Gå til innhold

Masse utlendinger i barnehagen til ungene mine!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begge ungene går på sto avdeling. De er 19 barn der og 10 av dem er utlendinger. Gutten min har tre gutter og en jente han leker mye med. Guttene er fra Polen, Kurdia og Ghana og jenten fra Ghana (tvillinger de to fra Ghana). Datteren min sin bestekompis som hun leker med aller mest er også av afrikansk opphav, men er litt usikker på land. Venninnen hennes er fra Romania. Vi bor forøvrig ikke i Oslo, men på en helt annen kant av landet.

Og vet dere hva? Jeg er ganske stor og blank faen i hvor disse skjønne lekekameratene til barna mine opprinnelig kommer fra, og hvilken religion de tilhører. Med litt tålmodighet og sakte tale klarer jeg fint å kommunisere med foreldrene som er sånn både og gode i norsk, og barna er ofte med hverandre hjem. Jeg setter stor pris på at ungene mine får anledning til å bli kjent med andre kulturer og religioner på denne måten og dermed kan vokse opp til å bli mest mulig fordomsfrie og vidsynte. Vi trenger tydeligvis at noen barn vokser opp med et slikt syn også...

Anonym poster: 218d3d38229107dad47ace463f7b2c1b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så flott! Og det er jo alltid en ekstra gode om barna lærer noe om andre kulturer :)

Skulle ønske det var flere som deg i verden!

Skrevet

Det aller største problemet er ikke at vi "pottitter" har fordommer. Det største problemet er utlendingenes fordommer mot oss. De har andre "verdier" og barna deres skal helst ikke leke med våre barn hvis foreldre drikker og horer og spiser svin.

Utenom det så er jeg enig med deg. Våre barn læres opp til å være vidsynte. Det finnes alle slags mennesker med alle slags hudfarger, religioner, kulturer og legninger. Ja takk til mangfold. Nei takk til ekstremisme. Vi kan være sammen selv om vi er ulike. Det handler bare om å respektere hverandres likheter og ulikheter.

Anonym poster: 97e691c8da0bc044de83c2b99eae9529

Skrevet

Jeg er faktisk litt enig med #3. Problemet hos oss er at flere av ungene ikke får være med oss hjem, ei heller får min sønn være med til dem. Om problemet er at vi er norske, eller at de ser ned på meg som er alenemor aner jeg ikke. Noe mer "galt" med meg enn at jeg er skilt kan jeg vel egentlig ikke se.

Anonym poster: 6c3f0ec2ae080b733284a37d2a980790

Skrevet

Jeg er faktisk litt enig med #3. Problemet hos oss er at flere av ungene ikke får være med oss hjem, ei heller får min sønn være med til dem. Om problemet er at vi er norske, eller at de ser ned på meg som er alenemor aner jeg ikke. Noe mer "galt" med meg enn at jeg er skilt kan jeg vel egentlig ikke se.

Anonym poster: 6c3f0ec2ae080b733284a37d2a980790

Fordommer er like triste uansett hvilke retninger de går i. Meningen med dette innlegget var mer en motvekt mot alle de negative som har vært her nå mot utlendinger. Jeg vet at ting ikke bare er rosenrødt, og jeg vet hvilke reelle utfordringer som finnes og at ting ikke er svart hvitt. Men jeg fikk lyst til å skrive innlegget likevel. Og vi er så heldige at barnas venner ikke er norsk-rasister heller.

HI

Anonym poster: 218d3d38229107dad47ace463f7b2c1b

Skrevet

Bestekameraten til guttungen er muslim. Så når han er med hjem så lager jeg enten kylling eller fiskepinner til middag til de.

I bursdagen hans i fjor var det: 2 muslimer, en halvt fillipinsk, 4 norske, 2 fra et afrikansk land og 1 fra Danmark. Og vi serverte kyllingpølser og brød og det kunne alle spise.

Spiller ingen rolle for meg hvor barna/ foreldrene er fra og hvilken kultur de har så lenge de respekterer vår kultur og jeg respekterer deres.

Min beste venninne er fra Somalia.................

Anonym poster: b7178654872e16562c0dabf82941618f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...