

Og tar det lang tid?? hvis en betaler i kassen på matbutikk med en litt slitt seddel kan de bruke veldig veldig lang tid og noen ganger går det ikke, slik at en må betale med kort istedenfor. hvis det tar lang tid er nok bare og droppe den minibank ideen har nok kanskje ca 50 sedler.

Endret av Lego-Women
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ærlig talt aldri sett en minibank man kan sette inn penger i... Er nysgjerrig på hvordan de virker jeg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DnB. Koster ikje noe hvis man er kunde, men usikker på pris hvis man ikke er det. Skjønner godt du ikke ville gjøre det selv på gata.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.nordea.no/Om+Nordea/Finn+kontaktinformasjon+og+les+mer+om+Nordea/Kontakt+Nordea/Finn+kontor+og+minibank/981122.html?lnkID=contact-box_finn-kontor_14-06-2012

 

Der kan du søke opp Nordea-filialer i ditt område, og se om noen håndterer kontakter. Du kan også søke opp innbetalingsautomater.

 

Siden innbetalingsautomater og minibanker er listet hver for seg så kan man neppe sette inn annet enn i innbetalingsautomatene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk for den linken. letet tidligere i uken etter åpningstider i nordea men jeg fant ikke det på nettet. og dette var jo veldig oversiktlig og greit, slipper og lure på når nordea er åpen igjen:)

 

men står ikke kontanthåndtering på alle bankene i nærheten og de lengre unna! alle nordea sine banker det kunne vert aktuelt for meg og reise til står det ikke kontanthåndtering!!!!:(

 

ellers så har en selvbetjeningstasjon. og det er det jeg har omtalt som minibank en kan sette inn kontanter på.

 

selvbetjeningstasjon har en flere og velge i. selvbetjeningstasjon nattsafe, selvbetjeningstasjon myntruller, selvbetjeningstasjon innskuddsautomat.

 

nå vet jeg at jeg kan bruke selvbetjeningstasjon nattsafe da det var det hun dama på nordea pekte ut til meg. (den jeg ikke vil bruke pga beliggenhet)

men kan jeg bruke selvbetjeningstasjon innskuddsautomat? noen som vet forskjell på selvbetjeninstasjon nattsafe og selvbetjeningstasjon innskuddsautomat?

Endret av Lego-Women
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sliter du med angst eller noe? Du høres litt mer enn normalt stresset for dette.

Hvor stor sannsynlighet er det for at han gjeng kommer forbi deg og raner deg? Her i byen bruker Nordea minibanker for å sette inn penger.

Jeg satt en gang inn et betydelig større beløp enn 30.000.. Jeg måtte gjøre det i flere omganger, men det gikk helt fint.

 

Om sedlene er krøllete, vil de mest sannsynlig ligge igjen i luken du har puttet inn pengene i. Luken åpner seg automatisk om det ligger noe igjen den ikke klarer å gjenkjenne.

 

Anonym poster: ac020d71c8f11fd6a4cdc91543baba30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke en grense på 5000 når man skal sette inn penger? Sånn for å forhindre at folk hvitvasker penger.

 

Anonym poster: c16f49ce9024c760233910ae2086a03a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter du med angst eller noe? Du høres litt mer enn normalt stresset for dette.

Hvor stor sannsynlighet er det for at han gjeng kommer forbi deg og raner deg? Her i byen bruker Nordea minibanker for å sette inn penger.

Jeg satt en gang inn et betydelig større beløp enn 30.000.. Jeg måtte gjøre det i flere omganger, men det gikk helt fint.

 

Om sedlene er krøllete, vil de mest sannsynlig ligge igjen i luken du har puttet inn pengene i. Luken åpner seg automatisk om det ligger noe igjen den ikke klarer å gjenkjenne.

 

Anonym poster: ac020d71c8f11fd6a4cdc91543baba30

Har ikke angst eller noe nei.

 

I forhold til disse pengene er jeg bare litt stressa fordi jeg gjerne vil ha de på konto så fort som mulig.

Skal reise til utlandet om under 2 uker. Og da ønsker jeg ha pengene på konto. Vet at nordea noen ganger kan bruke lang tid en gang jeg overførte jeg penger fra nordea til en annen konto jeg har tok det 9 dager.

Og sette inn penger kan kanskje ta enda lengre tid?

 

Om en har 30 000 og de rette personene kommer forbi der tror jeg de hadde tatt de. Er et ganske ille strøk så ser ikke på det som usannsynlig. Synes det ville vert uklokt og stå på gata der med en 1000 lapp synlig.

 

Det med at de krøller seg har betydnign fordi jeg ønsker helst og sette inn alle pengene. Om det ikke går så må jeg i banken. Da må jeg ta ut fleksitid i tilknyttning lunsjen. Bor litt unna så er litt vanskelig og bare reise til de ulike minbankene og sjekke.

 

Men du virker som om du har satt inn i slik maskin er det da slik at en bare putter inn alle seldene på en gang? Eller må en putte inn en og en?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ærlig talt aldri sett en minibank man kan sette inn penger i... Er nysgjerrig på hvordan de virker jeg også.

 

tipper det ikke er minibanker, men innskudd/veksleautomater som ofte er side om side med minibanker utenfor Nordeas filialer. Vi brukte disse til å veksle sedler i mynt i kafejobben min, men så ofte andre sette inn penger på dem.

 

Anonym poster: 28e5492f19fc1bf8ab4c62f26aff7bea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke en grense på 5000 når man skal sette inn penger? Sånn for å forhindre at folk hvitvasker penger.

 

Anonym poster: c16f49ce9024c760233910ae2086a03a

 

er det det i innskuddautomater/ selvbetjeningstasjoner? noen som vet?

Endret av Lego-woman
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i byen er det grense på 15 sedler. Dvs at du kan sette inn 15.000 per gang, om du har det i 1000 lapper. Da kan du gjøre det i 2, eventuelt 3 ganger.

Det koster ingenting og pengene kommer rett inn på konto.

Hvorfor ringer du ikke kundeservice?

Hilsen meg som svarte i sted.

 

Anonym poster: ac020d71c8f11fd6a4cdc91543baba30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i byen er det grense på 15 sedler. Dvs at du kan sette inn 15.000 per gang, om du har det i 1000 lapper. Da kan du gjøre det i 2, eventuelt 3 ganger.

Det koster ingenting og pengene kommer rett inn på konto.

Hvorfor ringer du ikke kundeservice?

Hilsen meg som svarte i sted.

 

Anonym poster: ac020d71c8f11fd6a4cdc91543baba30

tenkte noen her sikkert vet dette:) så vet jeg ikke hvor mye svar en får om en ringer banken og spør om annet enn nettbank:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...