Gå til innhold

Hjelp til bryllup - invitere noen uten partner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal gifte oss til sommeren, og holder på å lage gjesteliste. Vi er en gjeng på 5 jenter som har sunget sammen i mange år, og jeg vil gjerne invitere dem. Men, vi har begrensede midler, og tenker derfor at bryllupet ikke skal være så stort, og vi vil også gjerne ha et personlig forhold til alle som kommer. Vi kjenner kjæresten til ei av jentene litt, ellers har vi såvidt møtt en, og kjenner ikke den tredje. Den siste er singel. Nå lurer vi på om det er "greit" å invitere bare jentene, og ikke partnere...! Hvordan løse dette best mulig?

Anonym poster: 54a52892b0acaaca23a5840c387ee998

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi skal gifte oss til sommeren, og holder på å lage gjesteliste. Vi er en gjeng på 5 jenter som har sunget sammen i mange år, og jeg vil gjerne invitere dem. Men, vi har begrensede midler, og tenker derfor at bryllupet ikke skal være så stort, og vi vil også gjerne ha et personlig forhold til alle som kommer. Vi kjenner kjæresten til ei av jentene litt, ellers har vi såvidt møtt en, og kjenner ikke den tredje. Den siste er singel. Nå lurer vi på om det er "greit" å invitere bare jentene, og ikke partnere...! Hvordan løse dette best mulig?

Spørs hvor lenge de har vært kjærester. Har de barn eller har vært samboere i flere år, syns jeg det er helt feil å ikke invitere.

Anonym poster: ad62febb7673649e8dd590ef799aa632

Skrevet

Skjønner problemstillingen din. Vi endte med å invitere med partner til tross for at noen forhold var ganske ferske og vi ikke kjente alle like godt.

Hva hadde du syntes om å bli invitert uten din partner?

Anonym poster: 9bdc73ecdb642a3c31fb9f969292154d

Skrevet

Jeg syntes det er en uting å bare be den ene i et par. Har selv takket nei til bryllupsinvitasjoner av den grunn.

Skrevet

Skjønner problemstillingen din. Vi endte med å invitere med partner til tross for at noen forhold var ganske ferske og vi ikke kjente alle like godt.

Hva hadde du syntes om å bli invitert uten din partner?

Anonym poster: 9bdc73ecdb642a3c31fb9f969292154d

Eller hva hadde du syns om kun partneren din ble invitert i diverse bryllup, men uten deg?

Anonym poster: ad62febb7673649e8dd590ef799aa632

Skrevet

Jeg syns det er greit så lenge dere enten inviterer alle eller ingen og dere skal ha et lite bryllup. Jeg syns også det er rart å be venninnene til middag og partnerene til kaffe, som jeg vet noen gjør, det gjør hele dagen vanskeligere å gjennomføre for gjestene, da er det hyggeligere å be alle til bare kaffen (selv om jeg syns det er rart å gjøre det også). Samtidig så ville jeg prioritert venner og deres partnere høyere enn tanter og onkler jeg sjelden ser og hvertfall høyere enn søskenbarn og andre mange føler de "må" be.

Anonym poster: f23a061760196af56cce328664ca530f

Skrevet

Nå leste jeg innlegget en gang til og så at det var tre gjester ekstra det er og da syns jeg bryllupet skal være veldig lite for at det skal være et fornuftig valg. Tre ekstra gjester hvis dere har bedt 10 andre er mange, tre ekstra gjester hvis dere har bedt 50 burde være mulig.

Anonym poster: f23a061760196af56cce328664ca530f

Skrevet

Jeg hadde virkelig ikke syntes det hadde vært noe problem å bli bedt uten partner i en av disse jentenes bryllup. Jeg hadde tatt poenget med at vi var bedt som nettopp en gruppe. Jeg hadde heller ikke hatt noen problemer med at mannen hadde blitt bedt i et bryllup uten meg på samme grunnlag.

Men jeg hører hva dere sier, og skal ta det med i beregningen.

Kom gjerne med flere synspunkter.

Skrevet

Siste svar var fra HI, ja... :)

Skrevet

Syntes det er helt greit jeg.. Det er tross alt dine venner du skal invitere, du skal ikke være tvungen til å bruke ekstra penger og plass bare fordi noen kvinner ikke greier å gjøre noe som helst uten å drasse med seg mannen.

Ditt bryllup, inviter hvem du vil

Gjest sug lut
Skrevet

Jeg hadde aldri giddet å gå i bryllup bare som vedheng, så du sparer de stakkars kjærestene for mye tomprat og en oppbrukt helg ved å ikke invitere dem.

Skrevet

Spør disse jentene hva de synes. Hvis du legger det fram som om det er de som gruppe du vil invitere, men at du ikke vil at de skal føle seg dårlig behandlet. At du tenker det kanskje vil være kjedelig for kjærestene, men at det ikke er fordi du ikke ønsker å bli kjent med dem du vurderer å ikke invitere dem osv.

Anonym poster: 3952d397eea06a3ccb9eb979eb68e0ef

Gjest Siklerotte
Skrevet

Jeg ser ikke problemet - og hvis det er problematisk for dem, er de kanskje ikke så nære uansett.

Skrevet

Jeg hadde blitt hjemme om bare jeg var bedt. Og må innrømme at jeg hadde blitt rimelig skuffet om bare min partner ble bedt i en venns bryllup uten meg. Men det er min mening.

Skrevet

Hadde invitert alle. I bryllup forventer man å bli bedt med partner. Så får heller de selv finne ut om begge skal gå eller ei.

Skrevet

Deres bryllup, dere bestemmer heter det jo.

Vanskelig dilemma dette, for man "vil jo gjøre alle til lags". Men signerer de over her som skriver at du bør snakke med venninnene dine og lufte ideen.

Jeg hadde ikke invitert med kjærester, men samboer hadde jeg invitert. Man sender jo gjerne ut invitasjon en del måneder i forveien og det er lettere at det er slutt med en kjæreste enn en samboer.

Men samtidig er det en vennegjeng du skal invitere og du kjenner ikke kjærester/ samboere. Så i ditt tilfelle ville jeg kun invitert jentene og samtidig kanskje skrevet det i invitasjonen at du inviterer de som en vennegjeng - og plassert de jentene sammen ved bordet.

Anonym poster: 366bf6cace03b10c53c032981eec81d6

Skrevet

Jeg ville rett og slett spurt jentene før jeg inviterte.

Hadde selv ikke hatt noe imot å gå i bryllup uten kjæreste hvis jeg var invitert sammen med en gjeng gode venninner :-)

Hvis de er gift er det litt rarere, men heller ikke noe problem synes jeg.

Det er jo deres bryllup :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...