Anonym bruker Skrevet 26. april 2013 #1 Skrevet 26. april 2013 Jeg fikk en utbetaling etter utgått vedtak. Hos NAV sier de at jeg bare skal beholde de og at jeg kunne søke om forlengelse av utbetalinger. Men jeg skal ikke søke. Det skulle vært stoppet måneden før og de er klar over at de har gjort feil. De sier at jeg ikke skal betale tilbake selv om jeg ikke skulle hatt pengene. Jeg klarer ikke stole på det og er redd det plutselig kommer anklaging om trygdesvindel. Siden jeg ikke har kontonummer til dem vurderer jeg å bare legge en konvolutt med pengene og brev hos NAV lokalt. Hva ville dere gjort? Anonym poster: 90dd04c739aa00ff5da0d28dad88c771
Anonym bruker Skrevet 26. april 2013 #2 Skrevet 26. april 2013 Jeg fikk en utbetaling etter utgått vedtak. Hos NAV sier de at jeg bare skal beholde de og at jeg kunne søke om forlengelse av utbetalinger. Men jeg skal ikke søke. Det skulle vært stoppet måneden før og de er klar over at de har gjort feil. De sier at jeg ikke skal betale tilbake selv om jeg ikke skulle hatt pengene. Jeg klarer ikke stole på det og er redd det plutselig kommer anklaging om trygdesvindel. Siden jeg ikke har kontonummer til dem vurderer jeg å bare legge en konvolutt med pengene og brev hos NAV lokalt. Hva ville dere gjort? Anonym poster: 90dd04c739aa00ff5da0d28dad88c771 send en klage til nav om feil behandling i saken din. forklar der. da ser de at du har sendt inn brev på dette. da ligger det skriftelig hos de i systemet at dette har du prøvd å gi tilbake. Anonym poster: 4518e8f29831de33fc5488705e242d5d
Anonym bruker Skrevet 26. april 2013 #3 Skrevet 26. april 2013 Jeg hadde sendt en mail og bedt om bekreftelse på at du ikke har noe uoppgjort med dem. Anonym poster: 519b0b47627fbca2ee10fe7ec6643e44
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 26. april 2013 #4 Skrevet 26. april 2013 Satt pengene på en egen konto, så har du dem der til saken er foreldet? Ikke legg penger i en konvolutt i alle fall. Og dersom de mente de ville ha pengene tilbake, så hadde de gitt beskjed. Jeg fikk barnetrygd i mnd for mye etter at en av ungene flyttet til far. Dumme meg trodde nav fikk beskjed via folkeregisteret. Men uansett, da får du brev.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2013 #5 Skrevet 26. april 2013 Du har fått for mye utbetalt og bør da gi skriftelig beskjed til NAV. NAv lokal kan ikke bestemme om de skal rkeve pengene tilbake eller ikke, det er det NAV forvaltning som gjør. Og det kan ta tid, så jeg anbefaller deg å sette av pengene så lenge. Du sender altså en skriftlig henvendelse hvor du bekrefter at du har fått for mye utbetalt og ber om en vurdering av hvorvidt pengene skal kreves tilbake eller ikke Anonym poster: ad015549c14b52202404414bd3c6085b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå