Gå til innhold

Jeg har lyst å gå på tidlig ul..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men føler jeg ikke har grunn til det, jeg vet jo ca termindatoen min, jeg har ikke hatt noen blødninger eller andre problemer. Er bare 12 uker.

Hvorfor går dere andre på tidlig ul? Bare når det er grunn til det, eller?

Anonym poster: d6cac851a50f23844d98c8c97226e56b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi det er standard ved IVF og fordi de ikke så noe på første ul og fordi jeg hadde flere spontanaborter før dette svangerskapet og fordi jeg hadde blødninger flere ganger i begynnelsen av andre trimester... ja, i det hele tatt.

Hadde sikkert gått om vi bare hadde lyst også, men da antagelig til én i stedet for seks-sju ultralyder før den ordinære. :)

Anonym poster: 72b16c9f6df1436980e0128f94198299

Skrevet

Dro på tidlig i uke 7, pga 2 tidligere svangerskap utenfor livmoren.. Håpet jeg skulle få det dekket, noe jeg syntes jeg burde, men neida.

Da så jeg et hjerte som slo og en død tvilling.

Fikk beskjed om å komme tilbake i uke 12 for å se om alt var bra fortsatt. Så var på 2 tidlige ultralyder

Skrevet

Dere har jo gode grunner her til tidlig ul. Jeg er bare nysgjerrig. Føler det blir for teit å betale 1000kr for tidlig ul også, når alt sikkert er i skjønneste orden. Men har veldig lyst likevel! hehe...

HI

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Dere har jo gode grunner her til tidlig ul. Jeg er bare nysgjerrig. Føler det blir for teit å betale 1000kr for tidlig ul også, når alt sikkert er i skjønneste orden. Men har veldig lyst likevel! hehe...

HI

Har gjort det med alle mine jeg. Flere ganger :P he he

Skrevet

Jeg er også nysgjerrig og litt redd. Derfor var jeg på ul uke 11 og skal nå i uke 8 :-)

Anonym poster: 1aa72b780919cb6f913672715e6bee25

Skrevet

Vi gikk på tidlig ul, bare for å bekreftet at et var liv og at alt var bra. De fant noe som måtte sjekkes ut videre, så er veldig glad vi valgte å dra! :)

Anonym poster: 93b8adcee7e4123973456a0b3bd0a33e

Skrevet

Hadde ingen medisinsk grunn jeg heller. Valgte å gå ved begge mine graviditeter. Grunnen var for å se om det var liv, hvor mange fostre det var, for å se at det ikke var noen store misdannelser på fosteret som ikke var forenlig med liv og for å få en hyggelig opplevelse. Fikk tilfredsstilt alle de behovene. Når vi hadde sett friske fine fostre som stemte med termin føltes det også tryggere å dele den gode nyheten med familie og venner.

Var begge gangene verdt ca 1500 kroner som det koster på Volvat :)

Anonym poster: 6c7a3803ae2580c28848d18086205c6a

Skrevet

Jeg fikk tre ultralyder før ordinære UL pga blødninger, men hadde nok tatt en privat i uke 12 om alt likevel var fint. Jeg synes det er altfor sent å oppdage "feil" med fosteret på ordinær UL i uke 18. Med "feil" mener jeg ikke downs syndrom eller andre relativt "små" genfeil, jeg tenker hovedsakelig på at det ikke er forenlig med liv utenfor livmor.

Anonym poster: 19b52c26b3b0c1193667a76c406ad30c

Skrevet

Jeg var på en tidlig ul i uke 7 pga jeg hadde magesmerter og blødde litt.Alt var heldigvis bra!

Skrevet

Jeg tok tidlig ul for å se om alt sto bra til eller om jeg måtte ta abort ved et feil :) men alt var bra ;)

Anonym poster: f2f3692225f9b194d3a5a1b97798fc49

Skrevet

Første gang hadde jeg blødning, da fikk jeg tidlig ul i uke 9. Var ikke i uke 11-13.

Andre gang ville jeg sjekke nakkefolden, og betalte for privat ul selv, uke 11.

Skrevet

Har gjort det for egen helse. Altså for å ikke måtte gå nesten halve svangerskapet før en får vite at det er hjerteaktivtet og få vite antall fostre.

Skrevet (endret)

Fordi denne ble laget før jeg fikk mensen igjen etter forrige... Han så ingenting ca uke 5 men hcg hadde positiv stogning så skal tilbake i ca uke 8-9. :)

Og forrige fordi første hadde et syndrom... Så blir sikkert en ul i uke 14 men det er via sykehuset.

Har fått alt dekt, både nå og forrige gang.

Endret av Myrsnipa_med_en_av_hver_+?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...