Gå til innhold

Hva gjør vi nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå trenger jeg litt hjelp her.

I dag skal eldste barnet mitt feire bursdagen sin. Det kommer ca 12 barn i selskapet.

Dette har hun selvfølgelig gledet seg mye til, og kakene og alt resten er klart.

Når vi våknet i dag oppdaget jeg at mellomste barnet mitt har fått feber.

Hva gjør vi nå? Trenger virkelig tips her for hvordan vi skal løse denne kabalen.

Anonym poster: c4d49ab0441c2c7c7ee8325c9c415aa2

Videoannonse
Annonse
Gjest sug lut
Skrevet

Du skal i alle fall ikke avlyse bursdag. Se an - kanskje blir det ikke mer enn feber, og da kan du gi paracet og ungen fungere rimelig ok. Det er jo en kort seanse tross alt, og sjansen er stor for at det bare er en av de utallige snørr/forkjølelse/halsvondt-greiene unger skal ha, og ikke noe som er smittsomt eller alvorlig. Men allier deg meg noen som barnet kan være hos om det trengs - familie eller venner - dersom du har mulighet. Lykke til.

Skrevet

Har dere noe familie som kan passe mellomste? To av mine unger har feber ganske ofte av div grunner som betyr at de ikke smitter. Det kan gå fort over. Jeg bryr meg ikke om feber, oppkast derimot, da hadde jeg avlyst. Vet du om mellomste er smittet av noe som går og i tilfelle hva?

Skrevet

Mdd mindre han/hun har veldig dårlig allmenntilstand eller spyr, ville jeg rigga barnet til rette på rommet sitt/deres/annet egnet rom i huset som ikke selskapet skal foregå i, og hatt barneselskap som planlagt. Skjønner at selskapet er viktig for 12-åringen...! Er dere begge foreldrene hjemme, har en av dere mulighet til å følge det syke barnet opp. Og hvem vet, kanskje er det i ok form til i ettermiddag? Mye kan skje iløpetav dagen.

God bedring og lykke til!!

Anonym poster: bf86c996816cf2ff795662f91af60811

Skrevet

(Ja, nå var det ingen 12-åring ser jeg, men 12 barn som skulle komme... Det var iallefall noe med 12... :P)

Anonym poster: bf86c996816cf2ff795662f91af60811

Skrevet

Jeg hadde stappet inn en Paracet en time før gjestene kom og passet på at feberbarnet ikke nusset på gjestene.

Noen synes nok at dette er slemt, men ja ja.

Anonym poster: b5acdb15997d4d2e8284ebd5655f8061

Skrevet

Nå vet ikke jeg hvor gammel det syke barnet er, men jeg ser ingen grunn til å avlyse med mindre det blir oppkast og diare. Dersom barnet har høy feber eller lignende, så kunne det jo kanskje ligget i senga og sett på film mens bursdagen pågår? Etter å ha fått paracet selvfølgelig. Om dere er to voksne er det jo ingen problem, dersom du er alene må du løpe å sjekke ofte (bortsett fra om barnet er ganske stort allerede).

Anonym poster: 555ef6efd32c6232e92232f2ac863f4c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...