Gå til innhold

Hva er fordelen med 2 barn kontra 3 barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Diskuterer hjemme om vi skal ha nr 3 eller ikke. Usikre.

Hjelp meg

Anonym poster: 7daab168c239690e1ad54421889bb5bb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tror ikke der er noen fordeler akkurat, med mindre du går ned på nivå som "bedre plass i bilen" og sånn...

det handler vel mer om personlig preferanse, økonomi og sånn. personlig synes jeg at 2 er nok. jeg er bare ikke interessert i flere enn det. mannen kunne sikkert hatt ett fotballag, men den som ønsker færrest bestemmer i dette huset, da vi faktisk har (snart) 2 nydelige barn og ett tredje ville vært en luksus...

Skrevet

Fordel med to:

Det er like mange barn som voksne. Lett å dele seg når barna skal ulike ting. Man har armer og fang nok til begge. Med tre blir det et barn til overs når alle skal leies i skiløypa, i svømmehallen, under påkledning, ved lesing på senga etc etc

Med to er det lettere å gjøre aktiviteter som passer hele familien i helger etc. Med tre er det gjerne - men selvsagt ikke alltid - større aldersforskjell fra eldste til yngste og dermed vanskeligere å gjøre noe sammen.

Dessuten: økonomi, plass i huset, plass i bilen, foreldre har mer kapasitet til å følge opp to enn tre.

Anonym poster: 45b1853f5397ff5049ecb3711d44b4a9

Skrevet

Vi har nå 3 stk.Merker at man blir litt mer sliten og det kan være hektisk , men å gå fra 2-3 er ikke stor overgang og vi har utrolig mye av glede av de:)

Og få mange barn er en livstil , man får mindre tid til seg selv og man skal følge opp alle så godt man kan.Men verdt det :D

Skrevet

Det er lettere å bestille hotellrom med bare to. He he. Teit argument, men vi holder på å bestille hotell i Florida og det er flere hoteller som ikke har plass til 5 på rommet. Og da må vi bestille suite, noe som er mye dyrere ;)

Skrevet

Fordelen med to barn framfor tre sier seg vel selv? Det er billigere og mindre jobb. Du har jo allerede to barn, ett ekstra barn blir jo, både økonomisk og arbeidsmessig, like mye ekstra som da du gikk fra ett til to. Det er en ekstra som skal i bhg/på SFO, skal gå på noe idrett, i bursdager, være med på ferie, ha mat, klær, sko, lommepenger, mobil, PC, konfimasjon, lappen ol og følges opp på alt man skal følge opp barn på.

Vi har fire barn og det er jeg glad for selv om jeg har noen få dager der jeg lurer på hvorfor vi ikke stoppet på to :P

Skrevet

En hånd til hver?

He he... tror dere må bare finne ut om dere ønsker et barn til.

For oss er det klart at vi stopper på to (bor i utlandet og det å reise langt med tre barn blir utrooooolig dyrt!) av mange grunner.

Anonym poster: 5d6eb55333f9d6f5786a0df84b4eaaee

Skrevet

Sier som flere over her: Klart det er mange fordeler med 2 barn hvis man tenker tid, penger, plass og sånt, men her må dere faktisk bare kjenne etter om dere VIL ha et barn til eller ikke. Man kjører ikke på med en unge til, hvis man ikke virkelig ønsker seg det. Vi visste vi ville ha 3 barn, men ville vente til de to eldste ble litt store først, så de blir 5 1/2 og 8 år når nr.3 kommer. Det blir perfekt for oss! Til tross for at vi per dags dato verken har soverom nok, stor nok bil eller massevis av overskudd. Men vi vil ha 3, og vi skal få det til :)

Gjest Antarctica
Skrevet

Kan ha 4-seters bil. Ellers ingen spesielle fordeler?

Skrevet

Det avhenger av hvor mye energi dere har og hvor godt team dere er som par. Er dere supre på å samarbeide, så tror jeg man takler det meste.

Jeg har ønsket meg tre barn, men jeg tror vi kommer til å stoppe på to. Jeg har lyst på tre barn, men jeg tror rett og slett ikke jeg orker å få mer enn to. Mannen min blir veldig fort sliten og stresset, så jeg vet at mye mer hadde falt på meg og det tror jeg ikke hadde vært sunt i det lange løp.

Vi stopper nok på to for å bevare helsen.

Anonym poster: e3f9a11597b029d0e5b6cfa2ba8376de

Skrevet

Jeg har 2 yngre søsken og vi har hatt og har veldig stor glede av hverandre. 4 år mellom hver av oss. Ja det har vært krangling, men jeg er utrolig glad for at jeg har 2 søsken

Anonym poster: b65b1cc2df2ba14a36fd471485d5e916

Skrevet

Håper det ikke er noen fordeler, for nr tre kommer om noen uker... :)

Anonym poster: e0ecacc28cae20f0b301008e54ff5329

Skrevet

Jeg har 4 barn. Jeg tenker ofte, hva om vi hadde stoppet etter 2! Da hadde vi gått glipp av de fantastisk fine barna nr 3 og 4 !!!! Jeg tror ikke man angrer på et barn uansett ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...