Gå til innhold

Fy f***!! Blir overkjørt av arbeidsgiver..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært psykemeldt i 6 måneder og har hatt en dialog hele veien med arbeidsgiver om hvorfor jeg er borte. Har møtt så mye forståelse, men har blitt spurt om jeg ikke kunne ta på meg noe svart, "hjelpe" til og har hele tiden vært tydelig på at jeg klarer litt, men ikke for mye.

Nå skal jeg begynne igjen 20%, har vært veldig klar på at jeg ikke klarer å takle kunder, vært veldig tydelig på at jeg ikke kan utføre min fysiske jobb for det klarer jeg rett å slett ikke.

Nå har jeg vært å hatt min første arbeidsdag, tilrettelagt kontorarbeid, som vi har blitt enige om så får jeg beskjed om at jeg skal ut i mine vanlige jobb igjen fra mandag. Er det lov?

Jeg har sagt ifra at det å sende meg ut til min vanlige jobb kan være skadelig for ryktet til bedriften, jeg har gjort det veldig tydlig at jeg ikke klarer det, men det virker som det ikke har noe å si. Bedriften min er en IA bedrift hvis det har noe å si...

Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Får ikke tak i saksbehandler på nav så derfor spør jeg her, har arbeidsgiver lov til å ikke ta hensyn til sine oppfølgningsplaner?

Hva skal jeg gjøre nå?

Anonym poster: efcd1fcf3d917b8723df6a51f7fdf854

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, ring legen din. Oppfølgningsplanen som er avtalt skal følges.

Anonym poster: 101ac9f43a2e0a0d041d806eb56197f6

Skrevet

Ta på deg noe svart?????

hva faen!?

Anonym poster: e863d1bd95a5653f61ac679d9c0f7e53

Skrevet

Ja og det er myr mer grums der, jeg har en drømmearbeidsgiver... Får ikke jobb noe annet sted og har ikke råd til å gå tilbake på skolen så jeg er avhengig av jobben, men de kjører jo rett over meg hver gang jeg setter grenser...

Anonym poster: 50266fc92fcc5c7a1c987cc9ff3d70c5

Gjest FinogFjong
Skrevet

Nei, det kan han ikke. Ring legen snarest du, og få en ny vurdering av sykmeldingsgrad. Så får du be om et møte med NAV-personen din og legen din, slik at disse spiller på lag.

Skrevet

Det er ingen lovpålage rett i å følge oppfølgingsplanen som sådan. Men arbeidsgiver er forpliktet til å tilrettelegge for deg i den grad han kan det.

Hvis han nå mener at han ikke kan tilrettelegge for deg lenger, så har han forsåvidt rett til å si det (hvis det er reelt vel og merke). Da kan du enten be arbeidstilsynet om hjelp til å få vurdert om han har oppfylt tilretteleggingsplikten eller alternativet er at du blir 100% SM igjen.......

Anonym poster: e7ce637de0dc2f765e59e3eef064b15f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...