Gå til innhold

Lege som sliter med å finne hjertelyd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Andre gang det skjer. Idag brukte hun flere minutter før vi kunne høre en svak hjertelyd. Er det vanlig at det skal være så vanskelig å finne? Er i uke 16.

Anonym poster: a6e466ea742e1d5766b2f03d193db079

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Kommer jo ann på da, om du har morkaken foran feks. Eller hvis du er overvektig. Sliter på meg og :P

Skrevet

Min erfaring er at leger er ikke spesielt flinke på fosterlyd..

Skrevet

Legen fant ikke hjertelyden på meg heller i uke 16...

Det er mye som påvirker om det er lett å finne, hvordan fosteret ligger, mors vekt, hvor erfaren legen er med å lete...

Skrevet

Det er helt normalt. De fleste leger pleier å informere om det FØR de leter, for å slippe at de stakkars vordende mødrene skal tro barnet er dødt eller noe

Anonym poster: b960ddefdd6c3b6f1c929ef709b15e71

Gjest sussie77
Skrevet

Min erfaring er at ikke alle leger er så flinke til å finne foster lyden. Noen finner den lett mens andre sliter litt med det.

Skrevet

Hvor mye veier du, mtp abdominal fett.?

Og hvis morkaken ligger foran så er det jo vanskelig. På nummer to lå den foran og jordmoren brukte ofte "evigheter" på å finne hjertelyd. Husker en gang i uke 31 fant hun den ikke. Hun ble stresset, men jeg kjente babyen sparke, så jeg ble ikke redd. Måtte tilslutt legge meg på siden, så hørte hun den. Rare greier

Skrevet

Her slet legen med å finne den på termindagen. Da ble han noe stressa ja. Men jeg kunne berolige med at jeg nettopp hadde kjent spark, så det var ingen grunn til bekymring :D

Anonym poster: e0c5eb59b4730e3d35b94780af7665a6

Skrevet

Det er ikke unormalt i det heletatt.

Anonym poster: 6c0b233229474c6993945f195d711475

Skrevet

For en kjip følelse......Ligge der og vente og merke at legen blir litt stressa :huh:

Skrevet

Det er helt vanlig. Fastlegen min ville ikke måle før jeg hadde vært på ordinær UL. Sa de praktiserte det slik på legekontoret for å ikke skremme mødre unødvendig.

Skrevet

Med førstemann var det aldri noe problem (men var en annen lege da). Denne gang har jeg noen rare dunk i magen (kjennes ut som kraftige spark) som legen bare sier er luftsmerter. Først sa hun : ja,men kjære deg,det er bare barnet som sparker,men et barn sparker ikke slik i uke 16. Vet jeg er 16 uker pga to tidligere ultralyder som bekrefter samme termin. Legen min må jo være helt på bærtur når det gjelder svangerskap. Denne gang har jeg heller ikke kjent tegn til liv ennå (sommerfugl-lignende følelse som jeg kjente i uke 16 med nr.1). Men det kan vel være at morkaka ligger foran. Huff,mye å bekymre seg for. Jeg kjenner at jeg er mye mer bekymra denne gang enn første. HI

Anonym poster: a6e466ea742e1d5766b2f03d193db079

Skrevet

Min erfaring er at flere leger ikke er så veldig flinke til dette. Leter altfor høyt på magen og har for raske bevegelser med doppleren.

Skrevet

Min lege er også talentløs på å finne fosterlyd. Han er for kjapp, og det blir mye "støy". Jeg har doppler hjemme, og finner fosterlyden raskt på egenhånd - selv om jeg har morkaken foran...

Skrevet

Legen min ville ikke høre før jeg var i uke 18. Nettopp av frykt for å plutselig ikke høre. Jordmor fant uten problem.

Anonym poster: 260449f196a3041ceb23acd1836bbaa5

Skrevet

Legen min er utrolig flink :) ho sa i uke 10+6 at ho sikkert ikke fant den, men fant den etter 30 sek. Og hadde henne i 2 første svangerskap også. Ho fikk til hver gang . Må vel være lov å skryte av legen og :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...